Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Shoda přísudku s podmětem 1
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
Shoda přísudku s podmětem 2
Věta.
Věta jednoduchá, souvětí
PŘÍVLASTEK.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
ZÁJMENA (pronomina).
Koncovky sloves.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Shoda přísudku s podmětem
Vedlejší věta podmětná, přísudková
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
holé, rozvité, několikanásobné
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
ŽENA RŮŽE PÍSEŇ KOST Určujeme: ROD ČÍSLO PÁD VZOR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A  K svátku jsem tatínkovi koupila vodu po holení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.02_OTÁZKY ZJIŠŤOVACÍ A DOPLŇOVACÍ,
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Používání členu určitého a neurčitého – téma školní potřeby.
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Příprava na závěrečnou prověrku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Autor: Mgr. Karolina Pátková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Zájmena.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.10_2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Název: 2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 9.1. 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.10-10

2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE

1. Uveď druhy vět podle postoje mluvčího. a) Kéž by byl už pátek. ______________________________________ b) Chtěl bych tam jít už zítra. ______________________________________ c) Zítra bude pršet. ______________________________________ d) Přišli tam tvoji rodiče? ______________________________________ e) Zavři dveře! ______________________________________

2. Urči druhy otázek. a) Kam jsi šel odpoledne? ______________________________________ b) Nezapomněl jsi na to? _______________________________________ c) Chceš nanuk, nebo zmrzlinu? _______________________________________ d) Líbil se ti ten film?

3. Napiš, která věta je jednočlenná a která dvojčlenná. a) Zahřmělo. _______________________ b) Bolelo mě v zádech. _______________ c) Bolela mě záda. __________________ d) Sněží. __________________________ e) Hrom uhodil do stromu. ____________

4. Urči mluvnické kategorie (pád, číslo, rod) a vzor u podstatných jmen. na konci – v domě - po obědě – u babičky -

5. Urči mluvnické kategorie u sloves (osoba, číslo, způsob, čas). Nezkoušej to! Chtěl bych si koupit auto. Knihy byly zabaleny do papíru. Nezapomeňme na Vánoce! Nechtěla by nový dům?

6. Doplňte i/í/y/ý. B---lo m--- tak kolem šesti. Bráškové mě do své společnosti příl---š nebral---. Neb---l jsem jich hoden. Nejraději chodil Hugo s Jirkou na ostrůvek, kde chytal--- ryby do ruky. Na ostrůvku totiž rostl--- dlouhé čarokrásné zelené řas---, které se podobal--- rozpleteným vlasům říčního vodníka Oskara. Ty vlas--- mu vlál--- po proudu, jakob--- ležel utopený v žlutém p---sku. Občas na řasách rostl--- kv---tky. B---lo tu mělko a v řasách se pásl--- jak na louce buchanky a berušky vodní. Parm--- s ostatním--- rybam--- sem přijížděl--- a čapal--- po broučcích a mlaskal--- přitom jak prasátka.

7. Urči větné členy. V rozlehlém parku si hrály děti na schovávanou. Včera jsem si zapomněla koupit zubní pastu.

8. Urči druhy vět vedlejších. Když zazvonilo, děti se rozutekly domů. Šel tam, kam jsme mu ukázali. Věděl, že mu to vrátím. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Vrátil se, protože zapomněl klíče. Honil psa, aby ho zahnal do boudy.

POUŽITÉ ZDROJE http://www.google.cz/imgres?q=p%C3%ADsemk a&hl=cs&sa=G&biw=1024&bih=571&gbv=2&tb m=isch&tbnid=UYGXwUAEQ_3EuM:&imgrefurl=h ttp://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek- 2009030024&docid=TckFgv- ChqowYM&imgurl=http://www.pozitivni- noviny.cz/test/gallery/Image/2009/03/b2.jpg&w =300&h=437&ei=0NoKT7_cKKPi4QTrh4ivCg&zoo m=1&iact=rc&dur=78&sig=10034815551090395 5216&page=4&tbnh=162&tbnw=110&start=37& ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:37&tx=71&ty=75

METODIKA Děti vyplňují slidy k přípravě na tabuli. Další hodinu zadáme písemné práce, které jsou přiložené k prezentaci i s řešením.