Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
Advertisements

Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
Vzájemná poloha kružnice a přímky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_05.
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Úplné kvadratické rovnice
KRUŽNICE.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzájemné polohy 8. ročník
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Osová souměrnost.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Osová souměrnost.
Vzdálenosti v tělesech
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Parabola.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní konstrukce Kolmice.
Matematika Parabola.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.

P1) Najdi rovnici kružnice se středem S [2;3] a poloměrem r = 2 P1) Najdi rovnici kružnice se středem S [2;3] a poloměrem r = 2 . Body kružnice zapiš jako X [x; y] . Postup: Pro připomenutí: Rovnice přímky ax + by + c = 0 (v rovině) je podmínka, kterou splňují body na přímce a nesplňují body mimo ní. Zkusíme najít obdobnou rovnici pro kružnici. Body kružnice jsou od bodu S [2;3] vzdáleny o 2 ⇒ zapíšeme jejich vzdálenost pomocí vzorce pro vzdálenost dvou bodů: Upravíme rovnici: Dostáváme výsledek:

Středová rovnice kružnice Pokud bychom postupovali obecně, pak pro kružnici se středem S[m,n] a poloměrem r dostáváme středovou rovnici kružnice:

P2) Urči středy a poloměry kružnic:

Obecná rovnice kružnice Když upravíme středovou rovnici kružnice, dostáváme obecnou rovnici kružnice:

Úprava obecné rovnice na středovou Z obecné rovnice nevyčteme souřadnice středu a poloměr. Proto někdy potřebujeme převést obecnou rovnici na středovou. Při této úpravě využijeme takzvanou úpravu kvadratického trojčlenu na čtverec: Na tabuli

Kružnice – příklady (sbírky) Příklady na domácí úkol: 5.1, 5.2 (bez kontroly) 5.3 – celé, písemně