Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asie orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
1. Vznik asi před 3,8 miliardami let kondenzací vodní páry 2. Pohybem litosférických desek dochází ke změně jejich rozložení 3. V současnosti se některé.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT17 Vytvořeno:5.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název Světový ekologický problém: oceán
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Saturn Sluneční soustava Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Stejskalová Hana
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
Přírodní poměry - vodstvo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Prezentace – výklad učiva
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Země a život, vývoj života
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Atmosféra Země.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
Moře a oceány 26. ledna 2006.
HYDROSFÉRA Mgr. Jana Nováková.
Venuše Sluneční soustava Název školy
Neživá příroda - vzduch
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Jupiter Sluneční soustava Název školy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1526 Název: VY_32_INOVACE_V.NP8 Vytvořeno: 23. 4. 2013 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Ekologie Určeno pro: 9. ročník Anotace: Hydrosféra: Význam, znečišťování, světový oceán. Inovace – využití ICT (interaktivní tabule). Metodický pokyn: Prezentace slouží k obeznámení žáků s nejvýznamnějšími pojmy souvisejícími s hydrosférou. K plnému využití učebního materiálu je třeba připojení k internetu, neboť prezentace obsahuje odkazy na video ukázky a obrázky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eduard Šram.

Hydrosféra

Hydrosféra Veškeré vodstvo na Zemi: povrchová voda podpovrchová voda voda v atmosféře voda v organismech Koloběh vody – obr. Celkový objem vody: 1,386. 109 km³ - přibližně 1/5 objemu Pluta, z toho přibližně 2,5 % sladké vody, v jezerech, řekách a mokřadech pouze 0.01 % veškeré vody Přibližně 71 % povrchu planety pokryto světovým oceánem

Hydrosféra: Světový oceán Oceány: Tichý (Pacifik): největší Atlantský Indický Jižní (nově přijat) Severní ledový: nejmenší Nejhlubší místo: Mariánský příkop (téměř 11 km)

Hydrosféra: Světový oceán zcela zásadní vliv na život na Zemi: regulace teploty (ohřevem, systémem mořských proudů), produkce kyslíku (fytoplankton, až 50 %), vázání CO2 salinita = slanost, průměrně asi 36 ‰, hlavně NaCl, kolísá (odpar vody, mořské proudy, srážky, sladkovodní přítoky), mapa salinity vznik: kondenzací vodní páry po ochlazení Země (3,8 miliardy let), největší množství vody se na Zem dostalo prostřednictvím komet (?)

Hydrosféra: Světový oceán Pohyby mořské vody příboj mořské proudy – obr. dmutí (slapové jevy, příliv a odliv) – obr. 1, obr. 2, obr. 3 tsunami – Japonsko – video

Hydrosféra: Světový oceán Příklady znečišťování: odpad z kanalizací, zemědělství, odpadní minerální látky – vodní květ: přemnožení sinic částice z těžby, zemědělství – kal – omezení fotosyntézy toxiny: těžké kovy, pesticidy ropné produkty – hlavně z dopravních prostředků a průmyslu (nikoli z havárií) plasty

Hydrosféra - shrnutí Kde (v jaké formě) se vyskytuje voda na Zemi? povrchová voda, podpovrchová voda, voda v atmosféře, voda v organismech Jaká část povrchu je přibližně pokryta oceánem? přibližně ¾ Vyjmenujte oceány: Tichý (Pacifik), Atlantský, Indický, Jižní, Severní ledový Jak ovlivňuje světový oceán život? reguluje teplotu, produkuje kyslík, váže oxid uhličitý Co je salinita? slanost vody, udávána v ‰, vysvětlete Pohyby mořské vody? příboj,mořské proudy, slapové jevy, tsunami Jak vzniká příliv a odliv? gravitací Slunce a Měsíce Uveďte příklady znečišťování oceánů: odpad z kanalizací, zemědělství, odpadní minerální látky; částice z těžby, zemědělství; toxiny; ropné produkty; plasty

Děkuji za pozornost.