Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Advertisements

neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Hospodářský výsledek. je důležitý ukazatel umožňující posoudit hospodaření podniku. představuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady podniku.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Účetní závěrka (Sbírka listin)
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
LINET Group na Mexickém trhu Jana Svrčková
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
KPM / PEPL1 Vyhodnocení efektivnosti investice Jan Cedl.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Konec plýtvání - osvěta veřejnosti Mgr. Jiří Jakl předseda Zvonečník, z.s.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Výnosy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výkaz zisku a ztráty - příklady
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Ing. Alice Horáčková
Zavádění nového produktu na trh
Ekonomika organizací Rozhodování.
Inovace a regionální rozvoj
Cvičení 4 Právní formy podniku.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Výpočet Q – obchod se zbožím OBCHODNÍ MARŽE, PŘIRÁŽKA
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Marketingový plán společnosti
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Plánování a rozhodování v organizaci
Strategie na různých trzích
Plánování a rozhodování v podniku
Analýza závěsu podvozku letadla
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Majetek podniku - Aktiva
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VYBER SPRÁVNÉ PŘÍSLOVÍ
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Děti jsou naše budoucnost
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Marketing a management 2. ročník
Rozdíl mezi CF a výpočtem zisku
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Liberalizace osobní železniční dopravy
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
Obrat V literatuře často užívaný výraz pro růst firem – jak roste obrat Obrat je širší pojem než tržby Obrat uvedený ve Výsledovce – poslední řádek.
Výpočet Q – obchod se zbožím OBCHODNÍ MARŽE, PŘIRÁŽKA
Transkript prezentace:

Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza

Portfoliová analýza Zabývá se rozborem šancí a přínosů jednotlivých podnikatelských aktivit Nejznámější je model BSG Sleduje dvě základní charakteristiky –tržní podíl daného výrobku a tempo růstu trhu Podle těchto parametrů rozděluje výrobky do čtyř skupin

Portfoliová analýza BCG Tvůrcem je americká poradenská společnost Boston Consulting Group Společnost má zastoupení i v ČR Patří mezi 100 amerických firem, pro které je dobré pracovat

Otazníky Jsou to výrobky, které mají malý podíl na rychle se rozvíjejícím trhu Jsou to obvykle nové výrobky, které firma zavádí na trh Vyžadují velké investice, nepřinášejí zisky, ale představují pro firmu šanci pro budoucnost Firma musí investovat uvážlivě, nemá jistotu, že se výrobky na trhu prosadí

Otazníky Najděte příklady výrobků v této pozici

Hvězdy Jsou to výrobky, které mají velký tržní podíl na rychle rostoucím trhu Jsou to výrobky, které se na trhu již uchytily Vyžadují velké investice, hlavně na propagaci…je potřeba získat co největší tržní podíl Rostou zisky

Hvězdy Najděte příklady výrobků v této pozici

Dojné krávy Jsou to výrobky s velkým tržním podílem, ale trh už dál neroste Nevyžadují velké investice, výroba už je zavedená a výrobek má své místo na trhu Firmě přinášejí největší zisky Firma se snaží výrobek v této pozici udržet co nejdéle – inovační politika

Dojné krávy Najděte příklady výrobků v této pozici

Bídní psi Jsou to výrobky s malým tržním podílem, trh už dál neroste Jsou to výrobky, které se na trhu vůbec neuchytily nebo už o ně není zájem Firma už do těchto výrobků neinvestuje Přinášejí malé zisky nebo jsou ztrátové

Bídní psi Najděte příklady výrobků v této pozici