Základní škola a mateřská škola Bukovec Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_16_NAŠE SMYSLY Autor: Mgr. Libuše Stonawská , Libuše Vavřačová Předmět: Anglický jazyk Třída: 4. ročník Šablona projektu: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy 13.4.2012 Jazyk: český Název a anotace: Naše smysly – zrak, hmat, čich, chuť, sluch Druh učebního materiálu: DUM – Prezentace Power Point Očekávaný výstup Poznávání sebe, odpovědnost člověka za své zdraví Využité materiály: Obrázky byly použité z klipartu, ELLIOTTOVÁ, Jane; KING, Colin. Dětská obrazová encyklopedie. Praha: Svojtka, 1999, ISBN 80-7237-250-5. ,
NAŠE SMYSLY
SLUCH Máme pět smyslu, které přenášejí zprávy do mozku o všem, co se odehrává v našem těle i kolem nás. Paměť nám pomáhá pochopit význam všech dějů. SLUCH Když naše uši zaslechnou melodii, naše paměť řekne, že je to hudba.
ZRAK ČICH Naše oči se podívají na budík a paměť nám poví, že je půl osmé. ČICH Náš nos ucítí vůni a paměť řekne: dort.
CHUŤ HMAT Povrch jazyka je pokryt malými orgány nazývanými chuťové pohárky, které jsou sídlem chuti.Ty nám napoví, co je sladké, slané, kyselé nebo hořké. HMAT Hmatem vnímáme dotek, chlad, teplo i bolest. Slouží nám k tomu hmatové orgány v kůži.