Věda a etika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,8,9_01_PRÁVO.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ESTETIKA V PROJEVU. VYMEZENÍ POJMŮ ESTETIKA ETIKA ETIKETA.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvantová čísla Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dohoda o náhradě škody.
Kriminalistická charakteristika trestného činu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pojem přeměna obchodní společnosti
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rakouská škola TNH 1 (DET-6)
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium Šternberk Brázdil, Fabrik, Klapka
Název vzdělávacího materiálu
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Společná zahraniční a bezpečnostní politika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Základní informace o poskytovateli
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Úvod do filozofie.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Logika a metody výběru vzorku
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Odvětvotvorná kritéria Jan Neckář podzim 2007
Filozofické disciplíny
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obecné výklady o důkazech
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Psychologie test.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní statistické pojmy
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Hledáme klíč k právům dětí
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
1. Rady pro udílení svátosti smíření
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Věda a etika

Co to vlastně je? Věda - je systematický způsob poznání skutečnosti, jehož objektem mohou být předměty, události nebo lidé. Etika - se zabývá teoretickým zkoumáním hodnot a principů, které usměrňují lidské jednání v situacích, kdy existuje možnost volby prostřednictvím svobodné vůle. Hodnotí činnost člověka z hlediska dobra a zla. Na rozdíl od morálky, která je blíže konkrétním pravidlům, se etika snaží najít společné a obecné základy, na nichž morálka stojí, popř. usiluje morálku zdůvodnit.

Věda + etika? Genetický výzkum Zbraně hromadného ničení Eutanázie, trest smrti

Věda vs. etika? „vojenská věda“ Potenciálně nebezpečné vynálezy Výzkum dotýkající se živých organismů

Otázky (jako námět) ● Měli by vědci nést odpovědnost za své objevy a vynálezy, u kterých je velká pravděpodobnost zneužití? ● Měl by být výzkum financován ze soukromých peněz? ● Má někdo (stát apod.) právo rozhodovat, jaký výzkum je „etický“ a jaký ne?