Historie Integrovaného záchranného systému v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

Integrovaný záchranný systém
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Požární ochrana v obcích
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Sekce logistiky MO Zásadní změny v pravidlech pro nošení vojenského stejnokroje, vybraných součástek vojenské výstroje a drobných stejnokrojových doplňků.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Požární ochrana v obcích
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING IX. Právo na informace o ŽP.
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
Plk. Ing. Štefan Hrtús Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje ředitel odboru OPŘ a KIS Program : organizační struktura oddělení KOPIS ( včetně TCTV 112.
Kontaktní a koordinační centra
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Integrovaná střední škola,Slaný
Okruhy pro obecné znalosti členů Sborů dobrovolných hasičů z oblasti prevence Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Ochrana kritické infrastruktury
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje
ANALÝZA STRUKTURY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
Spolupráce Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje s dobrovolníky nestátních neziskových organizací Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje mjr.
HZS ČR organizace a řízení
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Jednotky požární ochrany
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Bezpečnost České republiky - vývojové trendy - Vilém ADAMEC.
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Činnost základních složek IZS při řešení následků radiační havárie v zóně havarijního plánování mjr. Mgr. Štěpán Kavan Hasičský záchranný sbor Jihočeského.
16. prosince 2015 Jednání Rady vlády pro národnostní menšiny.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Havarijní plán kraje.
ČINNOST PANELU HO ÚSTECKÉHO KRAJE V ROCE 2016
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky
Interní předpisy hotelu
Dotace Jihomoravského kraje Vodní záchranné službě Českého červeného kříže 10. srpna 2011.
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Jednotky požární ochrany
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
Transkript prezentace:

Historie Integrovaného záchranného systému v ČR

1. Osmdesátá léta minulého století 14. června 1984 Výbuch zemního plynu ve čtyřposchoďovém panelovém domě v Třinci-Lyžbicích na Frýdecko-Místecku usmrtil 12 lidí, devět jich zranil. 17. prosince 1985 Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně 3. ledna 1988 Kyjov-Boršov, Česká republika, požár skladu chemikálií

Bezpečnostní prostředí na přelomu století

2. Devadesátá léta minulého století Integrovaný záchranný systém města Ostravy (1991) Čím přispěla Ostrava ke vzniku IZS ČR Komplexní záchranný systém (1992) Havarijní komise vlády ČR (HK VČR) Návrh zákona o prevenci a likvidaci nežádoucích událostí Zákon č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech (1992) okresní havarijní komise Usnesení vlády č. 246/1993 k Zásadám integrovaného záchranného systému Zákon č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech (1994) integrovaný záchranný systém

Bezpečnostní prostředí na přelomu století

Přelom 20. a 21. století Zákon č. 239/2000 Sb., o IZS, ve znění pozdějších předpisů. Vyhláška č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení IZS, ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb. Vyhláška č. 380/2002 Sb., k přípravě a provádění úkolů ochrany obyvatelstva Nařízení vlády č. 463/2000 Sb., mezinárodní záchranné operace, humanitární pomoc, náhrady výdajů na ochranu obyvatelstva, ve znění nařízení vlády č. 527/2002 Sb. Směrnice MV č. 4/2004, ke krizovým štábům (Věstník vlády č. 4/2004).

Bezpečnostní prostředí na přelomu století

Integrovaný záchranný systém města Ostravy aneb Čím přispěla Ostrava ke vzniku IZS ČR

Ostrava 70. let minulého století

- okresní inspekce požární ochrany – okresní veřejný požární útvar - Právní prostředí Technické záchranářství leželo na bedrech hasičů, zdravotnická záchranná služba v dnešní podobě byla v plenkách, policie, tedy veřejná bezpečnost fungovala, jak fungovala - okresní inspekce požární ochrany – okresní veřejný požární útvar -

Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 70. letech minulého století Prudký poválečný rozvoj průmyslu ve městě (hutě, doly, koksovny, těžká chemie) Prudký nárůst počtu obyvatel Intenzifikace bytové výstavby (nové městské části – Zábřeh, Poruba, ..) Připojování dalších obcí k Ostravě Nové požadavky na bezpečnost Zahájení výuky TPO a BP na VŠB Ostrava (1968) První absolventi oboru TPO a BP (1973)

Mimo migraci obyvatelstva a připojování dalších obcí je zde rovněž poválečný populační boom

Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 70. letech minulého století Vznik VPÚ Ostrava (30.4.1945) Zásahová činnost VPÚ Ostrava roste od 1972 převládají technické zásahy nové požadavky na techniku a výcvik ZZS v dnešní podobě byla v plenkách, Policie (Veřejná bezpečnost) fungovala, jak fungovala Volání po novele zákona č. 18/1958 Sb., o PO Vznik VPÚ Ostrava (30.4.1945) Požár v Urxových chemických závodech (1964) Nárůst zásahové činnosti VPÚ Ostrava Od 1972 převládají technické zásahy nové požadavky na techniku a výcvik Hlasy po novele zákona č. 18/1958 Sb., o PO Technické záchranářství leželo na bedrech hasičů, ZZS v dnešní podobě byla v plenkách, policie, tedy veřejná bezpečnost fungovala, jak fungovala

Lepší životní podmínky obyvatelstva Větší pohodlnost a požadavky na veřejné služby

Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 70. letech minulého století 1976 Pyros ´76 v Ostravě V Augsburgu 1. počítač pro řízení zásahů v Evropě (1975) 1978 Koncepce rozvoje požární ochrany města Ostravy Nové pojetí operačního řízení, informatizace PO města

Ostrava 80. let minulého století

Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 80. letech minulého století 1980 Zahájena výstavba nové centrální stanice v Ostravě-Zábřehu 1984 Reorganizace Veřejného požárního útvaru Ostrava CS Fifejdy - Zahájení přípravy na instalaci výpočetní techniky 1. konference Výpočetní technika v PO v Ostravě (říjen) 1985 Instalace počítače SM 4-20 (Tesla Namestovo, v. č. 330) Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně ( Sbor požární ochrany = správa sboru a útvar sboru ) 1987 Instalace počítač SM 52-11 1989 Do provozu uvedena nová centrální stanice v Zábřehu (duben) Změna politického systému ve státě (prosinec)

- Sbor požární ochrany = správy Sboru PO a útvary Sboru PO -

Ostrava v 90. letech minulého století

Primátor města Jiří Smejkal Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 90. letech minulého století 1990 Zastupitelstvo MO žádá vyšší bezpečnost občanů města 1991 Zřízení Integrovaného záchranného systému města Ostravy (Usnesení RMO č. 293/13 ze dne 27. 06. 1991) 2 klíčové úkoly Zakotvit IZS do Statutu města Zdokonalit informační výměnu mezi složkami IZS 1992 Zřízena Městská policie Ostrava Zdokonalení informační výměny – I. Dálkové propojení OS složek IZS MO Výběrové řízení (náklady 200 mil. Kč - zrušeno) Poprvé statistika zásahů složek IZS za rok 1991 1993 Zdokonalení informační výměny – II. Sdružené dispečerské pracoviště (CTV) Výběrové řízení na budování CTV Ostrava Smlouva s generálním dodavatelem Výměna na postu primátora – Evžen Tošenovský Primátor města Jiří Smejkal

Primátor města Evžen Tošenovský Bezpečnostní prostředí města Ostravy v 90. letech minulého století 1993 IZS zakotven do Statutu města Ostravy Zásady IZS ČR (Usnesení vlády č. 246/1993) 1994 Zahájena výstavba CTV - 2. 1. 1994 Uvedení CTV do zkušebního provozu 15.12.1994 1995 Zkušební provoz CTV Ostrava Zahájen rutinní provoz CTV - 1. - 3.11.1995 HAKIS – havarijní a krizový informační systém 1997 Povodně v Ostravě, zaplavena 1/3 plochy města Pro IZS MO křest ohněm 1998 Do Statutu města zakotvena Krizová a havarijní komise města Ostravy Volby do zastupitelstva města Ostravy 2000 Přijetí krizové legislativy 2001 Vznik krajů Primátor města Evžen Tošenovský

Integrace v záchranářství byla požadavkem doby

Integrovaný záchranný systém města Ostravy, Usnesení Rady města Ostravy č. 293/13 ze dne 27.06.1991 Zásady řešení Integrovaného záchranného systému města Ostravy   1. Integrovaný záchranný systém je účelové sdružení záchranných, pohotovostních, odborných a zvláštních služeb, orgánů a organizací, které působí na území města Ostravy nebo jsou s tímto územím úzce spjaty, za účelem koordinace součinnosti při zdolávání požárů, průmyslových a jiných havárií, živelních pohrom a jiných stavů nouze (dále jen mimořádné události),které vznikají na území města Ostravy nebo území města ohrožují.

Integrovaný záchranný systém města Ostravy Návrh na rozšíření Statutu města Ostravy čl. 10 Integrovaný záchranný systém města Ostravy Město Ostrava zřizuje "Integrovaný záchranný systém města Ostravy " (IZS). Integrovaný záchranný systém je účelové sdružení záchranných a dalších složek, orgánů, právnických a fyzických osob určené ke společnému nasazení při záchranných pracích a zdolávání mimořádných událostí. Součinnost při společném postupu řídí primátor města Ostravy prostřednictvím Krizové a havarijní komise města Ostravy (KHK) Centra tísňového volání Ostrava (CTV) Hasičského sboru města Ostravy (HSMO). Řídí se přitom obecně závaznými právními předpisy a vnitřními organizačními normami.  Město organizuje, koordinuje, kontroluje a financuje činnost IZS a zřizuje a spravuje Fond na IZS a městskou policii. Městské obvody spolupracují při plnění úkolů IZS zejména tím, že: spolupracují se složkami IZS při jejich nasazení v rámci svých obvodů zúčastňují se svými zástupci jednání KHK vytvářejí podmínky pro umístění základen složek IZS v rámci svých obvodů a vytvářejí další podmínky pro činnost IZS ve svých obvodech.

Zásady organizace a řízení záchranných prací

Centrum tísňového volání Ostrava

Dispečerský sál CTV Ostrava

Společná výroční zpráva

Krizová a havarijní komise města Ostravy

Krizová a havarijní komise města Ostravy

Shrnutí

1991 1992 1993

?