Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krajská inkluzivní koncepce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krajská inkluzivní koncepce"— Transkript prezentace:

1 Krajská inkluzivní koncepce
Doksy Mgr. Lucie Ptáková hlavní projektová manažerka projektu KAP LK

2 Slovníček pojmů KAP LK = již realizovaný projekt – „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje“ KAP LK I. = NAKAP LK I = projekt v přípravě – „Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I“

3 Projekt NAKAP LK I - základní informace
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I (I KAP) žadatelé jsou Vyšší územní samosprávné celky – kraje vyhlášení výzvy: 12. června 2017 ukončení příjmu žádostí: 20. prosince 2017 alokace pro Liberecký kraj – Kč (dle žáků a studentů SŠ a VOŠ - 15 417) realizace projektu: – (26 měsíců)

4 Projekt NAKAP LK I - základní informace
Partneři projektu SŠ a VOŠ zřizované Libereckým krajem Pedagogicko-psychologická poradna, Česká Lípa, Havlíčkova 443, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna, Jablonec nad Nisou, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna, Liberec 2, Truhlářská 3, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna a speciálně pedagogické centrum, Semily, příspěvková organizace Technická univerzita v Liberci IQLANDIA, o.p.s. Krajská vědecká knihovna v Liberci, příspěvková organizace

5 Projekt NAKAP LK I – aktivity projektu
Témata daná výzvou Tvorba krajské inkluzivní koncepce kraje Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol se slabšími výsledky, kteří se nepřipravují k přijímacímu řízení na střední školy a žáků středních škol v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem Témata krajská Podpora polytechnického vzdělávání Zkvalitnění péče o žáky nadané

6 Krajská inkluzivní koncepce
povinná pro všechny kraje tvorba bude financována z projektu NAKAP LK I. v gesci Oddělení vzdělávání a koncepcí

7 Krajská inkluzivní koncepce- proč?

8 Krajská inkluzivní koncepce - terminologie
KAPIV KIK ŠIK

9 Krajská inkluzivní koncepce - terminologie
akční plán? koncepce?

10 Krajská inkluzivní koncepce
MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ nutný soulad s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období 2016 – 2018 (APIV) vytvořena nejdéle do konce roku 2018 výhled na 2 roky realizovatelné/splnitelné cíle!

11 Krajská inkluzivní koncepce - zdroje
další šetření na školách nebude

12 Krajská inkluzivní koncepce
očekávaná spolupráce s PPP, SPC, NIDV, NÚV, ASZ, …

13 Krajská inkluzivní koncepce - zdroje
statistická data z výkazů výroční zprávy škol rozsáhlé šetření MŠMT (pro potřeby MAP) rozsáhlé šetření NÚV (pro potřeby KAP) šetření NÚV na jednotlivých SŠ/VOŠ (stav inkluze na školách) Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I. (oblast inkluze) zájem o příslušné šablony Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje na období

14 Zkvalitnění péče o nadané žáky
Doksy Ing. Iva Prokopová vedoucí oddělení projektů ve vzdělávání

15 Projekt NAKAP LK I – aktivity projektu
Témata daná výzvou Tvorba krajské inkluzivní koncepce kraje Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol se slabšími výsledky, kteří se nepřipravují k přijímacímu řízení na střední školy a žáků středních škol v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem Témata krajská Podpora polytechnického vzdělávání Zkvalitnění péče o žáky nadané

16 Zkvalitnění péče o nadané žáky
Vytvoření funkčního systému spolupráce při identifikaci a podpoře nadaných a mimořádně nadaných dětí a žáků s externími partnery (LK, PPP, KSPN, NIDV, školy) dostavba stávajícího systému daného legislativou - již víceméně fungujícího nastavení mechanismu koordinace spolupráce jednotlivých zapojených subjektů Tvorba zázemí pro výměnu zkušeností při vyhledávání, koordinaci a péči o nadané a mimořádně nadané děti a žáky odborná tematická setkání min. 1x za 3 měsíce od vytvoření platformy

17 Zkvalitnění péče o nadané žáky
Tvorba „zásobníku materiálů“ pro práci s nadanými žáky. „Zmapování“ již vytvořených výukových materiálů, jejich doporučování pro využití pedagogy dle individuální situace nadaného žáka vyhledání již existujících materiálů pro práci s nadanými žáky provede manažer věcné aktivity nadaní (LK), následně je bude mít k dispozici konzultant PPP (existuje jich mnoho a jsou kvalitní, není třeba tvořit) Přímá podpora pedagogických pracovníků a spolupráce s rodiči nadaných žáků (PPP) Důraz na podporu spolupráce PPP s pedagogy a rodiči - zaměření se na 1. ročník ZŠ

18 Zkvalitnění péče o nadané žáky
přímá podpora učitele – potřebné z praxe PPP a dále i viz zpráva ČŠI 2016 (elektronické zjišťování - celkem bylo zapojeno 975 základních škol) „Pokud jde o spolupráci s externími subjekty, v případě základních škol zapojených do elektronického zjišťování lze konstatovat, že s nějakým školským poradenským zařízením spolupracují necelé dvě třetiny z nich. Podíl základních škol, které v souvislosti s identifikací a podporou nadaných či mimořádně nadaných dětí dosud se školským poradenským zařízením nespolupracují, je velmi vysoký a poukazuje na nesystematičnost při vyhledávání nadání. Spolupráci se školským poradenským zařízením je třeba vnímat jako velmi důležitou součást podpory nadaných žáků.“ (str.14) „Přibližně tři pětiny ředitelů základních škol zapojených do elektronického zjišťování (celkem bylo zapojeno 975 základních škol) by uvítaly možnost pomoci od externího mentora či konzultanta, a to při podpoře pedagogů v jejich práci s nadanými (64,8 % škol) a při podpoře nadaných žáků v přímé práci s nimi (59,2 % škol). Téměř čtvrtina (24,2 %) základních škol by tak potřebovala podpořit v obou oblastech.“ (str.20)

19 Děkujeme za pozornost Ing. Iva Prokopová Email: Telefon:
vedoucí oddělení projektů ve vzdělávání Telefon: tel.:  229  Mgr. Lucie Ptáková hlavní projektová manažerka projektu KAP LK tel.:  255


Stáhnout ppt "Krajská inkluzivní koncepce"

Podobné prezentace


Reklamy Google