Literatura: F. Bělohlávek, 15 typů lidí… S.R.Covej, 7 návyků skutečně úspěšných lidí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Podnikat je když....? Realita Ivan PilnýHradec Králové prosinec 2011.
Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Time management.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Schopnost adekvátně pracovat s mocí, autoritou a zodpovědností
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Mzda, plat a odměny z dohody Za stejnou práci nebo práci stejné hodnoty přísluší stejná mzda, plat nebo odměna Základní sazba minimální mzdy činí nejméně.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
IveHale s.r.o..
a jeho využití u klientů po CMP
Řídící struktury v organizaci
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Řízení kolektivu.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Klíčová otázka č. 4 Zaměstnanost a práce Pavel Pěnkava 26. – 27. listopadu 2014.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
(komentovaný přehled)
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Time management.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Time management NOE, Vyškov 2014.
Andrea Brožová Doubková
Manager nebo leader? Management je pozice
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Temperament, charakter, motivace
Výstupy pracovních skupin
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Andrea Brožová Doubková
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Literatura: F. Bělohlávek, 15 typů lidí… S.R.Covej, 7 návyků skutečně úspěšných lidí

 Schopnosti  Znalosti  Dovednosti  Zkušenosti  Vlastnosti  Motivy  Postoje  Principy

Centrum Bezpečí a jistota Životní orientace Životní síla Moudrost

 V pocitu bezpečí a jistoty se odráží pocit vlastního významu, identity, emociálního zakotvení, hrdosti, osobní síly nebo slabosti.  Životní orientace dává našemu životu směr, má vliv na naše rozhodování a jednání.  Moudrost představuje smysl pro rovnováhu, zahrnuje úsudek, soudnost porozumění.  Životní síla je schopnost nebo potenciál jednat, schopnost něčeho dosáhnout.

 Partner/ka/  Rodina  Peníze  Práce  Vlastnictví  Zábava a příjemné trávení času  Přátelé  Protivníci  Církev  My sami

 Extroversion, Introversion, Sensing, iNtuition, Thinking, Feeling, Judging, Perceiving Aktivizace, reagování – introverze I - extroverze E Získávání informací – smysly S - intuice N Rozhodování – myšlení T - cítění F Životní styl – usuzování J - vnímání P

Specialista Nepostradatelný Přátelský Plachý Arogantní Pohodový Intrikán Impulsivní Perfekcionista Lehkomyslný Nepružný (byrokrat) Fantasta (snílek) Neschopný a snaživý Schopný a náročný Hochštapler

 Hluboce oddán svému oboru  Vyjadřuje se specifickým odborným jazykem  Má velké odborné znalosti  Je ostatními odborníky uznáván  Má schopnost poradit s komplikovanými problémy  Je připraven poradit spolupracovníkům  Uzavírá se do své odborné oblasti  Má obtíže při komunikaci s laiky  Rezignuje na řešení komplexních problémů

 Jako odborníka je třeba ho respektovat  Vést ho k tomu, aby se snažil svým vyjadřováním přizpůsobit laikům  Zařadit ho do víceoborového týmu, kde bude nucen s ostatními se domluvit  Rozšířením jeho znalostí o problematiku práce s lidmi, týmové spolupráce  Pověřit ho vzděláváním ostatních pracovníků, kterým předá své odborné znalosti

 Je velmi pracovitý a usilovný, pracuje přesčas, má problémy s vybíráním dovolené  Ochotně na sebe bere další úkoly zároveň roli mučedníka nebo hrdiny  Nerad deleguje a podřízené k ničemu nepustí  Demotivuje své spolupracovníky  Soustřeďuje moc ve svých rukou omezením přístupu ostatních k know-how  Ztrácí čas operativními činnostmi a podceňuje koncepci

 Přesvědčovat jej, že se ničí a nemůže takové tempo dlouho vydržet  Pomoci mu v hledání cesty k vyšší efektivnosti a produktivitě práce  Hledat možnost delegování a zastupování jiným pracovníkem  Důsledně trvat na čerpání dovolené  Vyslat jej na kurz time managementu  Zabezpečit profesionálního trenéra v oblasti řízení času a organizace práce

 Vytváří pozitivní atmosféru na pracovišti  Pomáhá ostatním, umí se vcítit do jejich problémů  Pozitivně motivuje ostatní, využívá své komunikační dovednosti  Neumí říci ne, přejímá úkoly od ostatních  Ustupuje jiným útvarům a tím přidává úkoly vlastnímu  Nerad kritizuje, má slabý tlak na výsledky  Omlouvá neúspěchy, neplnění úkolů, podřízenými

 Je vhodné si s ním chvilku povídat na neformální téma, ale včas přejít k věci  Nejúčinnějším argumentem při přesvědčování, že daná záležitost je ve prospěch lidí a ne na jejich úkor  Motivovat ho lze dobře tím, že v případě neúspěchu budou postiženi spolupracovníci  Je dobré jej více úkolovat a kontrolovat  Může mu pomoci kurz asertivního chování, nebo také kurz vedení spolupracovníků

 Je nenápadný a drží se stranou od ostatních  Nemá rád činnosti spojené se zásadním rozhodnutí, chybí mu sebejistota, je nekonfliktní  Může skrývat svůj odborný potenciál  Je spolehlivý v samostatné práci, ale nezvládá úkoly, které vyžadují spolupráci  má problémy přesvědčit ostatní o vlastních názorech  Při jednání s jinými útvary ustupuje, případně není schopen vyjádřit požadavky

 V jednání s ním je třeba být trpělivý  Hovor začínat na téma, které je mu blízké, což ho uklidní  Často jej chválit a to i před ostatními  Nenásilně ho zapojovat do diskuze v tématech, která perfektně ovládá  Rozvíjet u něj prezentační dovednosti a zvyšovat náročnost  Zapojit do týmu, který ho „vezme“  Přesvědčit ho k účasti na kurzech, které mu pomohou k sebeprosazení

 Na pracovištích je trpěn většinou z důvodu nenahraditelné odbornosti, kontaktů anebo proto, že to vyhovuje vedení organizace  Jsou pro něj typické hlučnost, zloba, ironie a urážky  Nezvládá týmovou práci pro nechuť spolupracovat  Narušuje mezilidské vztahy a demotivuje spolupracovníky  Při styku s externími partnery přispívá k zhoršení image organizace

 Nereagovat na jeho invektivy stejně arogantním způsobem, ovšem na místě není ani vlídnost a vstřícnost  Použít asertivní techniku selektivního ignorování  Přeřadit na samostatnou práci mimo kolektiv  Doplnit kolektiv silnou osobností s neformální autoritou  Důsledné upozorňování na nevhodné chování  Podpora těch pracovníků, které si vyhlédne jako oběť

 Vyvolává atmosféru neadekvátní pohody - všechno nějak dopadne  Má nadhled, je klidný, pomalý, vše zlehčuje a je obtížné rozlišit co myslí vážně a co je ironie  Často neplní úkoly, nebo je odbývá, podceňuje termíny  Demotivuje ostatní v přístupu k práci  Odmítá a změny, není ochotný měnit své návyky

 Nepřistupovat v komunikaci s ním na jeho zlehčující a familiérní tón  Obtížně se s ním pracuje, protože je svým způsobem nemotivatelný  Ohrozit jeho pohodu, přemístit tam, kde pohodu nepřipouští charakter pracoviště  Přidat mu takovou práci, kde bude neustále pod tlakem jiných lidí  Nekompromisně jej postihnout za každé nesplnění úkolů

 Je to člověk, který dokáže svou taktikou dosáhnout mimořádných výhod, vysokého postavení, případně vlivu na dění v organizaci  Má dobré komunikační dovednosti a umí jednat  Nenápadně nabourává mezilidské vztahy a klima na pracovišti, donášením a pomlouváním ostatních s cílem dosáhnout osobních výhod  Ohrožuje spolupracovníky, kteří mu překážejí v jeho záměrech

 Počítat s jeho triky – podlézání, pomlouvání ostatních, zprostředkování kontaktů, vyhrůžek s odvoláním na známosti  Problém těchto lidí je absence morálky, která se těžko napravuje  Nejlepší je ho přistihnout při činu, důrazně vytknout a varovat před dalšími intriky  Otevřeně jej konfrontovat v případě pomlouvání  Zatížit jej prací tak, aby neměl na intriky čas

 Tento člověk je v určité míře obětí svých emocí  Má většinou rychlý projev, řekne právě to, co si myslí  Někdy v sobě impulzivní jednání po určitou dobu potlačuje, ale o to silněji potom vybuchuje  Je otevřený a přímý, což mu může způsobit problémy  Vytváří neklid a nervózní atmosféru na pracovišti, může se vyloučit z kolektivu

 Zbytečně jej neprovokovat věcmi, na které je přecitlivělý  Zachovat klid a snažit se utlumit emoce, vhodnými otázkami se dostat k rozumným postojům  Doporučit mu známé techniky – počítat do deseti, rozdýchat, rozchodit to  Uchránit ho před situacemi, které ho nejvíce provokují  Zkusit absolvování kurzu zvládání stresu a relaxačních technik

 Je soustředěný a ponořený do své práce  Jeho výstupy jsou promyšlené, propracované do mnoha detailů  Pracuje kvalitně, bez chyb, problémy analyzuje do hloubky  Může zdržovat práci, věnováním velké pozornosti dílčím aspektům úkolu  Má poněkud ztíženou komunikaci s ostatními, protože ti se ztrácejí v přílišné podrobnosti faktů

 Důsledná kontrola termínů, trasování  Trénování ze strany nadřízeného, pomoc při stanovení priorit, poukazování na podstatné věci  Držet ho u tématu a nedovolit odbíhání do dalších podrobností  Přesně ji stanovit rozsah zpracovaných materiálů  Materiály, které bude prezentovat na poradě vyžádat ke kontrole předem

 Jeho uvažování se řídí nejbližšími okamžiky a proto nepřemýšlejí nad dlouhodobými důsledky svých akcí  Rychle pracuje a rozhoduje se, silná orientace na výsledek  Chyby v rozhodování dané nekoncepčností a unáhleností  Příliš se soustřeďuje na operativu, zanedbává prevenci, často hasí požáry  Zvládá velký objem problémů v krátkém čase

 Zařadit k činnostem, kde je požadován vysoký výkon, nikoliv však pečlivost, kde je vyžadována rozhodnost a operativní rychlost  Zesílená kontrola práce spojená s případnými postihy  Důkladný rozbor chyb, upřednostnění dlouhodobého řešení problémů místo hašení požárů  Trénování k větší plánovanosti a koncepčnosti v myšlení

 Perfektně zná zákony a předpisy a umí se v nich orientovat  Je ukázněný a důsledně dodržuje všechny normy, které jsou pro něho kriteriem objektivnosti a spravedlnosti  Má nedostatek flexibility a malé pochopení pro reálný život  Někdy neochota vykonávat aktivity mimo svůj popis práce  Obava ze změn v daných normách

 Podporujeme ho v tom, aby činnost a předpisy organizace byly v souladu s legislativou  Zařazujeme jej do týmové práce, nebo mu umožníme poznat činnosti jiných oddělení k pochopení, že nelze vždy mít vše na papíře  Pověřujeme jej aktualizací vnitřních předpisů – pracovní, organizační řád  Umožníme mu účast na semináři k týmové práci

 Často uvažuje jinak než ostatní, neustále přicházejí s novými nápady na změny ve svém okolí  Svými nápady může přispívat k posunu a zlepšení činností  Své nápady často opouští ve fázi rozpracování, nechává tento problém jiným a zase uvažuje o něčem novém  Je citlivý na kritiku své osoby a svých nápadů, má pocit, že ho ostatní nechápou

 Jeho nápady a návrhy si se zájmem vyslechneme, ale vhodnými otázkami se ho pokusíme vrátit do reality  Zařazujeme jej do týmů jako vizionáře, který je schopen dohlédnout dál než ostatní  Pravidelně kontrolovat jeho rutinní práci, aby ho jeho fantazírování neodvedlo od plnění úkolů  V pracovním zařazení je dobré, když je ve spojení s praktikem

 Pracuje s mimořádným nasazením, kterým se snaží zakrýt svoji neschopnost  Neustále chce někde vyniknout a proto na sebe bere ochotně další úkoly, které ovšem většinou nezvládá  Je málo samostatný, dělá chyby a je třeba ho neustále kontrolovat  U spolupracovníků je často neoblíbený vzhledem k rozporu mezi jeho ambicemi a schopnostmi

 Nekritizovat jej jako osobu, ale výsledky jeho práce  Je třeba využít jeho pracovitosti, ale kontrolovat, aby řešil jen tolik a takové úkoly, které je schopen zvládnout  Poskytovat mu postupy k zadanému úkolu – vzor, metodiku, tabulku apod.  Pokud je příčina problémů v nedostatečné odbornosti, tak jej vyslat do kurzu  Nepřipustit, aby si nabíral další úkoly

 Práce není jeho doménou a více o ní mluví, než koná  Má dobré komunikační a prezentační schopnosti, které využívá k zvýraznění své osoby  Neustále vyhledává a rozvíjí kontakty s lidmi z různých sfér společnosti  Má malé výsledky práce u které lze měřit výsledky  Skrývá problémy obratnou manipulací a slibováním jejich brzké nápravy

 Ověřovat si referencemi, zda je skutečně tak dobrý, jak uvádí  Zařazení do činností, kde půjde především o dobrou komunikaci, prezentaci a kontakty  Stanovit konkrétní, měřitelné cíle  Důsledně ho kontrolovat a vyžadovat dotažení rozpracovaných projektů do konce  Testování jeho velkolepých nápadů u menší organizační jednotky a teprve potom přistoupit k realizaci

 Je schopný v jakékoliv činnosti, zvládá úkoly rychleji než většina ostatních, ambice  Má logické uvažování, pocity a osobní vztahy jsou pro něj vedlejší  Náročný k sobě, ale i k ostatním, kde vyžaduje vysoký výkon  Při méně náročných činnostech ztrácí motivaci  Příliš tvrdý vůči ostatním, netoleruje chyby  Není schopen ocenit dobrý výkon

 Jednáme s ním na rovinu, vítá zpětnou vazbu, dáváme mu náročné úkoly  Připomínáme mu neustále, že všichni nemohou být tak schopní jako on a je třeba to pochopit  Vedeme ho k osvojení pravidel efektivní komunikace s lidmi, trénujeme s ním empatii  Umožníme mu vzdělávání v oblasti sociální a emoční inteligence  Zařazujeme ho tam, kde nebude přímo řídit lidi