APSYS Inovační management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Historické etapy vývoje managementu
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Filozofická hlediska inovací Inovace, evoluce a civilizace Oldřich Syrovátka Katedra společenských věd FM VŠE.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Tržní prostředí.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Marketingový plán podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

APSYS Inovační management APSYS - MI APSYS Inovační management Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc.

APSYS - IM Každý manažer si musí vytvořit svůj vlastní styl řízení, své vlastní přístupy, které budou odpovídat podmínkám a souvislostem, v nichž působí. Dosáhnout naplnění nejen podnikových, ale i osobních cílů / synergie /. Teorie managementu je aplikována na tzv. rovnovážný stav ve firmě / tzn. ideál, kdy vše funguje, jak má. Praxe je však diametrálně jiná. Cílem přednášky je nastínit teoretická východiska IM / jednotná terminologie a systémové pojetí / a zabývat se praktickou stránkou a diskusí - case. Struktura prezentace Manažeři / MQ = IQ + EQ + PQ / a management Podnik a podnikání (vývoj podniku od založení k bankrotu) Inovace (7 zdrojů, 7 typů, model řízení inovací) APSYS - IM

I. Manažeři a management Reální manažeři pro reálný svět – úspěšní manažeři mají tři dimenze: Racionální řízení, IQ / přirozená inteligence , zdravý rozum , analytické schopnosti, podnikatelský úsudek , schopnost pronikat do podstaty věci/ Emocionální řízení , EQ / interpersonální dovednosti, týmová práce, adaptabilita, charisma, schopnost motivovat / Politické řízení, PQ / porozumět politickým souvislostem, znalost jak získat moc, jak používat moc k uskutečňování věcí – prostřednictvím ostatních lidí / Manažerský kvocient , MQ=IQ+EQ+PQ Nemusíte být vysokoškolsky vzdělaní a můžete být úspěšní manažeři. Styl řízení každého člověka je jedinečný , stejně jako jeho DNA APSYS - IM

I. Manažeři a management Management – sekvenční procesy PLÁNOVÁNÍ ORGANIZOVÁNÍ VEDENÍ LIDÍ KONTROLA Management-průběžné procesy Identifikace problému Návrh variant Výběr varianty / rozhodování / Řešení – realizace Zhodnocení výsledků APSYS - IM

I. Manažeři a management Porovnání paradigmat managementu druhé a třetí vlny APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Stavba organizace APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Koncept cesty organizace k prosperitě APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Vývoj podniku od zakladatele k bankrotu APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Fáze životního cyklu firmy na trhu APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Podnikání za účelem zisku pro uspokojení potřeb lidí Ve společnosti / organizaci, podniku, firmě = synonyma / stejně jako ve FYZICE je směřování k ROVNOVÁZE jedním ze základních předpokladů funkčního systému. Tato rovnováha je samozřejmě dynamická a u společenských jevů to může znamenat i několik desetiletí. APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Dvanáct odpovídajících témat ve vztahu ke konkurenční strategii podniku EKONOMIKA ORGANIZACE TECHNOLOGIE Kvalifikace Digitalizace Virtualizace Molekularizace Integrace/síťová orientace Zánik mezičlánků Konvergence Inovace Role zákazníka Bezprostřednost Globalizace Nerovnosti APSYS - IM

II. Pdnik a podnikání Vztahy mezi strategií firmy a strategiemi funkcí APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Úplný turnround ve společnosti Program Definice A) Jaké jsou příznaky společnosti zralé na zásadní přeměnu („turnround“)? B) Jaké jsou hlavní kroky takové přeměny? C) Jaké jsou nástroje na její uskutečnění? D) Případová studie APSYS - IM

Definice Turnround je dosažení zásadní změny v časově omezeném období Obrat podniku od úpadku k prosperitě APSYS - IM

A) Jaké jsou příznaky společnosti zralé na zásadní přeměnu („turnround“)? 1) Reaktivní přístup 2) Proaktivní přístup Společnost je zralá na zásadní přeměnu pokud se „řítí“ do bezvýchodné situace (v rozmezí asi jednoho roku tzn.) Nebo ji s výhledem do několika let (1 až 5ti let) předvídá, tzn. musí změnit Je na pokraji bankrotu Rychle ztrácí peníze Ztrácí zákazníky Ztrácí trhy Má bezprostřední nedostatek hotovosti Byla náhle koupena (takeover) Nákladovou strukturu Strukturu zkušeností a schopností pracovníků Technickou základnu Výrobkově tržní portfolio APSYS - IM

B) Jaké jsou hlavní kroky takové přeměny Zajistit přístup k financování Učinit a udat zásadní rozhodnutí („politická“ citlivost) Vzít do pevných rukou řízení hotovosti (cash flow) Zeštíhlit organizaci a administrativu Přehodnotit výrobkově-tržní portfolio Úzce spojit technický vývoj. Proces uvedení nového výrobku na trh se zákazníkem … zrealizovat „turnround“ a odejít? APSYS - IM

C) Jaké jsou nástroje na uskutečnění přeměny? „Businnes process re-engineering“ – restrukturalizace „Benchmarking“ – Porovnání s konkurencí „Change Management“ – přizpůsobení se změnám (LIDI – přizpůsobení org. struktuře) „Goal directed project management“ – úspěšné řízení projektu APSYS - IM

D) Případová studie Základní údaje o společnosti Whataco Problémy společnosti Jak jsme je vyřešili? APSYS - IM

II. Podnik a podnikání Platforma dalšího rozvoje podnikání organizace APSYS - IM

III. Inovace Invence Inovace 7 zdrojů 7 typů Funkční model Druh inovace Vlček str. 16 APSYS - IM

III. Inovace Základní pojmy managementu inovací Hlavní představitel J. A. Schumpeter Inovace Dle Schumpetera „tvůrčí destrukce“, měla by přinést zisk Pozitivní i negativní, kvantitativní či kvalitativní posun prvků nebo vztahů ekonomického organismu Splňují podmínku novosti Invence Je nová myšlenka, nový poznatek, který má za následek změny ve struktuře podniku Absolutní invence (celosvětový impakt) x relativní invence (např. v technologii) APSYS - IM

III. Inovace Životní cyklus výrobku APSYS - IM

III. Inovace Základním předpokladem úspěchu na trhu v současnosti, a tím více v budoucnosti, bude prodávat zboží světové špičkové kvality. Při všeobecně se zvyšujícím tempu inovací výrobků a služeb na trhu to znamená věnovat prvořadou pozornost promyšlenému řízení inovací v podniku a vytváření předpokladů, aby prováděné inovace byly podnikatelky úspěšné a firmy se staly excelentními.   Wichterle: „Vzpomínky“ V inovacích, jako v každé jiné práci záleží na TALENTU, na VYNALÉZAVOSTI i na VROZENÝCH PŘEDPOKLADECH. Ve firmě se stávají inovace tvrdou, soustředěnou a cílevědomou prací, která klade obrovské nároky na: Píli Vytrvalost Angažovanost APSYS - IM

III. Inovace APSYS - MI APSYS - IM

III. Inovace Nové technologie vedou ke změně pracovních požadavků Výzkum vývoj a inovace je nutno řídit a usměrňovat podnikatelsky. Cílevědomé a systematické inovace začínají analýzou zdrojů inovačních příležitostí. Podle P. F. Druckera existuje 7 zdrojů inovací: Nečekané události (úspěch, neúspěch), Rozpory, Potřeby procesu, Oborové a tržní struktury, Demografické faktory, Změny v pohledu na svět, Nové znalosti. APSYS - IM

III. Inovace 7 typů inovací Výrobkové Výrobní (procesní, technicko – technologické) Marketingové Finanční Personální Organizační Řídicí APSYS - IM

III. Inovace Základní uspořádání inovačního cyklu APSYS - IM

III. Inovace Efektivní využití hodnot vytvořených při zpracování inovačního řešení (projektu) APSYS - IM

III. Inovace Schematická představa sběru a vyhodnocování podnětů pro inovaci produktů organizace APSYS - IM

III. Inovace Schéma hodnotového přístupu v hodnotovém managementu APSYS - IM

III. Inovace Etapy metodického postupu hodnotové analýzy APSYS - IM

III. Inovace Vztah marketingového managementu a procesu tvorby nového výrobku APSYS - IM

III. Inovace Nejlepší výrobky Problémové výrobky APSYS - IM Charakteristika: Vedoucí na trhu Rychlý růst trhu Značně ziskové Investičně náročné Strategie inovací: Ochránit současný podíl na trhu Neustále inovace do zdokonalení výrobku Zdokonalení servisu Nalezení jiných funkcí Diferenciace – nalezení jiných trhů, segmentů trhu Problémové výrobky Charakteristika: Rychlý růst Stálá ziskovost Enormní nároky na peněžní prostředky Strategie inovací: Investovat do zvýšení podílu na trhu (reklama) Zvolit inovační strategii, která by pomohla odstranit konkurenci Neinvestovat a stáhnout z trhu Soustředit na kout trhu a výrobky přizpůsobit APSYS - IM

III. Inovace Špatné výrobky Stálé výrobky APSYS - IM Charakteristika: Příliš vysoké náklady Málo příležitostí růstu trhu a poklesu nákladů Strategie inovací: Pokusit se přizpůsobit určitému segmentu, kde by byly chráněny od konkurence Vyprodat a nechat Neinvestovat Stáhnout z trhu, nevyrábět, eliminace Stálé výrobky Charakteristika: Ziskové výrobky Vytvářejí více peněžních prostředků než potřebují Strategie inovací: Investovat do zdokonalení výrobků, do modifikací a zajistit technologické vedení Investovat do výrobní základny, snížit náklady Udržet nízké ceny APSYS - IM

III. Inovace Jak zajistit komerční úspěch inovačních záměrů APSYS - IM

III. Inovace Nárůst přidané hodnoty inovačního řešení (záměru) APSYS - IM

III. Inovace Kontinuální proces vyhledávání inovačních námětů APSYS - IM

III. Inovace Vytváření účelových strategických aliancí APSYS - IM

III. Inovace Schéma horizontálního Keiretsu na příkladu Mitsubishi APSYS - IM

Literatura Grublová, E., Pitra, Z. Sociálně psychologické aspekty managementu inovací. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. 246 s.ISBN 78-80-872-40-49-6. Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. Grada Publishing, 2008. 224s. ISBN 978-80-247-2400-3. Hučka, M., Kislingerová, E. Vývojové tendence velkých podniků. C.H. Beck, 2011, 275 s. ISBN-978-80-7400-198-7. Grublová, E. a kol. Podniková ekonomika. Ostrava: Repronis, 2007. 438s. ISBN 80-86122-75-1. Pitra, Z. Konkurenční strategie organizací, Praha: Velryba, 2011. 341s. ISBN 978-80-85860-21-4. APSYS - MI

Děkuji za pozornost a Váš čas věnovaný prezentaci eva. grublova@mvso Děkuji za pozornost a Váš čas věnovaný prezentaci eva.grublova@mvso.cz rektor@mvso.cz APSYS - MI