Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Advertisements

Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_617_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_ONDREJ_SEKORA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Množina bodů dané vlastnosti
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Množina bodů dané vlastnosti
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice Předmět: Matematika Ročník: 4. Časová dotace: 30 min. Datum ověření: 30. 10. 2012 Jméno autora: Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova: Kolmice, konstrukce kolmice, pravítko s ryskou Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se naučí poznat kolmé přímky a sestrojit kolmici pomocí rysky na pravítku. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení a k řešení problémů Anotace, metodický list: Žáci se naučí poznat kolmé přímky a sestrojit kolmici pomocí rysky na pravítku. Použité zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Prav%C3%BD_%C3%BAhel.png, http://nd04.jxs.cz/086/409/a02c67b5fb_68530958_o2.jpg Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Zpracoval: Mgr.Vladislav Rusín Kolmice Zpracoval: Mgr.Vladislav Rusín

Kolmice je geometrický útvar. Je to přímka, která protíná jinou přímku a svírá s ní pravý úhel, tedy úhel 90°. Přímky jsou kolmé na sebe navzájem.

Konstrukce kolmice

Kolmici lze v rovině nejsnadněji narýsovat pomocí trojúhelníku s ryskou a to tak, že se ryska přiloží na přímku a podle hrany trojúhelníku narýsujeme kolmici k této přímce. a a a b b

Jde to ale také pomocí kružítka a pravítka nebo trojúhelníku bez rysky. Budeme se učit později. Vydrž!! Ještě bys tomu nerozuměl. Tak jo, tady máš alespoň postup:

Na první přímce se zvolí dva různé body stejně daleko od bodu, kde se kolmice mají protínat. Tyto body pak poslouží jako středy pro kružnice s poloměry většími než je vzdálenost jejich středů od bodu průniku budoucích kolmic. Posléze již jen stačí spojit průniky takto vytvořených kružnic a kolmice na přímku je hotová.

No a vypadá to asi takto:

No vždyť jsem ti říkal, že tomu ještě nebudeš rozumět.

Kde na obrázku vidíš kolmice?