Metodika pro vyžadování věcných zdrojů za krizové situace Novelizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém vyžadování věčných zdrojů Krizkom
Advertisements

Informační systém Argis
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Informační systém krizového řízení kraje
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Aktuality v oblasti zajišťování bezpečnosti ČR
MK Vodoprávní aktuality Příprava nového občanského zákoníku Medlov – prosinec 2008 Vláda schválila (usnesení č. 510 z ) Sněmovní tisk čtení.
Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Nástroje územního plánování
I. OFICIÁLNÍ SETKÁNÍ PŘEDSTAVITELŮ OBCÍ V SO ORP KUTNÁ HORA GASK 12. ČERVNA 2014 PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE Projekt Svazu měst a obcí reg. číslo: CZ.1.04/4.1.00/B
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Ministerstvo průmyslu a obchodu Prezentace k nařízení 764/2008 o vzájemném uznávání
Prezentace IS Krizkom při ukázce
Základy krizového řízení
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
ARGIS Informační systém plánování civilních zdrojů
Ochrana kritické infrastruktury
Registrace podle EMAS III
Metodika zpracování části D plánů oblastí povodí KPOV, Praha, Dr.Ing. Antonín Tůma
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
Ekonomická část. Informace:  účetní závěrky sestavené k – termín odevzdání do (pozdější termín – po domluvě s příslušnou účetní)
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Účetní reforma v druhém roce
Celostátní informační podpora krizového řízení
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Omezené nabírání žádostí
Program dnešního setkání OPS ( )
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Výchovní poradci základních a středních škol.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Ing. Marcela Strakošová
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
S y s t é m hospodářských opatření pro krizové stavy v působnosti obcí (ORP) Odbor koncepce a koordinace hospodářských opatření Praha 2011.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Vodohospodářské aktuality
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011)
JUDr. David Bauer ředitel odboru 28 – Regulace a metodika účetnictví
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Metodika pro vyžadování věcných zdrojů za krizové situace Novelizace SSHR

VÝCHODISKA VÝCHODISKA Usnesení vlády, stávající metodika a právní normy Usnesení vlády ze dne ze dne 7.4.2003 č. 345 o Metodice pro vyžadování věcných zdrojů za krizové situace a o Systému koordinace využití dostupných věcných zdrojů potřebných k řešení krizové situace - Usnesení vlády č. 345 ze 7.4.2003 Stávající metodika - Odkaz Statut Ústředního krizového štábu (usnesení vlády č. 1500 ze dne 24. listopadu 2008) Jednací řád Ústředního krizového štábu (usnesení BRS č. 12 ze dne 27. dubna 2009) Usneseni č.12 k JŘ ÚKŠ Usneseni č.12 JŘ ÚKŠ – priloha

VÝCHODISKA VÝCHODISKA Organizační řád odborné pracovní skupiny ÚKŠ pro koordinaci zabezpečení věcnými zdroji (usnesení BRS č. 13 ze dne 27. dubna 2009) Usneseni BRS č.13 k OŘ OPS ÚKŠ Příloha usnesení BRS č. 13 OŘ OPS Novelizace zákona č. 240/2000 Sb., krizový zákon probíhající legislativní proces k novelizaci zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatření pro krizové stavy a vyhlášky č. 498/2000 Sb., o plánování a provádění hospodářských opatření pro krizové stavy Vytvoření základního nástroje informační podpory procesu vyžadování věcných zdrojů IS Krizkom a jeho začlenění do systému informační podpory komunikace mezi orgány krizového řízení

CÍL CÍL Cílem úpravy Metodiky bylo: Přizpůsobit Metodiku platným právním normám a současné praxi (reakce na novelizaci zákona č. 240/2000 Sb., zákona č. 241/2000 Sb., vyhlášky č. 498/2000 Sb., nařízení vlády č. 462/2000 Sb., přijetí nového Statutu a jednacího řádu ÚKŠ, a Organizačního řádu OPS ÚKŠ) Stanovení IS Krizkom jako základního nástroje pro uplatňování a řešení požadavků na věcné zdroje za krizové situace Zohlednění zkušenosti řešení krizových situací

OBSAH ÚPRAV VÝCHODISKA Úpravy Metodiky řeší: Uplatňování požadavků na všechny věcné zdroje jednotným postupem s použitím stanoveného formuláře v rámci IS Krizkom, tzn. že formulář požadavku je pro všechny orgány shodný Zrušení výjimky pro dosavadní způsob vyžadování mostní konstrukce (resp. náhradní přemostění) a na vyžadování ZHP Popsání mechanismu řešení požadavků na věcné zdroje z úrovně ÚSÚ prostřednictvím nezbytných dodávek nebo SHR

OBSAH ÚPRAV VÝCHODISKA Postup při vyžadování věcných zdrojů s použitím IS Krizkom za situace situace, kdy vláda rozhodne o zapojení vybraných věcně příslušných ÚSÚ do pomoci při řešení stavu nebezpečí na úrovni krajů, ale není aktivován ÚKŠ (resp. není vyhlášen nouzový stav) Do systému vyžadování věcných zdrojů a jejich řešení jsou zahrnuti i ochraňovatelé SHR, kteří na základě obdrženého rozhodnutí SSHR k vyskladnění věcných zdrojů provedou příslušná opatření k jejich předání žadateli

OBSAH ÚPRAV VÝCHODISKA Nově se stanovuje rozsah informací, které žadatel musí uvést, při žádosti o poskytnutí věcného zdroje, tak, aby vyšší články krizového řízení měly potřebné informace pro své rozhodování. Obsah a struktura požadavku jsou uvedeny ve formuláři, který je generován IS Krizkom. Mění se postavení jiných správních úřadů v souladu s novelou krizového zákona.

OBSAH ÚPRAV Metodika se zabývá činností: pro území kraje - bez zapojení ÚKŠ nebo ÚSÚ pro území jednoho kraje nebo více krajů - se zapojením určených ÚSÚ, bez aktivace ÚKŠ /pokud rozhodne vláda o podpoře pro úroveň krajů/ pro území celé ČR nebo její části – při aktivaci ÚKŠ a dotčených KŠ všech úrovní ÚSÚ, JSÚ, krajů, ORP

Příloha č. 4 Požadavek na věcné zdroje (vzor s příkladem vyplnění) Požadavek je uplatňován u orgánu KŘ: KŠ Středočeského kraje Krizový stav: Krajská krize se zapojením určených ÚSÚ Označení požadavku: CZ020 – 2115/27062011/1a51c/1*1) Čas uplatnění požadavku (den, hodina): 27. 6. 2011, 08:00 Dodání požadováno do (den, hodina): 27. 6. 2011, 20:00 Místo dodání: Vrátno, okres Mladá Boleslav Žadatel: Úřad Vyřizuje e-mail Fax Mobilní telefon Pevná linka MM Mladá Boleslav Ing. Jan Černý jcerny@mbol.cz +4200326999001 +420721000222 +420326999002 Dodávka pro (vyplnit jen pokud je odlišné od žadatele): OÚ Vrátno Josef Dvořáček jdvoracek@vratno.cz +4200326999005 +420721000225 +420326999005 Požadováno: Kód CND Název VZ (podle CND) Množství MJ Účel dodávky Upřesnění specifikace dodávky 19.11.2 Kontejner speciální na pitnou vodu 2 m3 2 ks Nouzové zásobování pitnou vodou. Dodat 1 kus k horní a 1 kus k dolní autobusové zastávce. Jméno a podpis odpovědného pracovníka *1) Poznámka k vyplnění rubriky „Označení požadavku“: při ID krize z IS Krizkom:označení orgánu KŘ/DDMMRRRR/kkkkk/poř.čís. požadavku, při ID krize stanovené orgánem KŘ: označení orgánu KŘ/DDMMRRRR/havarie15102011/poř.čís. požadavku pokud ID krize nebylo stanoveno: označení orgánu KŘ/DDMMRRRR/X/poř.čís. požadavku

Metodika – harmonogram Metodika VVZ - schválená vládou Průběh schvalovacího procesu Návrh schválený v rámci Správy do 30.6. 2011 Projednání s vybranými ÚSÚ a KÚ do 31.8. 2011 Zapracování připomínek ÚSÚ a KÚ do 30.9. 2011 BRS - usnesení z 2.12.2011 č. 38 Usnesení BRS č.38 Vláda ČR - metodika schválena usnesením z 4.1.2012 č. 14 Usnesení č. 14 z 4. 1. 2012

Odborná pracovní skupina ÚKŠ pro koordinaci zabezpečení věcnými zdroji Místo a úloha OPS ÚKŠ v systému krizového řízení Nezastupitelnou úlohu v systému krizového řízení s důrazem na vyžadování věcných zdrojů za krizové situace sehrává: Odborná pracovní skupina ÚKŠ pro koordinaci zabezpečení věcnými zdroji (dále jen „OPS“) která je stálou pracovní skupinou ÚKŠ. Její organizaci práce a působnost stanovuje „Organizační řád OPS“. Jde o závazný dokument, který byl schválen BRS dne 27. dubna 2009, usnesením č. 13 Usneseni BRS č.13 k OŘ OPS ÚKŠ Příloha usnesení BRS č. 13 OŘ OPS

Organizační řád OPS Aktivace OPS: Aktivace OPS se provádí vždy při aktivaci ÚKŠ Pokud není ÚKŠ aktivován, není aktivována ani OPS! OPS zahajuje nebo ukončuje svojí činnost na základě pokynu předsedajícího ÚKŠ nebo usnesení ÚKŠ.

Organizační řád OPS Aktivace OPS: Vedoucí stanoví termín pro zahájení činnosti OPS. Lhůta pro zahájení činnosti je zpravidla 12 hodin od pokynu předsedajícího ÚKŠ. Ukončení činnosti dle rozhodnutí předsedajícího ÚKŠ.

Organizační řád OPS Složení OPS: OPS má 13 členů a sekretariát Vedoucím OPS je zaměstnanec Správy Dalšími členy OPS jsou stálí zástupci (MO, MV, MD, MZV, MPO, MZe, MZ, MŽP, MF a tři zástupci Správy včetně vedoucího sekretariátu OPS) Vedoucího OPS zastupuje zástupce MO nebo MV (podle charakteru krizové situace)

Děkuji za pozornost Ing. Miloslav Novák Správa státních hmotných rezerv Odbor příprav hospodářských opatření E-mail: mnovak@sshr.cz Tel. 244 095 317 Mobil : 724 17 81 81 Fax: 244 095 507