Specifikace cíle odborného textu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
Advertisements

Specifikace cíle odborného textu. Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými.
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme na základě.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Odborný text a specifikace cíle práce. Odborný text jako žánr Žánr je skupinou textů vykazujících stejné znaky:  srovnatelný záměr (vědecky zkoumat,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Induktivní statistika
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Respekt k práci, respekt k člověku
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozhodování 1.
Podpora krajského akčního plánování
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Příspěvek na konferenci
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Formální úprava rešerše
Organizační struktura
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Právo sociálního zabezpečení
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autoevaluace z pohledu
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Právo sociálního zabezpečení
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Koordinovaný přístup a ESIF 2014+
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Výzkum v sociální práci
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Specifikace cíle odborného textu

Cíl určuje obsah všech části textu a je v nich výslovně uváděn. Cíl práce Text potřebuje centrální bod, ohnisko, kolem něhož se vše "točí". Přesně formulovaný cíl práce. Cíl určuje obsah všech části textu a je v nich výslovně uváděn. Cíl musíme před začátkem práce konkrétně stanovit v průběhu si jej jasně uvědomovat všechny části práce k němu výslovně vztahovat v závěru vyhodnotit, jak byl splněn Jakkoliv složité členění má text, sleduje vždy jen jeden cíl.

Cíl formulujeme na základě vybraného téma 1. . Praxe sociální práce – uplatňování standardů, možnosti supervize, syndrom vyhoření, týmová a komunitní práce, etická pravidla 2. Péče o seniory - hlavní problémy, služby seniorům, senior v rodině, senior v rezidenčním ústavu, vztah ke smrti, etika umírání 3. Lidé s postižením - osobnost a vyrovnání s handicapem, člověk s postižením a rodina, integrace, vzdělání a zaměstnanost, úroveň služeb 4. Práce s dětmi a mládeží - dětská práva a ochrana dětí, problematika dětských domovů, děti a vrstevníci, rodina a škola, děti a volný čas 5. Problémy v rodině – rodičovství, interrupce, výchova dětí, adopce a pěstounská péče, mateřství, otcovství, rodičovství a kariéra, mezigenerační vztahy, domácí násilí, děti a rozvody 6. Partnerské vztahy - představy a očekávání, vývoj, komunikace, rovnoprávnost mužů a žen, sňatky, krize a rozchody 7. Etnické menšiny, uprchlíci - vztahy s většinovou společností, podmínky života, vyloučené lokality, etnické konflikty, dobré příklady řešení 8. Nezaměstnanost - důsledky, řešení 9. Bezdomovectví - bezdomovci a společnost, služby, podmínky života 10. Dobrovolnictví - motivace, možnosti, zkušenosti 11. Víra a náboženství v životě člověka - vliv na: partnerství, rodinu, výchovu, postoje k lidem s problémy, vznik závislostí atd.

Formulace cíle Formulovat cíl znamená: Zúžit úhel pohledu zaměřit se na: problematiku ve vymezené oblasti, důsledky nějakého jevu, významný výskyt nějakého jevu a jeho souvislosti, určení kritérií pro dobrou praxi v určité oblasti Omezit zkoumání na určité časové období, věkové rozmezí, na vymezené území, na určité okolnosti,určité případy Bereme přitom v úvahu především: Dostupnou literaturu Možnosti dotazníkového šetření

Okruh zájmu – téma - cíl Okruh zájmu – Etické problémy Pedagogika Příklad: Okruh zájmu – Etické problémy Pedagogika Téma – Eutanázie Motivace dětí Cíl – Charakterizovat, jaká jsou rizika možného zneužití eutanázie Cíl – Určit metody vhodné pro motivaci dětí k aktivnímu životnímu stylu

Formulace cíle Na základě slovesa Zjistit (jak, proč, co, jaký, komu, nejčastější, nejdůležitější) Určit (kriteria, možnosti, tendence, strategii) Porovnat (hodnoty, využití, možnosti) Pojmenovat (příčiny, důvody, možná nebezpečí) Sestavit (plán, vzorový program) Popsat (průběh, vznik, vztahy, zdroje) Prozkoumat (možnosti řešení, postoje, nedostatky) Charakterizovat (postupy, vlastnosti) Kriticky zhodnotit (působení, úroveň, možnosti) Vytyčit (důležité body) Ohraničit (oblasti)

Zadání srovnávací studie Formulujeme si cíl – co chceme zkoumat Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy a přečteme je Zvolíme si parametry zkoumání - co můžeme porovnávat v přístupech autorů ke zvolenému cíli

Možné parametry zkoumání Jak autoři definují problém Kde se podle nich problém vyskytuje Jak popisují projevy problému Jak charakterizují příčiny problému Jaká navrhují řešení Jaká rizika některých řešení popisují Co považují za nejdůležitější pro praxi

Struktura srovnávací studie Úvod Zvolené téma a formulovaný cíl Dva zdroje – autoři a názvy knih Vyjmenování parametrů (minimálně 4) Jednotlivé kapitoly s názvy zvolených parametrů Co říká 1. autor (citace s uvedením str.) Co říká 2. autor (citace s uvedením str.) Komentář – v čem se shodují, liší, doplňují atd.

Data odevzdání Denní studenti ve dnech 2. a 4. listopadu studii představí a odevzdají v tištěné podobě Kombinovaní studenti do 30. 11. elektronicky do odevzdávárny předmětu