Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_V.M2TŠ_OSA ÚHLU Téma: M- 6. ročník – geometrie – osa úhlu Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 slouží k opakování učiva o úhlech List č. 4 je určen k názornému vysvětlení, co je osa úhlu Listy č. 5 – 8 jsou návodem na konstrukci osy úhlu Závěrečná část představuje samostatnou práci Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se, co je to osa úhlu, postup konstrukce osy, co jsou shodné úhly Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Rovina, úhel, osa úhlu, shodné úhly Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko, sešit nebo blok, tužka, pastelky

3 Vyznačujeme-li úhel, vyznačujeme vždy jen jeho část!
OSA ÚHLU Připomeňme si: Úhel je část roviny, která je vymezena dvěma polopřímkami se společným počátkem. Vyznačujeme-li úhel, vyznačujeme vždy jen jeho část!

4 OSA ÚHLU V H L o Představme si prostřený stůl. Na stole stojí složený ubrousek. Pokud ho rozložíme, uvidíme v místě přeložení – úsečku. Tato úsečka nám může představovat osu úhlu HVL – osu o .

5 Osu každého úhlu určíme přesněji pomocí kružítka.
Zvolíme si libovolný úhel β . Vrchol úhlu je v bodě V. Jehlu kružítka zapíchneme do bodu V a opíšeme oblouk kružnice o poloměru např. 4 cm. S B o o β β V A Získali jsme body A a B. Narýsujeme oblouky kružnic se středem v bodech A a B o stejném poloměru větším než VA. Průsečík oblouků je bod S, kterým prochází osa úhlu o. β

6 Je dán přímý úhel KLM. o P K E L F M Narýsujeme oblouk kružnice se středem v bodě L, který protne ramena úhlu v bodech E a F. Získali jsme body E a F. Narýsujeme oblouky kružnic se středem v bodech E a F o stejném poloměru větším než LF. Osa přímého úhlu rozděluje tento úhel na dva shodné pravé úhly. Každý měří 90 ° KLP MLP Průsečík oblouků je bod P, kterým prochází osa úhlu KLM. Narýsujeme polopřímku LP ( osu - o). ~ =

7 OSA PRAVÉHO ÚHLU o P D L K A B C
K A B C Máme sestrojit osu pravého úhlu. Víme, že ramena úhlu svírají spolu úhel 90°. Podle nám už známého postupu, sestrojíme osu úhlu CBD. Zjistíme, že osa nám rozdělila tento úhel na dva shodné úhly: CBP = PBD . Velikost každého úhlu je 45°. ~

8 PRACOVNÍ LIST Narýsujte osu přímého úhlu KVL. Červeně vybarvěte jeden pravý úhel a modře druhý pravý úhel. Pomocí pravítka s ryskou ověřte, zda jsou oba úhly pravé.

9 PRACOVNÍ LIST : ŘEŠENÍ:
. . O P K L V

10 ZDROJE -Kružítko zelené: wmf: IrfanView WMF File Dostupné z: -Kružítko černé: wmf: IrfanView WMF File Dostupné z: Prostírání: wmf: IrfanView WMF File Dostupné z: Automatické tvary – vlastní animace Citováno: [cit ].


Stáhnout ppt "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"

Podobné prezentace


Reklamy Google