Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace 411 15 Třebívlice Autor: Mgr. Jana Anderlová Název : VY_12_INOVACE_07_Čj_soustředěné vnímání textu Téma: pohádka O perníkové chaloupce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2189 Datum tvorby:
Anotace a metodický pokyn Soustředěný poslech předčítaného textu Materiál určen pro žáky 3. ročníku ZŠP Druh realizace: prezentace Žáci mají před sebou vytištěný text pro lepší orientaci v textu Čtení s porozuměním Využitelný pro práci s interaktivní tabulí
Čti a pozorně poslouchej pohádku.
O perníkové chaloupce Jeníček a Mařenka bydleli se svými rodiči v malé chaloupce u lesa. Tatínek šel do lesa kácet stromy a děti vzal s sebou, aby nasbíraly jahody. Děti v lese zabloudily. Brzo nastala noc. Mařenka vylezla na strom a uviděla v dálce světlo. Vydaly se tím směrem, až přišly k malé chaloupce. Byla celá z perníku. Protože měly hlad, vylezly na střechu a začaly loupat perníček. Vtom se otevřely dveře. Stála tam ježibaba a vyptávala se, kdo jí tam krade perníček. Jeníčka a Mařenku chytila a zavřela v chaloupce. Chtěla si je vykrmit, upéci a potom sníst. Když byly vykrmené, chtěla, aby si sedly na lopatu, aby je mohla v peci upéct. Děti jí ale řekly, že nevědí, jak se na lopatě sedí. Ježibaba, že jim to tedy ukáže. Jak si sedla, Jeníček s Mařenkou ji strčili do pece a pelášili pryč od perníkové chaloupky. Oba se šťastně vrátili domů, kde na ně čekali rodiče.
Čti a doplňuj správná slova.
O perníkové chaloupce Jeníček a . . . . . . . bydleli se svými rodiči v malé . . . . . . . . u lesa. Tatínek šel do . . . . kácet . . . . . . a děti vzal s sebou, aby nasbíraly . . . . . . . Děti v lese zabloudily. Brzo nastala noc. Mařenka vylezla na . . . . . a uviděla v dálce světlo. Vydaly se tím směrem, až přišly k malé . . . . . . . . . Byla celá z . . . . . . . . Protože měly . . . . , vylezly na . . . . . . a začaly loupat perníček. Vtom se . . . . . . . . dveře. Stála tam . . . . . . . . a vyptávala se, kdo jí tam krade . . . . . . . . . Jeníčka a . . . . . . . chytila a zavřela. Chtěla si je . . . . . . . , upéci a potom sníst. Když byly vykrmené, chtěla, aby si sedly na . . . . . . , aby je mohla v . . . . upéct. Děti jí ale řekly, že nevědí, jak se na . . . . . . sedí. Ježibaba, že jim to tedy ukáže. Jak si sedla, . . . . . . . s Mařenkou ji strčili do pece a . . . . . . . . pryč od . . . . . . . . chaloupky. Oba se šťastně vrátili . . . . , kde na ně čekali . . . . . . .
Vyber, kdo v pohádce vystupuje.
drak Budulínek tatínek Jeníček vlk Červená Karkulka ježibaba Smolíček Mařenka prasátko král kůzlátka princezna
Nakresli si svůj obrázek k pohádce.
Použité zdroje www.office.microsoft.com Vlastní práce