KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Strukturované učení PROJEKT EU
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogická psychologie
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Projekt Mapa školy Jihlava,
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Evaluace v mateřských školách
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Pedagogická diagnostika
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Komplexní systém hodnocení
Psychologie výchovy a vzdělávání
Rybolov – poznej svou značku
Sociální dovednosti učitele
První zkušenosti s evaluací
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Jak na jazyky.
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
MOŽNOSTI PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Transkript prezentace:

KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci

Proč sledovat prostředí, kde se vzdělávají žáci? Žáci, kteří se ve škole cítí dobře, podávají lepší výkony. Totéž platí i pro učitele. Dobré sociální klima ve škole rozvíjí dobrý pocit ze školy, žáci se učí komunikovat s vrstevníky i autoritami, řešit konflikty, kultivovaně vyjadřují své postoje, emoce a empatii. Vliv klimatu je zcela zásadní a ovlivňuje výsledky žáků. Existuje přímý vztah mezi tím, jaká je atmosféra ve třídě, a tím, jak se u žáka vyvíjejí dovednosti sebeřízení, jako je soustředění, vytrvalost a snaha o pokroky v učení.

Klima školy Školní klima je projev školního života, který obsahuje celkovou kvalitu prostředí uvnitř školy s ekologickými, společenskými, sociálními a kulturními parametry. Zahrnuje fyzikální i psychologické prostředí školy, včetně vztahů uvnitř skupin aktérů.

Klima třídy Označuje sociálně-psychologické jevy (interakce, komunikace, jejich subjektivní i sdílené vnímání a hodnocení). Jejich účastníky a tvůrci jsou: - žáci - učitelé

Učitel Jeho úkolem: - zprostředkování poznatků a jejich přetvoření na vědomosti, dovednosti a návyky a podílení se na socializaci dítěte. - vytvořit klima třídy charakterizované jako cílevědomé, orientované na úkoly, uvolněné, vřelé, podporující žáky.

Žák Podmínka pro kladné klima ve třídě: kvalita vztahů mezi žákem a učitelem a zároveň mezi spolužáky. vzájemné vztahy mezi spolužáky jednou z vývojově relevant­ních potřeb dětí.

Cíl a charakteristika diagnostikování Cíl: - zjištění stavu klimatu školy Forma: - dotazník Účastníci: - žáci vybraných tříd

Otázky, na které hledáme odpověď Jak se cítí žáci ve třídě a mezi spolužáky, jaká je míra kooperace a soudržnosti, motivace k negativnímu školnímu výkonu a jaká je míra sebeprosazení Jaké jsou postoje učitelů k žákům a jaké klima vytváří, zda je negativní nebo pozitivní

Analýza dotazníkového šetření žáci anonymně vyplní dotazníky K-L-I-T a CCQ odpovědi jsou převedeny na body silně souhlasím - 4 mírně souhlasím - 3 mírně nesouhlasím - 2 silně nesouhlasím - 1 hodnoty jsou vyhodnoceny a porovnány se standardem v českých školách

Dotazník žáka „Klima třídy“ K-L-I-T Postihuje: vztahy ke třídě a mezi spolužáky míru kooperace a soudržnosti motivaci k negativnímu školnímu výkonu

Dotazník „Vyučující ve vztahu k žákovi“ CCQ Komunikační dotazník Zjišťuje, zda vyučující navozuje klima ve třídě negativní nebo pozitivní.

Vyhodnocení celé školy Žluté pásmo představuje standartní úroveň v českých školách Fialové pásmo jsou hodnoty zobrazující úroveň klimatu na naší škole

Vyhodnocení celé školy Modré pásmo jsou hodnoty dosažené jednotlivými vyučujícími z pohledu žáků Oblast nad zelenou linkou zobrazuje pozitivní působení učitele ve třídě

Ze získaných výsledků je ve škole nastaven postup pro zkvalitnění klimatu školy : „Standard kvalitního vzdělávání“

„Standard kvalitního vzdělávání“ učitel zvládá technologie moderního vyučování - deduktivní a induktivní vyučovací postupy, techniky metod výkladu, řízeného rozhovoru, diskuse, kooperativního učení žáci mají příležitost organizovat svou vlastní činnost činnosti jsou střídány, vytváří se prostor k odstranění únavy učitel pozitivně motivuje žáky, vede je ke vzájemné komunikaci průběžně hodnotí snahu, výkon, pokrok učitel hodnotí úspěšnost žáka v kontextu jeho dispozic, zejména formativně a diagnosticky vede žáky k sebekontrole a sebehodnocení využívá širokou škálu možností hodnocení vede žáky k dodržování pravidel komunikace učitel respektuje názory žáků, podporuje jejich vyjadřování