Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Informace o příspěvku na péči
Studijní obor: Sociální činnost
Zákon o sociálních službách
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Sociální správa - prosinec
Nástroje územního plánování
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Terénní sociální práce
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Zřizovatelé, poskytovatelé a uživatelé sociálních služeb
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
1 Sociální integrace v Libereckém kraji grantové schéma v rámci Společného regionálního operačního programu.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Vyjednávání potřebnosti sociálních služeb
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
1. Povinnosti KÚ jsou uvedené v § 93 písm. b) a c) ZSS, KÚ zajišťují metodickou, koordinační roli vůči činnostem sociální práce na úřadech obcí s rozšířenou.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR. SOCIÁLNÍ SLUŽBY Pojem sociální služby je používán v odborné literatuře ve dvou úrovních: jako forma sociální pomoci poskytovaná.
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
Jana Žáčková.  Bílá kniha v sociálních službách definuje komunitní plánování jako „plánování komunitou pro komunitu a lidi v ní žijící“  sociální.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zákon o sociálních službách. Minulost V letech 1956, 1961, 1975 a 1988 – zákony o sociálním zabezpečení  Služby poskytovány státem  Pasivní role klienta.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Dávky SSP, pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči.
Příspěvek na péči MUDr. Jarmila Lamková MUDr. Jarmila Lamková Ministerstvo práce a sociálních věci, Ministerstvo práce a sociálních věci, odbor posudkové.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Havarijní plán kraje.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Kvalita v sociálních službách jako proces
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Stanislava Správková
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého kraje

Osnova prezentace  Úvod do procesů plánování a kvality sociálních služeb na území Královéhradeckého kraje  Evaluace kvality SS  Zákon o sociálních službách  Představení projektu

Síť sociálních služeb kraje  Mozaika různých sociálních služeb  Služby potřebné, odpovídajícím potřebám veřejnosti, uživatelů  Služby kvalitní, odpovídající standardům  Služby kooperující  Služby navazující  Služby ufinancovatelné

Kvalita v sociálních službách HISTORIE + SOUČASNOST  Pracovní skupiny rezidenčních služeb – definování krajských standardů kvality (2003)  Sebehodnocení v rezidenčních službách (2003, 2004)  Rozvojové plány (2004)  Pracovní skupiny rezidenční služby (2005)  Vzdělávání poskytovatelů SS (2005 – 2007)  Pracovní skupiny terénní služby (2005 – 2006)  Příprava konzultantů kvality SS

Kvalita v sociálních službách BUDOUCNOST  Sebehodnocení v terénních a dalších službách (2 Q r. 2006)  Vzdělávání evaluátorů kvality  Evaluace kvality SS na principu podpory a kontroly kvality (2006 – 2008)  Proces krajské certifikace – zařazení do sítě SS kraje (2006 – 2008)  - příprava na inspekce

Evaluace kvality SS Prvek podpory  příprava na inspekce kvality  Pomoc při zavádění kvality  Pomoc při zpracování rozvojových plánů Prvek kontroly  Evaluace naplňování standardů kvality  Výstup pro zařazení do sítě  rezidenčních zařízení SS (4 Q 2006)  služby sociální prevence (1a2 Q 2007)  Terénní sociální služby (3a4 Q 2007)

Plánování v sociálních službách na území kraje  Tvorba komunitních plánů na území obcí III. stupně od roku 2002  První verze KP kraje (říjen 2004)  Projekt komunitního plánování SS SROP 3.2 (2005 – 2007)  První návrh sítě SS kraje (2006)  Benchmarking SS (2006 – 2008)

Zákon o sociálních službách role jednotlivých subjektů kompetence a procesy

Aktéři sociálních služeb Orgány veřejné správy působící na poli sociálních služeb  MPSV ČR  krajské úřady - výkon přenesené působnosti  obecní úřady obcí s rozšířenou působností – výkon přenesené působnosti  úřady práce  obce  kraje Poskytovatelé sociálních služeb  územní samosprávné celky  právnické osoby zřizované územními samosprávnými celky  další právnické osoby  fyzické osoby  MPSV ČR a jím zřízené organizační složky státu

Příspěvek na péči – část druhá Zákona o sociálních službách  Příspěvek na péči se poskytuje osobám závislým na pomoci jiné fyzické osoby za účelem zajištění potřebné pomoci. Nárok na příspěvek má osoba, která z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu potřebuje pomoc jiné fyzické osoby při péči o vlastní osobu a při zajištění soběstačnosti v rozsahu stanoveném stupněm závislosti. Výše příspěvku se odvíjí od stupně závislosti / stupně I – IV/

Výše příspěvku na péči Výše příspěvku pro osoby do 18 let věku činí za kalendářní měsíc  Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost),  Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost,)  Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost),  Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost) Výše příspěvku pro osoby Starší 18 let činí za kalendářní měsíc  Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost),  Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost),  Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost),  Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost)

Základní druhy sociálních služeb  sociální poradenství  služby sociální péče  služby sociální prevence  Sociální službou se pro účely tohoto zákona rozumí činnost nebo soubor činností podle tohoto zákona zajišťujících pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo prevence sociálního vyloučení.  Sociální služby lze poskytovat jen na základě oprávnění k poskytování sociálních služeb, toto rozhodnutí vzniká rozhodnutím o REGISTRACI.

Působnost při zajišťování sociálních služeb Obecní úřad obce s rozšířenou působností  zajišťuje osobě, které není poskytována sociální služba, a je v takové situaci, kdy neposkytnutí okamžité pomoci by ohrozilo její život nebo zdraví, poskytnutí sociální služby nebo jiné formy pomoci, a to v nezbytném rozsahu; místní příslušnost se řídí místem trvalého nebo hlášeného pobytu osoby.  koordinuje poskytování sociálních služeb a poskytuje odborné sociální poradenství osobám ohroženým sociálním vyloučením z důvodu předchozí ústavní nebo ochranné výchovy nebo výkonu trestu, osobám jejichž práva a zájmy jsou ohroženy trestnou činností jiné osoby a osobám, jejichž způsob života může vést ke konfliktu se společností  na základě oznámení zdravotnického zařízení zjišťuje, zda je nezbytné poskytnout osobě umístěné ve zdravotnickém zařízení služby sociální péče a zprostředkovává možnost jejich poskytnutí; v případě, že nelze služby sociální péče osobě poskytnout, sděluje neprodleně tuto skutečnost zdravotnickému zařízení, ve kterém je osoba umístěna.

Působnost při zajišťování sociálních služeb Krajský úřad  zajišťuje ve spolupráci s ostatními poskytovateli sociálních služeb a obecním úřadem obce s rozšířenou působností, příslušnou podle místa hlášeného pobytu osob, poskytnutí sociálních služeb v případě, kdy poskytovatel sociálních služeb ukončil poskytování sociálních služeb z důvodu zrušení jeho registrace, pozbytí její platnosti, popřípadě z jiného důvodu, a osoby, kterým tento poskytovatel dosud poskytoval sociální služby, se nacházejí v bezprostředním ohrožení jejich práv a zájmů a nejsou schopny samy si zajistit pokračující poskytování sociálních služeb,  koordinuje poskytování sociálních služeb osobám, jejichž práva a zájmy jsou ohroženy trestnou činností jiné osoby; přitom spolupracuje s obecními úřady obcí s rozšířenou působností.

Působnost při zajišťování sociálních služeb Obec  aktivně zjišťuje potřeby poskytování sociálních služeb osobám nebo skupinám osob na svém území,  zajišťuje dostupnost informací o možnostech a způsobech poskytování sociálních služeb na svém území,  spolupracuje s dalšími obcemi, kraji a s poskytovateli sociálních služeb při zprostředkování pomoci osobám, popřípadě zprostředkování kontaktu mezi poskytovatelem a osobou,  Může zpracovávat střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s krajem, poskytovateli sociálních služeb na území obce a za účasti osob, kterým jsou poskytovány sociální služby

Působnost při zajišťování sociálních služeb Kraj  aktivně zjišťuje potřeby poskytování sociálních služeb osobám nebo skupinám osob na svém území,  zajišťuje dostupnost informací o možnostech a způsobech poskytování sociálních služeb na svém území,  spolupracuje s obcemi, s dalšími kraji a s poskytovateli sociálních služeb při zprostředkování pomoci osobám, popřípadě zprostředkování kontaktu mezi poskytovatelem a osobou,  zpracovává střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s obcemi na území kraje, se zástupci poskytovatelů sociálních služeb a se zástupci osob, kterým jsou poskytovány sociální služby,  sleduje a vyhodnocuje plnění plánů rozvoje sociálních služeb za účasti zástupců poskytovatelů sociálních služeb a zástupců osob, kterým jsou sociální služby poskytovány,  informuje ministerstvo o plnění plánů rozvoje sociálních služeb.

Působnost při zajišťování sociálních služeb MPSV ČR  řídí a kontroluje výkon státní správy v oblasti sociálních služeb,  zpracovává střednědobý národní plán rozvoje sociálních služeb za účasti krajů, zástupců poskytovatelů sociálních služeb a zástupců osob, kterým jsou poskytovány sociální služby,  spolupracuje s Ministerstvem vnitra při optimalizaci dostupnosti místních veřejných služeb

Inspekce poskytování sociálních služeb- část čtvrtá zákona o sociálních službách Předmětem inspekce je plnění podmínek stanovených pro registraci poskytovatelů sociálních služeb, plnění povinností poskytovatelů sociálních služeb stanovených, kvalita poskytovaných sociálních služeb.  Krajský úřad provádí inspekci poskytování sociálních služeb u poskytovatelů sociálních služeb, kterým bylo vydáno rozhodnutí o registraci a u poskytovatelů uvedených v § 84, u kterých se registrace podle zákona o sociálních službách nevyžaduje /FO nebo PO, která je usazena v jiném členském státě EU při poskytování sociálních služeb ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.  MPSV ČR provádí inspekci poskytování sociálních služeb u poskytovatelů sociálních služeb, vůči nimž kraj vykonává funkci zřizovatele nebo zakladatele

Financování sociálních služeb  Dotace ze státního rozpočtu se poskytuje na zajištění poskytování sociálních služeb poskytovatelům sociálních služeb, kteří jsou zapsáni v registru  Dotace se poskytuje k financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním sociálních služeb v souladu se zpracovaným střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb  Je poskytována prostřednictvím rozpočtu kraje

Způsob zajištění financování – přenesená působnost  KÚ předkládá MPSV ČR žádost o poskytnutí dotace na příslušné následující rozpočtové období  MPSV ČR poskytuje krajům dotaci na zajištění povinnosti související s poskytováním sociálních služeb v případě, kdy poskytovatel ukončil poskytování služby, a osoby, kterým dosud služby poskytoval, se nacházejí v bezprostředním ohrožení jejich práv a zájmů a nejsou schopny samy si zajistit pokračující poskytování sociálních služeb.  MPSV ČR poskytuje prostřednictvím rozpočtu kraje dotaci obcím s rozšířenou působností na zajištění povinnosti související s poskytnutím sociální služby nebo jiné formy pomoci v nezbytném rozsahu v případech, kdy neposkytnutí okamžité pomoci osobě, které není poskytována sociální služba, by ohrozilo její život nebo zdraví.  MPSV ČR může poskytovat poskytovatelům sociálních služeb, kteří jsou zapsáni v registru, dotace k financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním sociálních služeb.  Obec nebo kraj může poskytovatelům sociálních služeb, kteří jsou zapsáni v registru, poskytnout ze svého rozpočtu účelové dotace k financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním sociálních služeb.

Představení projektu

Realizátor projektu Královéhradecký kraj Wonkova 1142 Hradec Králové,

Cíle projektu  Hlavním cílem projektu je podpora a rozvoj kvality sociálních služeb na území Královéhradeckého kraje a zajištění funkčního a dostupného systému sítě sociálních služeb. V dílčích krocích se projekt zaměří na vzdělávání, metodickou podporu a koordinaci poskytovatelů a zadavatelů sociálních služeb v Královéhradeckém kraji, jež v závěru povedou k posílení jejich schopnosti poskytovat takové sociální služby, které podporují sociální integraci uživatelů služeb do komunity a souhlasí s existujícími standardy kvality sociálních služeb.

Aktivity projektu  Zpracování a aktualizace metodiky sebehodnocení a dotazníků  Sebehodnotící procesy  Zpracování metodiky evaluace  Vzdělávání evaluátorů  Evaluační procesy

Děkujeme za pozornost !