KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008
STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání dostupnost vzdělávání v požadovaném kapacitním rozsahu odpovídající potřebám dosažení dané úrovně vzdělání v minimálním časovém rozsahu a s minimálními náklady dosažení kvalitního vzdělávání – s odpovídajícím a měřitelným výstupem absolventa
STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání kapacity časová náročnost / financování zaměření / fluktuace / úspěšnost
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR LIBERECKÉHO KRAJE Budou podporovány jiné formy vzdělávání než denní. Denní formy nástavbového studia budou i nadále usměrňovány. Z hlediska oborové struktury bude podporován přesun kapacit nástavbového studia ze zaměření Podnikání na zaměření rozvíjející odbornost získanou v oborech poskytujících střední vzdělání s výučním listem.
VÝVOJ POČTU ŽÁKŮ
PODÍL NÁSTAVBOVÉHO STUDIA
PROSTUPNOST / DOSTUPNOST
OBOROVÁ STRUKTURA
SROVNÁNÍ S OSTATNÍMI KRAJI
FLUKTUACE ŽÁKŮ DENNÍ FORMY
FLUKTUACE ŽÁKŮ DÁLKOVÉ FORMY
PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ rok 2008 pedagogičtí pracovníci:57,02 nepedagogičtí pracovníci:15,71 celkem:72,72 rok 2009 (při zachování normativů roku 2008) pedagogičtí pracovníci: 56,97 nepedagogičtí pracovníci:15,89 celkem: 72,87 srovnání: limit počtu zaměstnanců 2498,5 / 2,9% (na základě výkonů ve věkové skupině let) pedagogicko-psychologické poradny: 36,46 domovy mládeže:182,23
SHRNUTÍ časová náročnost: roky vs. 4 roky financování: v rámci republikových normativů nezahrnuto kapacity: ve vztahu k cílům dlouhodobého záměru dostačující zaměření: především Podnikání, nikoli oborově zaměřené fluktuace: výrazná
NÁVRHY NA ŘEŠENÍ 1. diverzifikace oborových zaměření přesun kapacit do oborů L0 a využití možností přijetí žáka/žáků do vyššího ročníku 2. pokračování modelu rotace škol (s omezeními vyplývajícími z procesu „optimalizace“) 3. útlum kapacit s ohledem na snižující se podíl absolventů oborů kategorie E + H
MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Střední průmyslová škola technická, Jablonec nad Nisou, Belgická Střední škola řemesel a služeb, Jablonec nad Nisou, Smetanova Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3 111 Střední škola gastronomie a služeb, Liberec, Dvorská 447/29 121
MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Integrovaná střední škola, Semily, 28. října Střední škola, Lomnice nad Popelkou, Antala Staška Integrovaná střední škola, Turnov, Alešova Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října Střední odborná škola, Česká Lípa, Lužická