Christina Bočáková 3. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Barbora Dašková 3.ročník
ALKENY CHRAKTERISTIKA VLASTNOSTI
Gymnázium, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
BIOCHEMIE.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Chemie.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Odborné učebny na našem gymnáziu
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu vlastností vodíku. KLÍČOVÁ SLOVA:
Názvosloví.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Organická chemie.
Opakovací otázky na uhlovodíky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Chemie Ročník: 9.
Karbonylové sloučeniny Chemie 9. ročník Mgr. Daniela Ponertová.
Chemie technické lyceum 1. ročník
Úvod do studia organické chemie
Struktura organických látek
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Alkeny.
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kyslíkaté deriváty Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 28
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
KARBONYLOVÉ SLOUČENINY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.
VY_32_INOVACE_6_2_7 Ing. Jan Voříšek  Opakování: co je hlavním zdrojem alkanů a cykloalkanů?  Hlavními zdroji alkanů a cykloalkanů jsou ropa a zemní.
Chemie a její obory.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_18 Tematická.
Složení a fyzikálně-chemické vlastnosti bílkovin
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: ORGANICKÁ CHEMIE Pořadí šablony a sada:
Hydroxyderiváty CH-2 Organická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
CZ.1.07/1.1.10/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
I. ZÁKLADNÍ POJMY.
Rozdělení organických sloučenin a reakce v organické chemii
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_174.
Elektronická učebnice – II
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
Základní pojmy organické chemie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_18 CH 9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PŘÍRODNÍ.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_13_CH 9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: ORGANICKÁ.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_01_Ch9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Organická.
Organická chemie Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Chemické složení živých organismů
Základy organické chemie
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Organická chemie Chemie 9. r..
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-15
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Názvosloví alkanů Základem nejdelší řetězec.
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
Výskyt a příprava karboxylových kyselin
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků - hydroxyderiváty
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
VY_32_INOVACE_05-01 Úvod do studia chemie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Christina Bočáková 3. ročník 13.3.2013 Výuka chemie Christina Bočáková 3. ročník 13.3.2013

13.3.2013 Chemie, je věda, která se zabývá vlastnostmi, složením, přípravou, strukturou anorganických a organických látek a jejich základními interakcemi (vzájemným působením).

13.3.2013 Výuka chemie na naší škole začíná pro studenty osmiletého oboru v sekundě, pro studenty čtyřletého oboru v 1. ročníku a provází je až k maturitě.

13.3.2013 Obsahové vymezení Předmět je úzce spjat s matematikou (výpočty), zeměpisem (naleziště nerostů, rozložení průmyslu), fyzikou (vlastnosti látek) a přírodopisem(fotosyntéza, životní prostředí). Kromě teoretických znalostí studenti získají i praktické dovednosti a zručnost při práci v chemické laboratoři.

Praktická cvičení probíhají v chemické laboratoři (učebna číslo 18). 13.3.2013 Základní formou výuky je výklad, doplněný o demonstrační pokusy, referáty a případné exkurze. Hodiny chemie se vyučují v odborné učebně vybavené projektorem, počítačem, reproduktory a videem (učebna číslo 19). Praktická cvičení probíhají v chemické laboratoři (učebna číslo 18).

13.3.2013 Učebna číslo 19

13.3.2013 Učebna číslo 18

Co se studenti vlastně naučí? 13.3.2013 Co se studenti vlastně naučí? Vyučující: Ing. Lenka Mikulášková, Mgr. Radka Ondřejová, RNDr. Viera Žemličková Sekunda – chemie a chemická výroba, látky a jejich vlastnosti (tání, tuhnutí..), směsi, dělení směsí, voda, vzduch, oheň, částicové složení látek, periodický zákon, periodická soustava prvků, chemická vazba, prvky pro základní sloučeniny, anorganické sloučeniny, kovy a nekovy, chemické reakce, roztoky

Periodická soustava prvků 13.3.2013 Periodická soustava prvků

13.3.2013 Tercie - anorganické sloučeniny (kyseliny, soli a hydroxidy), roztoky kyselin a zásad, redoxní reakce, chemické výpočty, organická chemie (alkany, alkeny, alkyny), elektrárny Kvarta – organická chemie (areny), halogenderiváty, alkoholy a fenoly, karbonylové sloučeniny, karboxylové sloučeniny, přírodní sloučeniny, sacharidy, tuky (lipidy), bílkoviny, biokatalyzátory, plasty a umělá textilní vlákna, chemie v životě člověka

13.3.2013 Kvinta, 1. ročník – historie a vývoj chemie, klasifikace látek, minerály, stavba atomu, atomové jádro, atomový obal, PSP, chemická vazba, vsepr, hybridizace, chemické reakce, chemické rovnice, směsi (roztoky), chemická termodynamika, kinetika chemických reakcí, teorie kyselin a zásad, laboratorní práce

13.3.2013 Sexta, 2. ročník – anorganická chemie, s, d, f a p prvky, laboratorní práce Septima, 3. ročník – organická chemie (obecné znalosti, uhlí, ropa, zemní plyn), heterocyklické sloučeniny, uhlovodíky (alkany, areny, cykloalkany, alkeny, alkadieny, alkyny), makromolekulární látky, deriváty uhlovodíků (halogenderiváty, nitrosloučeniny, aminosloučeniny, alkoholy, fenoly, ethery, aldehydy a ketony, karboxylové kyseliny a jejich deriváty)

13.3.2013 Oktáva, 4. ročník – biochemie (úvod + popisná – sacharidy, lipidy, bílkoviny, nukleové kyseliny, biokatalyzátory (vitamíny, hormony, enzymy), + dynamická - sacharidy, lipidy, bílkoviny, ATP, NADP), léčiva, pesticidy, barviva, detergenty

Běžně používané učebnice 13.3.2013 Běžně používané učebnice

1. ročník (2010) a laboratorní práce 13.3.2013 1. ročník (2010) a laboratorní práce

Mnohokrát děkuji za pozornost! 13.3.2013 Mnohokrát děkuji za pozornost!