Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Advertisements

Výzkumné projekty MPO řešené v r na ZČU náležitosti účetních dokladů na ZČU u projektů se samostatným bankovním účtem.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
 Smlouvy o poskytnutí účelové dotace z obou dotačních titulů, Metodika pro poskytování dotací (101a), Pravidla pro žadatele a příjemce dotačního programu.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Požadavky na položkový rozpočet u zakázky na stavební práce
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
P r o č to všechno děláme? Chceme:
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2016
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Odbor sociálních věcí, oddělení správní a realizace projektů
Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK
Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2017
Finanční vypořádání 2016 PO zřizované Krajem Vysočina
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2016
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2018
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK Určeno pro příjemce dotace z dotačního titulu Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2019 – Plzeňský kraj (dále také „dle § 101a“) Plzeň, 11. 3. 2019

Vyúčtování dotace za rok 2018 Vysoká chybovost → cca 95 % předložených vyúčtování bylo chybně zpracováno, bylo nutné opakovaně vyzývat k opravám Chyby: chybné údaje v „hlavičkách“ formulářů zaokrouhlování údajů na celé Kč příloha 2a, 2b namísto rozpočtu dotace ze žádosti v OK služby vyplněna skutečná výše přidělené dotace nejasné nebo zavádějící názvy položek ve výsledovce náklady soc. služby zahrnovaly náklady nesouvisející s poskytováním základních činností soc. služeb nesoulad mezi totožnými údaji v různých formulářích navzájem Bezchybné vyúčtování pouze minimum poskytovatelů

Dokumentace dotačního titulu „dle § 101a“ Smlouva o poskytnutí účelové dotace Pověření výkonem SOHZ Metodika dotačního titulu pro poskytování dotací Zásady Plzeňského kraje k řízení o poskytnutí vyrovnávací platby Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Nařízení vlády č. 98/2015 ze dne 22. dubna 2015 o provedení § 101a zákona o sociálních službách (neuznatelné náklady) Vyhláška č. 505/2006 Sb. k provádění zákona o soc. službách (základní činnosti sociálních služeb) Dokument Doporučené postupy (Pravidla a postupy při poskytování sociálních služeb jako SOHZ a při čerpání dotací v rámci dotačního titulu dle § 101a) na webových stránkách Plzeňského kraje Zasílání aktualit z webových stránek Plzeňského kraje (vlevo dole „Přihlášení k odběru novinek“)

Uzavírání dodatků k Pověření SOHZ S ohledem na situace, kdy je nutné rozsah sociální služby přizpůsobit požadavkům ze strany klientů Navržená změna rozsahu služby musí být v souladu s údaji v SPRSS Písemná žádost – formulář na stránkách PK, řešeno individuálně. Bude uzavřen dodatek k Pověření SOHZ Žádost je možné podat třikrát do roka, a to k 31. 5., 31. 7., 30. 9. 2018. Změna pak může nastat až k datu uvedenému v dodatku k Pověření SOHZ

Žádost o navýšení vyrovnávací platby Řešeno v Zásadách Plzeňského kraje k řízení o poskytnutí vyrovnávací platby Pouze výjimečně, pouze v odůvodněných případech nepředpokládaných nákladů sociální služby Písemná žádost – formulář na stránkách PK, řešeno individuálně Odůvodnění potřebnosti navýšení vyrovnávací platby na základě skutečných nákladů a výnosů roku, ve kterém je o zvýšení vyrovnávací platby žádáno Bude uzavřen dodatek k Pověření SOHZ Je třeba řešit s předstihem s ohledem na data jednání ZPK

Žádost o převod dotace mezi soc. službami Řešeno v Metodice pro poskytování dotací Pouze v případě, že se jedná o pobytové služby a důvodem je přesun kapacity mezi službami způsobený zhoršením zdravotního, resp. duševního stavu klienta/klientů tak, že mu/jim nadále nemůže být poskytována původní sociální služba Navržená změna kapacit sociálních služeb musí být v souladu s údaji v SPRSS Výše převáděných finančních prostředků bude vypočtena na základě výše poskytnuté dotace na lůžko/měsíc Bude uzavřen dodatek k Pověření SOHZ vč. změny výše vyrovnávací platby, dodatek ke Smlouvě o poskytnutí účelové dotace Je třeba řešit s předstihem s ohledem na data jednání ZPK

Účtování výnosů (V) a nákladů (N) souvisejících s částí služby v ZÁKLADNÍ SÍTI a v ROZVOJOVÉ SÍTI: Povinnost odděleného účtování V a N v rozsahu Pověření SOHZ: V případě služeb s kapacitou v ZÁKLADNÍ i ROZVOJOVÉ SÍTI lze účtovat náklady a výnosy služby v ZÁKLADNÍ I ROZVOJOVÉ SÍTI dohromady, ale pouze v rozsahu daném Pověřením SOHZ Pokud je např. v Pověření uvedena kapacita služby v ZÁKLADNÍ SÍTI a pouze část kapacity v ROZVOJOVÉ SÍTI → budou dohromady účtovány pouze náklady v ZÁKLADNÍ SITI a části ROZVOJOVÉ SÍTĚ uvedené v Pověření → nezakládá povinnost odděleného účtování V a N v ZÁKLADNÍ SÍTI a v ROZVOJOVÉ SÍTI odděleně

Účtování výnosů (V) a nákladů (N) souvisejících s částí služby v ZÁKLADNÍ SÍTI a v ROZVOJOVÉ SÍTI: Povinnost odděleného účtování V a N v rozsahu Smlouvy: Vyplývá z povinnosti odděleně účtovat dotaci, která je pro rok 2019 přidělena pouze na ZÁKLADNÍ SÍŤ → nezakládá povinnost odděleného účtování V a N v ZÁKLADNÍ SÍTI a v ROZVOJOVÉ SÍTI odděleně POZOR - náklady hrazené z dotace lze účtovat do části služby v ZÁKLADNÍ SÍTI pouze dle toho, jak je stanoven rozpočet dotace a na jaké náklady byla dotace účelově určena Z dotace přidělené na část služby v ZÁKLADNÍ SÍTI: Nelze hradit náklady na lůžka v ROZVOJOVÉ SÍTI Nelze hradit náklady na úvazky v ROZVOJOVÉ SÍTI → s výjimkou nákladů souvisejících s navýšením průměrné měsíční výše úvazků o 20 % → navýšení úvazků uvedených ve Smlouvě o 20 % je upraveno Smlouvou (viz Článek VI., odst. 16) → ať už jsou tyto úvazky odpovídající 20% navýšení uvedeny v ZÁKLADNÍ SÍTI nebo v ROZVOJOVÉ SÍTI, lze náklady na ně hradit z dotace.

Účtování výnosů (V) a nákladů (N) souvisejících s částí služby v ZÁKLADNÍ SÍTI a v ROZVOJOVÉ SÍTI: Z dotace přidělené na část služby v ZÁKLADNÍ SÍTI: Neměly by být hrazeny ze 100 % tzv. společné náklady (společné pro část služby v ZÁKLADNÍ a ROZVOJOVÉ SÍTI) Poměr části společných nákladů v ZÁKLADNÍ SÍTI (hrazených z dotace) a společných nákladů v ROZVOJOVÉ SÍTI (nehrazených z dotace) stanoví příjemce dotace → poměr musí být zdůvodněn, stanoven na základě logických souvislostí nebo se bude řídit poměrem určeným rozpočtem dotace v žádosti v OK služby

Obecné informace Rozdílná výše úvazků v Pověření SOHZ a Smlouvě o poskytnutí účelové dotace: Povinnost udržet stanovenou výši úvazků/lůžek se týká pouze úvazků/lůžek uvedených ve Smlouvě → v případě jejich poklesu může dojit k vrácení dotace (viz Článek VI., odst. 16, 17 a 18 Smlouvy) JE POVINNOST UDRŽET ÚVAZKY/LŮŽKA UVEDENÁ VE SMLOVĚ O POSKYTNUTÍ DOTACE (MOŽNOST 20% NÁRŮSTU/POKLESU BEZ SANKCÍ) Úvazky/lůžka uvedené v Pověření je také nutné sledovat → budou předmětem vykazování monitorovacích ukazatelů pro analýzu nákladů a výnosů sítě soc. služeb NENÍ POVINNOST UDRŽET ÚVAZKY/LŮŽKA UVEDENÁ V POVĚŘENÍ VÝKONEM SOHZ

Obecné informace Hlášení změn údajů uvedených v žádosti (s výjimkou hlášení změny rozpočtu čerpání dotace) lze zaslat emailem (viz Smlouva) Hlášení změn rozpočtu čerpání dotace musí být i nadále zasláno písemně (podatelna, pošta, datová zpráva). Změny musí být nejprve schváleny ze strany PK a až poté prováděny příjemcem dotace Novinky ve Smlouvě o poskytnutí účelové dotace: Tabule povinné publicity - Článek IV. odst. 4 Smlouvy Povinnost dodržování Pokynů pro využívání webové aplikace „Sociální služby v Plzeňském kraji“ – evidence žádostí o poskytování sociální služby, týkající se vkládání údajů do aplikace Soc. služby v PK - Článek VI. odst. 10 Smlouvy Povinnost řídit se Doporučenými postupy (Pravidla a postupy při poskytování sociálních služeb jako SOHZ a při čerpání dotací v rámci dotačního titulu dle § 101a) - Článek VI. odst. 3 Smlouvy

Tabule povinné publicity Článek IV. odst. 4 Smlouvy Povinnost v případě, kdy je poskytnuta dotace ve výši 1.000.000 Kč a více Hranice 1.000.000 Kč je sledována souhrnně za všechny dotované sociální služby poskytované jedním příjemcem dotace Pokud je na první službu poskytovatele přidělena dotace ve výši 900.000 Kč a na druhou službu také ve výši 900.000 Kč, je tabule povinné publicity nutná u obou služeb, protože příjemce dotace obdržel dotaci v celkové výši 1.800.000 Kč Vzor tabule a manuál uložen ke stažení na: http://dotace.plzensky-kraj.cz/verejnost/navody

Tabule povinné publicity Název projektu = Druh sociální služby V případě, že je v budově poskytováno více dotovaných soc. služeb, uvést do názvu projektu všechny dotované poskytované služby → nemusí být vytvořena tabule pro každou s poskytovaných dotovaných soc. služeb zvlášť. Dotační program = Podpora sociálních služeb dle § 101a zák. č. 108/2006 Sb. o soc. službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2019 – Plzeňský kraj Dotační titul = Podpora sociálních služeb dle § 101a zák. č. 108/2006 Sb. o soc. službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2019 – Plzeňský kraj Vzhledem k duplicitě údajů o názvu dotačního titulu lze v případě nedostatku místa uvádět na tabuli pouze Dotační titul a Dotační program neuvádět (odstranit i odrážku „Dotační program:“)

Tabule povinné publicity - VZOR

Novinky v Doporučených postupech (5. vydání) Platnost pravidel stanovených dokumentem Doporučené postupy (viz článek VI., odst. 3 Smlouvy): dle Doporučeného postupu 5. vydání (zveřejněn 02/2019) účtovat již od 1. 1. 2019, aby byla zachována přehlednost a používán shodný účetní postup po celou dobu účetního roku Pravidla stanovená Doporučenými postupy jsou platná pro rok, ve kterém došlo k jejich zveřejnění Nově doplněna tabulka obsahující soupis nákladů, které je možné hradit z dotace dle § 101a a nákladů, které z dotace dle § 101a hradit nelze a dále soupis nákladů, které lze účtovat do nákladů soc. služby a které do nákladů soc. služby účtovat nelze Kontinuální doplňování nových Doporučených postupů, týkajících se otázek na uznatelnost nákladů

Novinky v Doporučených postupech (5. vydání) Doporučený postup č. 1 - oddělené účtování společných nákladů: Rozúčtování společných nákladů v okamžiku jejich vzniku - rozúčtován v předem stanoveném poměru bude každý účetní doklad. Rozúčtování společných nákladů bude prováděno v okamžiku jejich vzniku Rozúčtování společných nákladů čtvrtletně – vedení společných nákladů na zvláštním účetním středisku → nejpozději do 25. dne následujícího měsíce po ukončení předchozího čtvrtletí popř. pololetí dojde k jejich rozúčtování. Nemusí být rozúčtován každý účetní doklad → ve stanoveném poměru může být rozúčtována skupina nákladů (poštovné, energie apod.) Rozúčtování společných nákladů na základě podílu služeb a ostatních činností organizace – je možné zaúčtovat náklad do jedné služby s níž náklad největším podílem souvisí a až po zjištění podílu, provést přeúčtování z již zaúčtovaného celkového nákladu. Odúčtování nákladu na ostatní činnosti organizace musí být provedeno čtvrtletně

Novinky v Doporučených postupech (5. vydání) Doporučený postup č. 18 – Náklady na zdravotní služby účtované na účetní středisko zdravotní služby mohou mimo povinných osobních nákladů na zdravotnické pracovníky, účetní a ředitele organizace a zdravotnický materiál zahrnovat i jiné přímé náklady a poměrnou část režijních nákladů Poměrnou část režijních nákladů nemusí příjemce dotace na středisko zdravotní služby účtovat, postačující bude zaúčtování přímých nákladů a povinných osobních nákladů na zdravotnické pracovníky, účetní a ředitele organizace a zdravotnický materiál

Otázky a odpovědi Je uznatelným nákladem v rámci dotačního titulu poplatek za vedení datové schránky, poplatek za datové zprávy, poplatek za kvalifikovaný certifikát (elektronický podpis)? Všechny výše uvedené poplatky mohou být hrazeny z dotace dle § 101a a mohou být také účtovány do nákladů sociální služby. Je možné poskytnout zaměstnancům podílejícím se na poskytování soc. služby tzv. indispoziční volno, respektive je uznatelným nákladem v rámci dotačního titulu mzda zaměstnance, pokud v daném měsíci využije indispoziční volno? Poskytování indispozičního volna máme upraveno ve vnitřní směrnici. Ano, poskytovatel soc. služby může svým zaměstnancům poskytnou benefit ve formě indispozičního volna. Mzdu/plat zaměstnance, který tento benefit v daném měsíci využije, je možné hradit z dotace dle § 101a.

Otázky a odpovědi Je uznatelným nákladem v rámci dotačního titulu poplatek za vstupní, periodickou a mimořádnou lékařskou prohlídku zaměstnance a výpisy ze zdravotní dokumentace zaměstnance? Poplatek za vstupní, periodickou a mimořádnou lékařskou prohlídku zaměstnance vč. souvisejících nákladů (např. výpis ze zdravotní dokumentace) je uznatelným nákladem a může být hrazen z dotace dle § 101a (může být také účtován do nákladů sociální služby). Je uznatelným nákladem v rámci dotačního titulu poplatek za výpis z rejstříku trestů? Poplatek za výpis z rejstříku trestů, který je pořizován za účelem ověření bezúhonnosti uchazeče o zaměstnání u poskytovatele sociální služby, není uznatelným nákladem a nemůže být hrazen z dotace dle § 101a (nemůže být ani účtován do nákladů sociální služby).

Otázky a odpovědi Jak přistupovat k problematice pracovní neschopnosti ve vztahu k výpočtu celkové průměrné výše úvazků? Je stanovena nějaká hranice, kdy jde již o dlouhodobou pracovní neschopnost (úvazek nemocného pracovníka se nezapočítává do celkových úvazků) a kdy se jedná pouze o krátkodobou pracovní neschopnost (úvazek nemocného pracovníka se započítává do celkových úvazků). Hranice počtu dnů pracovní neschopnosti, kdy již úvazek zaměstnance není započítáván do celkových úvazků, stanovena není. Situaci posuzuje příjemce dotace individuálně. Lze např. využít přístupu k tomuto ukazateli, který je uveden v Uživatelské příručce k Výkazům sociálních služeb, kde se do období výkonu pracovní pozice nezahrnují pracovníci z důvodu dlouhodobé nemoci trvající déle než 3 týdny.

Otázky a odpovědi Je možné zasílat dokumenty v rámci komunikace mezi příjemcem dotace (poskytovatel sociální služby) a poskytovatelem dotace (Plzeňský kraj) formou emailu, pokud bude email podepsán uznávaným elektronickým podpisem? Ano, zaslání emailu podepsaného uznávaným elektronickým podpisem je oficiální způsob komunikace s poskytovatelem dotace, pokud podmínky dotačního titulu nestanoví jiný způsob doručení dokumentu! Tento způsob doručení dokumentu má stejnou váhu jako zaslání poštou, datovou zprávou a podání na podatelnu úřadu. Je třeba vzít v úvahu, že v případě doručení emailu na chybnou emailovou adresu (např. úředníkovi, který neadministruje dotační titul dle § 101a), může dojít k výraznému zpoždění zpracování dokumentu. Doporučujeme tedy využít tento způsob komunikace v krajním případě nebo na základě výzvy poskytovatele dotace. I v takovém případě je účelné nastavení tzv. Potvrzení o doručení/přečtení emailové zprávy!

Zpracovala: Mgr. Magdaléna Uzlíková Oddělení správní a realizace projektů Odbor sociálních věcí Krajský úřad Plzeňského kraje tel.: 377 195 401 e-mail: magdalena.uzlikova@plzensky-kraj.cz