ZPRÁVA Z VLASTNÍHO HODNOCENÍ SPŠSE a VOŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Přijímací řízení.
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Čtyřleté studium.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
příspěvková organizace Středoškolská 3, Ostrava-Zábřeh
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Pedagogická rada
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
1 Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Přátelské setkání.
zahajovací třídní schůzka 14. června 2013
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
odloučené pracoviště Teplice, Kapelní 2
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Osmileté studium.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Přijímací řízení pro školní rok 2015/16 Čtyřleté studium.
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Úvod Proč studovat informatiku?
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
Přijímací řízení pro školní rok 2009/10 Čtyřleté studium.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Přijímací řízení pro školní rok 2009/10 Osmileté studium.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Přijímací řízení Gymnázium Český Krumlov Školní rok 2016/2017.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ Kritéria přijímacího řízení v 1. kole pro šk. r /18
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ Kritéria přijímacího řízení v 1. kole pro šk. r
První zkušenosti s evaluací
Setkání kariérových poradců
Transkript prezentace:

ZPRÁVA Z VLASTNÍHO HODNOCENÍ SPŠSE a VOŠ 2007-2010

Co a jak hodnotit? Vědomosti? Výsledky? Atmosféra? Prostředí? Estetika? Nábytek? Vybavení? Spokojnost studentů/ rodičů / zaměstnanců? CO JE „DOBRÝ“ VÝSLEDEK?

Hlavní oblasti vlastního hodnocení školy (vyhláška) a) podmínky ke vzdělávání, b) průběh vzdělávání, c) podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání, d) výsledky vzdělávání žáků, e) řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, f) úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům.

Použité nástroje a) podmínky ke vzdělávání – dotazník pro 1. ročníky, anketa pro 4. ročníky b) průběh vzdělávání - dotazník pro 1. ročníky, anketa pro 4. ročníky, dotazníky Žák o učiteli a Učitel o sobě c) podpora, spolupráce s rodiči, vztahy – dotazník pro budoucí studenty, dotazník pro 1. ročníky, anketa pro 4. ročníky, dotazníky Žák o učiteli a Učitel o sobě, dotazník Klima školy vyplňovaný studenty 1. ročníků d) výsledky vzdělávání žáků – přehledy výsledků maturitních zkoušek a přehledy o prospěchu za jednotlivá pololetí e) řízení školy, kvalita personální práce – dotazník Klima školy vyplňovaný učiteli f) úroveň výsledků práce školy - ?????

Dotazník pro budoucí studenty 2. Proč jste si vybral/a právě SPŠSE nabízí obor, o který mám zájem 113 řada známých tuto školu chválí 99 zaujal mne den otevřených dveří 21 4. Na co se nejvíce těšíte a) na nové spolužáky 116 c) na nové předměty a vědomosti 119 5. Z čeho máte největší obavy z náročného studia 127

Dotazník Klima školy – 1. ročníky 27 výroků hodocení 1-9 bodů maximum 243 bodů + 5 otázek

Proč bych sem šel znovu

Kladné stránky – 1. ročníky E1A: Molčan 9, Kornerová 5, Kirschenrová 5 E1B: Tesař 8, Holubcová 2 L1: Pantálková 9, Jirsáková 5, Krotil 5 P1: Kirschner 4, Valentová 3, Pospíchal 2 S1A: Mojžíš 7, Kirschnerová 5, Rejc 5 S1B: Kirschner 8, Krotil 5, Osčádal 2

Záporné stránky (položky s nejvíce hlasy) E1A: nestřídají se učitelé při suplování 4  E1B: zbytečné předměty 6 školní jídelna 4 L1: školní jídelna + drahé obědy 9 zima ve třídách, není teplá voda ve sprchách 4 zbytečné předměty 4

Záporné stránky (položky s nejvíce hlasy) P1: zbytečné předměty 3 náročné studium 3 málo dívek 3 S1A: málo sportovních akcí, málo mimoškolních akcí 2 S1B: nízká úroveň AJ, pomalé tempo 4

Anketa – 4. ročníky technické informace, přednosti školy

Nejlepší předmět + učitelé (první 2 v pořadí) S4B:   SPS 12  TV 5 L4: TV 5 IKT 4 E4: EEN 5  VEE  5 S4B: P. Kirschner 16 I. Kopal 10 L4: M. Bílková 11 M. Molčan 9 E4: I. Petříček 10 M. Mach 7

Co by se mělo zlepšit? S4B L4 E4 cizí jazyky / výuka 6 1 jídelna 2 3   S4B L4 E4 cizí jazyky / výuka 6 1 jídelna 2 3 modernizace vybavení (kmenových) učeben, estetika - chodby 5 vybavenost a využití dílen, strojový park některé PC učebny topení více názorných pomůcek v odb. předmětech výrobní programy úklid přístup vedení k návrhům studentů funkčnost wi-fi 4 exkurze, pestrost výuky více praxe vztahy učitelů a žáků

Dotazník Žák o učiteli 2.-4. ročníky, všechny obory 60 charekteristik (komponenty vztahu + komponenty řízení – 6 typů učitelů) „známky“ ze 7 charakteristik – chování / výuka Jak mě vidí učitel? Charakteristiky Kladný/ střední vztah Záporný/ rozporný Silné/ střední řízení Typ 1 Typ 2 Rozporné řízení Typ 3 Typ 4 Slabé řízení Typ 5 Typ 6

Jak mě vidí učitel?

Jaké předměty studenti vybírali   2. roč. 3. roč. 4. roč. celkem Humanitní 13 25 10 48 Cizí jazyky 18 22 33 73 Přírodovědné 11 9 30 Elektro 14 28 64 Strojní 23 45 101 IKT 4 12 Praxe 3 TV 6

Příklad vyplněného dotazníku (kladný vztah/silné řízení – typ 1)

Příklad vyplněného dotazníku (záporný vztah/slabé řízení – typ 6)

Přehled 2. ročníky

Přehled 3. ročníky

Přehled 4. ročníky

Typy učitelů celkem - studenti

Typy – učitelé o sobě

Učitelé o sobě - co mi práce přináší radost, uspokojení, klid na duši a tvořivost 18 práce s mladými 8 pevné zaměstnání, výplata 5 poučení, vzdělávání, vlastní rozvoj 5 prázdniny, spousta volného času 4 nejsou v ní stereotypy, stále se děje něco nového 4 dobrý kolektiv 3 seberealizaci, smysluplnost existence 3 pocuchané nervy 2

Učitel o sobě - co se za mou kariéru změnilo? Nic 9 snížená úroveň studia, náročnost na studenty 5 psychicky náročnější práce, náročnější na sebeovládání 4 společenské prostředí - sobectví, egoismus, individualismus, peníze, závist, pochybná sláva 4 nové přístupy ve výuce, technické vybavení 2

S jakými žáky rád pracuji? s těmi, co mají zájem naučit se něco nového, s těmi, co mají o obor zájem, se snaživymi, aktivními, inteligentními 25 se slušnými 7 s uznalými, klidnými, vyrovnanými 1 se všemi 1

Přehled výsledků dotazníků Klima školy – učitelé Průměr dříve 163,08 Průměr nyní 163,1

Návrh cílů, nástrojů a kritérií v jednotlivých oblastech: a) podmínky ke vzdělávání Cíl: zlepšit prostředí v hlavní budově – chodby, vymalování a vybavení tříd, funkčnost bezdrátového připojení, obnovovat a udržovat vybavení odborných učeben Kritéria: - počet zrekonstruovaných tříd, obnova vybavení (přehled úprav a nákupů) - výsledky dotazníků pro 1. a 4. ročníky - nižší počet záporných připomínek v této oblasti v porovnání s letošními výsledky

b) průběh vzdělávání Cíl: kvalitní výuka. spokojenost studentů s průběhem vzdělávání, reflexe a sebereflexe práce učitelů Kritéria: - počty studentů – udržet rozdíl mezi stavem na počátku roku a na konci pod 5% - dotazníky pro 1. a 4. ročníky, alespoň 80% odpovědí typu „šel bych tento obor studovat znovu, splnil moje očekávání, kladná stránka školy – kvalitní výuka“ - vzájemné hospitace vyučujících (u kolegy/kolegyně ze stejné nebo jiné předmětové komise) - 90% vyučujících alespoň 1 hospitace

c) podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání Cíl: spokojenost studentů a rodičů s podporou a vztahy Kritéria: -výsledky dotazníků pro 1. a 4. ročníky, alespoň 50% odpovědi typu „kladná stránka školy – dobří učitelé“, dotazník klima ve škole – průměrný výsledek nad 160 bodů - výsledky dotazníků „žák o učiteli“ – alespoň 50% učitelů typ 1, méně než 25% typu 4 a 6, výsledky hodnocení známou pod 2,5 v 90% odpovědí - informační schůzky pro rodiče budoucích studentů a pro budoucí studenty – 80% účast - sledování účasti rodičů na třídních schůzkách (70% účast) práce s jejich připomínkami, dotazník pro rodiče na podzimních schůzkách ve 4.ročníku – alespoň 75% kladných ohlasů

d) výsledky vzdělávání žáků Cíl: co nejlepší výsledky Kritéria: - výsledky maturitních zkoušek (státní maturity!) a prospěch v jednotlivých pololetích – méně než 10% „neprospěl“

e) řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Cíl: spokojenost řadových zaměstnanců a vedení školy s řízením a kvalitou personální práce, podpora a kvalita vzdělání učitelů Kritéria: - dotazník Klima ve škole – celkový průměr bodového ohodnocení nad 160, průměr v otázkách týkajících se kvality řízení a personální práce 6 a více bodů - přehled účasti na vzdělávacích akcích – účast alespoň 80% učitelů na 1 odborném školení za školní rok a jejich hodnocení těchto akci jako „prospěšné“ v 80%

f) úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům Cíl: ??? Kritéria: soutěže??? olympiády?? uplatnění absolventů (např. zaměstnanost po 1 roce) ???? - počet přijatých absolventů na VŠ – 80% přihlášených ???

Děkuji za pozornost  Úspěšný školní rok! „Když jsem se po vánočních prázdninách vracel do školy a šel po schodech do 2. patra, uvědomil jsem si, že sem chodím rád..." Úspěšný školní rok!