dobrá praxe z Otrokovic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/
Město Šlapanice průkopník moderního řízení ve veřejné správě 20. února Národní konference kvality ve veřejné správě.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jarmila Mravcová Cesta časem k Úřadu 21. století Národní konference kvality ve veřejné správě Brno 19. – 21. únor 2013.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Účetní reforma v druhém roce
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení ochrany informací podle ČSN BS ČSN ISO//IEC ve městě Vsetín Stanislava Konečná Vedoucí odboru kanceláře.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Zavedení Integrovaného systému řízení na MMP
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Systém managementu jakosti 3
Systém managementu 4.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

dobrá praxe z Otrokovic 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Kvalita ve veřejné správě – jak dělat věci správně Procesní řízení dobrá praxe z Otrokovic Cíl: ZVÝŠIT SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKA SPLNĚNÍM JEHO POŽADAVKU

účinný prostředek pro zvýšení kvality 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Procesní řízení účinný prostředek pro zvýšení kvality Kde? Městský úřad Otrokovice Jak? V rámci projektu Systém řízení kvality při uplatňování normy řady ISO 9001:2008 Kdy? 7/2009 – dosud Proč? Optimalizovat procesy vykonávané na MěÚ a usilovat o jejich neustálé zlepšování

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 PDCA Cyklus 1. Plánuj 2. Dělej 3. Kontroluj 4. Jednej

Kdy a čím jsme začali 1. etapa: úvodní analýza (červenec – srpen 2009) 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Kdy a čím jsme začali 1. etapa: úvodní analýza (červenec – srpen 2009) Zapojeno: 68% zaměstnanců (z tehdejších 175 osob) Dotazníkové šetření: 97 výkonných a 26 vedoucích zaměstnanců Zpráva úvodní analýzy SMK včetně grafických výstupů úvodních pohovorů a komentářů k nim (seznámeno vedení města) Zpracován Plán konzultací významných procesů „ Správným přístupem lze očekávat správný výsledek“

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Zajímavá zjištění 1. etapy: Nejednotné vnímání vztahů samosprávy a státní správy Negativní vnímání absence strategického plánu města Nekonání porad v některých útvarech MěÚ

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 2. etapa: popis významných procesů (9/2009 – 1/2010): Bylo identifikováno a analyzováno 103 potenciálních procesů Optimalizací nastaveno 87 procesů Zjištěno, že nevykonáváme některé řídící procesy: strategické plánování → operační (akční) plánování → plánování projektů → řízení a plánování kvality pomocné procesy: vedení účetnictví → interní audit → pořízení dokumentu → hodnocení zaměstnanců → hodnocení dodavatelů → analýzu rizik

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 3. etapa: nastavení systému řízení kvality „SMK“ (1 – 6/2010): Optimalizace zpracovávané dokumentace jednotlivých procesů (instrukcí, produktů, evidence, atd.) Konzultace, workshopy, školení, vyjasňování požadavků, optimalizace procesů (odškoleno 240 hodin) Směrnice města o systému řízení kvality MěÚ Otrokovice Zpracována Příručka kvality MěÚ Otrokovice 4. etapa: příprava a provedení certifikačního auditu V důsledku úsporných opatření a před blížícími se komunálními volbami k této etapě město nepřistoupilo

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Co jsme v době zavádění SMK odhalili, co jsme postrádali či postrádáme Nefunkčnost interního auditu (optimalizace pracovní náplně a personální změna proběhla v létě 2010) Malý podíl řídící práce u vedoucích pracovníků Chybějící strategický plán města (o jeho pořízení rozhodlo zastupitelstvo až ke konci roku 2012) Chybějící programové prohlášení zastupitelstva města Manažera kvality (pozice byla obsazena až na jaře 2011)

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Zavádění SMK do praxe: Nové účetnictví státu bylo zavedeno ihned (leden 2010) a odstraněno dvojí vedení IS (rozpočtové účetnictví) Zvýšen tlak na využívání agend ASŘ IS Radnice VERA Zaveden Webservis (operativní sledování čerpání rozpočtu a efektivní správa finančních toků) Oddělena správa finančních toků od procesu účtování Zvýšil se důraz na řídící práci vedoucích pracovníků Zaváděna týmová práce formou projektového řízení Zavedena kontrolní metoda „3 párů očí“ Vytvořen nově strukturovaný organizační řád (říjen 2010)

Co je stále třeba ke splnění cíle: 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Co je stále třeba ke splnění cíle: „ZVÝŠIT SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKA SPLNĚNÍM JEHO POŽADAVKU“ Začít plánovat v souladu se strategií města v jednotlivých oblastech Zlepšit způsob úkolování, delegování úkolů a jejich kontrolu Zlepšit týmovou práci respektováním jednotlivých rolí v projektu od záměru až po udržitelnost projektu Zaktivovat vnitřní kontrolní systém a docílit jeho nepostradatelnost v každodenní práci Vyžadovat uplatňování vydané řídící dokumentace Na základě zjištění neshod a rizik zlepšovat SMK Neustále „školit“ SMK Být otevření k sobě i k veřejnosti

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Současnost – co se podařilo: Ustanovit Radu kvality v čele se současným starostou města - stanovuje úkoly a postupy v rámci řízení SMK Postupně zavádět některé procesy do praxe pomocí el. nástrojů (formulářů) podporovaných projektem „Technologické centrum Otrokovice“ Sjednotit systém vydávání a evidence všech řídících dokumentů a zavést evidenci používaných formulářů Zavést systém pravidelných revizí řídících dokumentů Nastolit systém hodnocení spokojenosti zákazníků (klientů) pomocí aktualizovaných dotazníků spokojenosti, jejichž vyhodnocení je předkládáno vedení města a je o něm informována veřejnost

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Nepodařilo se: Zpracovat strategický plán města Zpracovat plán rizik Přesvědčit pesimisty (jak v řadách zaměstnanců, tak politiků) Nastavit hodnocení zaměstnanců Certifikovat systém (nedostatek financí v rozpočtu)

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Statistika instrukcí procesů – I/2013 79 platných instrukcí (z původních 87) 14 zrevidovaných instrukcí 9 zrušených či sloučených instrukcí 5 nových (např. Opatrovnictví)

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Faktory ovlivňující úspěch řešení Jednotnost cílů Zapojení zaměstnanců do projektu bylo vnímáno jako práce navíc (potřebná ? X nepotřebná?) Podpora projektu ze strany politického vedení města (projekt byl ukončen a uvedení do realizace nastalo těsně před volbami 2010 → nové vedení města)

SPRÁVNĚ DĚLAT SPRÁVNÉ VĚCI 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Nejdůležitější zkušenosti z realizace Nezbytnost podpory projektu ze strany vedení Nezbytnost zapojení zaměstnanců do projektu Za vším vidět spokojeného „klienta“ SPRÁVNĚ DĚLAT SPRÁVNÉ VĚCI

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Doporučení pro následovníky Získejte na svou stranu politické vedení Chcete-li řešit kvalitu řízení, začněte s procesním řízením (analýzou odhalíte slabá místa) Uvědomte si, že zkvalitňování řízení je nekončící proces

9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 20.02.2013 Děkuji za pozornost Ing. Marie Malíková Městský úřad Otrokovice