Vztahově postojové vlastnosti osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
MOTIVACE. PSYCHIKA A JEJÍ SLOŽKY- vnímání,podněty ZrakSluch Chuť Čich hmat Exteroceptory ( vnější podněty) Interoceptory ( vnitřní podněty) Vlivy prostředí.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociální interakce a komunikace
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
Výkonové vlastnosti osobnosti
City DUM_15.
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Psychologie zdraví.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
VY_32_INOVACE_1/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Filozofické disciplíny
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
seminář k Teorii a metodice výchovy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vliv reklamy na společnost
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kultura, socializace a jedinec
Psychologie test.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Práva a povinnosti členů rodiny
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Rysy osobnosti Temperament Charakter
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Vztahově postojové vlastnosti osobnosti II. část Postoje

Postoje relativně ustálená tendence charakteristickým způsobem reagovat na určité podněty v tomto systému hodnocení je zastoupena rozumová, citová i iracionální složka

postoj předem předurčuje kladnou nebo zápornou reakci na určité podněty tendenci jednat „pro nebo proti“ k penězům, k trestu smrti, atd.

Druhy postojů přesvědčení nebo názor - převládá kognitivní složka - utváří se vědomě - verbalizované přesvědčení (názor) „mínění“

předsudky – převládá iracionální složka (rozumovými argumenty nepodložená) - iracionální základ je často historicky podmíněný - jsou obyčejně proti někomu, něčemu bez přesvědčivých argumentů

Předsudky vůči staršímu partnerovi bývají časté. Podobně předsudky proti rasám.

víra - iracionální složka postoje je emocionálně zabarvená

Utváření postojů člověk se s postoji nerodí postoje se utvářejí životní zkušeností (počínaje 3 – 4rokem) důsledek opakovaných reakcí, dojmů, citů, chování, dramatických zkušeností a psychických traumat

nápodoba rodičů, pedagogů, spolužáků vliv mají i masmédia záleží i na charakteru v průběhu života jednotlivce se mění, mohou přecházet až do protikladu

Použitá literatura a zdroje Čáp, J. Čechová, V., Rozsypalová, M. : Psychologie 1. Praha, SPN 1995 Štefanovič, J.: Psychologie pro gymnasia a pedagogické školy. Bratislava, SPN 1974 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985

http://www.novinky.cz/cestovani/263307-izraelska-zed-chrani-zivoty-ale-take-depta-mistni.html http://dolezite.sk/Co_je_to_rasizmus_a_predsudky_rasistov.html http://www.jajsem.com/vira-a-vytrvalost/ http://www.prozeny.cz/magazin/sex-a-vztahy/laska-a-vztahy/26362-zivot-s-o-35-let-starsim-muzem-jde-to http://www.klika1.cz/icm-aktuality.php?mn_post=243 http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/jihocesky/clanek.phtml?id=775246