Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3441 NázevZpráva a zpravodajství Téma hodinyZpráva a zpravodajství.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Doporučený vzor individuální prezentace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Způsoby zápisu algoritmů
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rešerše.
Poměr v základním tvaru.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Informační gramotnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DUM - Digitální Učební Materiál
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Hrajeme si na fotografa
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Práva a povinnosti členů rodiny
Polytechnika v dětské literatuře
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Poměr v základním tvaru.
Neživá příroda - vzduch
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci Nejasná skupina Salesiánská rodina

Články Základní kroky psaní článku * Dostat nápad nebo objevit zprávu * Sběr informací, práce v terénu * Projít získaný materiál a naplánovat článek * Napsat článek (první verze)

Způsoby získání pozornosti čtenáře Perex (uvedení článku, většinou v kurzívě) * Shrnující (kdo, co, kde, kdy, proč, jak) * Dramatický * S citátem * Sloganem

Zásady dobrého psaní PŘESNOST STRUČNOST SROZUMITELNOST

Praktické rady Vyhýbat se slovní vatě Šetřit s příslovci a přídavnými jmény Vyhýbat se složitým větným konstrukcím (nevětvit myšlenky a věty!) Působivé detaily (chytili 153 ryb – Jan 21,11) Důležitá fakta na začátku (ne všechna) Vyhýbat se slibujícím titulkům (Všechno o výchově!) Zdroje, zdroje, zdroje!

Praktické rady II Citace jen občas a přesně (co je parafráze) Zdrženlivost Nejprve zkusit první verzi – potom si pohrát s formou (záměna odstavců) Používat nůžky! (škrtání)

Závěrečná redakce Nechat uležet Dát někomu přečíst Odsejpá to? – Drhne to? Obrácená pyramida Dodržet rozsah (počet znaků) Vždy s obrázkem!

Dvě klíčové zásady PŘESNOST! NESTRANNOST!

Titulky Zpravodajské titulky Atraktivnost vs. Falešné slibování Jednoduchost Lépe se slovesem (Doing the Best) Vystihnout podstatu Co s podtitulkem Titulky na webu

Redigování Hlídáme věcné chyby, formální nedostatky Kompaktnost Objektivita Ověřování informací (dva zdroje) Pravidla daného média Napětí mezi redaktorem a autorem (osobní úlety, jazykové vychytávky)

Reportáž Účel – zprostředkovat událost „v přímém přenosu“ Příprava (kontakty, místo, lidi, foto) Všechno pozorujte! – důležitost detailů Zbytkový materiál Každý má svůj styl Autorizace Fotografování

Rozhovor Zpravodajský, tematický, bilanční, knižní Nepodcenit přípravu! Směr rozhovoru (odněkud někam) Stručně si zvolit téma Seznam otázek Přednost osobního r. před prostředkovaným Atmosféra zahájení Umění mlčet a naslouchat Chyby při kladení otázek Autorizace

Komentáře, glosy Vytvářejí charakter novin – vyjádření stanoviska Krátce a úderně něco sdělit Názor hned na začátku Princip terče Nejde o analýzu Nemlžit! Komentovat, jen co známe