Název projektu: Podpora výuky v technických oborech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Advertisements

VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Další operace s vektory
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
MATEMATIKA Funkce.
Obecná rovnice přímky - procvičování
TÉMA: Počítačové systémy
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Matematika Koule.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
„EU peníze středním školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Matematika Operace s vektory
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Matematika Elipsa.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
TEMA: Homonyma, synonyma, antonyma, paronyma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0458 Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: SOŠ NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Vypracoval/a: Ing. Joanna Paździorová  

Intervaly - zobrazování na číselné ose

Zobrazení množin jako intervalů na číselné ose Příklad1: Uvedené množiny zapište jako intervaly a znázorněte na číselné ose I1 = {xR ; -3  x} Řešení: I1 = -3; ) -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 I1 

Zobrazení množin jako intervalů na číselné ose Příklad1: Uvedené množiny zapište jako intervaly a znázorněte na číselné ose I2 = {xR ; -2  x < 4 } Řešení: I2 = -2; 4) -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 I2

Průnik a sjednocení intervalů Příklad 2: Určete sjednocení a průnik intervalů I1=-3;1, I2=(0;2) Řešení: -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 I1 I2 I1I2= (0;1 I1 I2= -3;2) I1I2 I1I2

Průnik a sjednocení intervalů Příklad 2: Určete sjednocení a průnik intervalů I1= (-;3, I2=2; ) Řešení: I1I2=  2;3 I1 I2= (- ;) -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 - I1 + I2 I1I2 - I1I2 +

Procvičení Příklad 1 Na číselné ose znázorněte následující intervaly: {xR; - 2 3 < x 1} {xR; x  3,6} {xR; x < 5 2 }

Procvičení Příklad 2 Na číselné ose znázorněte průnik a sjednocení intervalů I1 a I2 : I1 = {xR; - 3 2 < x  3}, I2 = (-1; 1 2 ) I1 = (-3; 5, I2 = {xR; x > 2} I1 = {xR; x  5}, I2 = {xR; x > - 1 3 }

Anotace Materiál slouží k opakování a rozšíření učiva matematiky ZŠ Probírané pojmy: číselná osa, uzavřené, otevřené intervaly, krajní body Obsahuje řešené vzorové příklady i příklady k procvičení učiva Předpokládaná doba: 35 min.

Zdroje: Calda E. – Petránek O. – Řepová J.: Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť – 1.část. Prometheus Praha 1999 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2004