Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.10_2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Název: 2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 9.1. 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.10-10
2. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE
1. Uveď druhy vět podle postoje mluvčího. a) Kéž by byl už pátek. ______________________________________ b) Chtěl bych tam jít už zítra. ______________________________________ c) Zítra bude pršet. ______________________________________ d) Přišli tam tvoji rodiče? ______________________________________ e) Zavři dveře! ______________________________________
2. Urči druhy otázek. a) Kam jsi šel odpoledne? ______________________________________ b) Nezapomněl jsi na to? _______________________________________ c) Chceš nanuk, nebo zmrzlinu? _______________________________________ d) Líbil se ti ten film?
3. Napiš, která věta je jednočlenná a která dvojčlenná. a) Zahřmělo. _______________________ b) Bolelo mě v zádech. _______________ c) Bolela mě záda. __________________ d) Sněží. __________________________ e) Hrom uhodil do stromu. ____________
4. Urči mluvnické kategorie (pád, číslo, rod) a vzor u podstatných jmen. na konci – v domě - po obědě – u babičky -
5. Urči mluvnické kategorie u sloves (osoba, číslo, způsob, čas). Nezkoušej to! Chtěl bych si koupit auto. Knihy byly zabaleny do papíru. Nezapomeňme na Vánoce! Nechtěla by nový dům?
6. Doplňte i/í/y/ý. B---lo m--- tak kolem šesti. Bráškové mě do své společnosti příl---š nebral---. Neb---l jsem jich hoden. Nejraději chodil Hugo s Jirkou na ostrůvek, kde chytal--- ryby do ruky. Na ostrůvku totiž rostl--- dlouhé čarokrásné zelené řas---, které se podobal--- rozpleteným vlasům říčního vodníka Oskara. Ty vlas--- mu vlál--- po proudu, jakob--- ležel utopený v žlutém p---sku. Občas na řasách rostl--- kv---tky. B---lo tu mělko a v řasách se pásl--- jak na louce buchanky a berušky vodní. Parm--- s ostatním--- rybam--- sem přijížděl--- a čapal--- po broučcích a mlaskal--- přitom jak prasátka.
7. Urči větné členy. V rozlehlém parku si hrály děti na schovávanou. Včera jsem si zapomněla koupit zubní pastu.
8. Urči druhy vět vedlejších. Když zazvonilo, děti se rozutekly domů. Šel tam, kam jsme mu ukázali. Věděl, že mu to vrátím. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Vrátil se, protože zapomněl klíče. Honil psa, aby ho zahnal do boudy.
POUŽITÉ ZDROJE http://www.google.cz/imgres?q=p%C3%ADsemk a&hl=cs&sa=G&biw=1024&bih=571&gbv=2&tb m=isch&tbnid=UYGXwUAEQ_3EuM:&imgrefurl=h ttp://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek- 2009030024&docid=TckFgv- ChqowYM&imgurl=http://www.pozitivni- noviny.cz/test/gallery/Image/2009/03/b2.jpg&w =300&h=437&ei=0NoKT7_cKKPi4QTrh4ivCg&zoo m=1&iact=rc&dur=78&sig=10034815551090395 5216&page=4&tbnh=162&tbnw=110&start=37& ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:37&tx=71&ty=75
METODIKA Děti vyplňují slidy k přípravě na tabuli. Další hodinu zadáme písemné práce, které jsou přiložené k prezentaci i s řešením.