DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
VY_32_INOVACE_C VIKLOVA. CEJTEXTO1 Komplexní jazykový rozbor 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název prezentace (DUMu)
MATEMATIKA Funkce.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Téma: Předmět a příslovečné určení
Prodáváme obuv I. PIKTOGRAMY.
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Ošetřování textilních výrobků
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_19_ Divadlo Alfa
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Charakteristika daňové evidence
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Zvláštní odborná způsobilost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektu EU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školy MASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jičín Předmět Český jazyk, Jazykově-literární seminář Tematický okruh Práce s neuměleckým textem a efektivní komunikace Téma Interpretace textů 5 Označení DUMU VY_12_INOVACE_127 Jméno autora Petr Brož Datum vytvoření 2. února 2014 Anotace Materiál slouží k procvičení interpretace neuměleckého textu. Ten lze buď před interpretací ke komfortnější práci vytisknout a kopírovat, nebo jeho rozbor provádět postupně při promítání snímků prezentace. V závěru materiálu jsou uvedeny použité doporučené studijní materiály a zdroj interpretovaného textu.

Úvodní text Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? Vzhledem k povaze některých úkolů není nyní uveden zdroj textu výňatku.

Úkoly k interpretaci 1. Přiřaďte text k funkčnímu stylu. Uveďte použité slohové postupy a útvar. 2. Výstižně vyjádřete téma výňatku. 3. Odhadněte, v čem asi bude problém s bakalářským titulem konkrétně? 4. Čím by mohla vstoupit nová vláda do historie? 5. Jaký je význam slova „kanady“? Přiřaďte k vrstvě slovní zásoby. 6. Proč politiky nejspíš nezajímají „matriky, systém czech pointů….“? 7. Jak se snaží autor poněkud odlehčit text? 8. Jaký je význam slov hejtman, nominant, kompetence v textu? 9. Jaká je funkce matrik a czech pointů ve veřejné správě? 10. Proč je výraz ministři policie uveden v uvozovkách? 11. Proveďte rozbor označených souvětí 12. Ve vedlejších větách označených souvětí určete větné členy 13. V podtržených souvětích určete slovní druhy 14. U jmen a sloves určete všechny mluvnické kategorie.

Úkoly 1, 2 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 1. Přiřaďte text k funkčnímu stylu. Uveďte použité slohové postupy a útvar. 2. Výstižně vyjádřete téma výňatku.

Úkoly 3, 4 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 3. Odhadněte, v čem asi bude problém s bakalářským titulem konkrétně? 4. Čím by mohla vstoupit nová vláda do historie?

Úkoly 5, 6 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 5. Jaký je význam slova „kanady“? Přiřaďte k vrstvě slovní zásoby. 6. Proč politiky nejspíš nezajímají „matriky, systém czech pointů….“?

Úkoly 7,8 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 7. Jak se snaží autor poněkud odlehčit text? 8. Jaký je význam slov hejtman, nominant, kompetence v textu?

Úkoly 9, 10 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 9. Jaká je funkce matrik a czech pointů ve veřejné správě? 10. Proč je výraz ministři policie uveden v uvozovkách?

Úkoly 11, 12 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 11. Proveďte rozbor označených souvětí 12. Ve vedlejších větách označených souvětí určete větné členy.

Úkoly 13, 14 Hejtman Milan Chovanec má tak trošku problém s bakalářským titulem z plzeňských práv, přesto je to zajímavý vládní nominant. Po dlouhé době se totiž zřejmě stane ministrem vnitra člověk, který nemá úzké vazby na policejní složky či tajné služby. Málem všichni předchozí ministři se cítili ve funkci spíš jako „ministři policie“ a dávali se rádi vidět třeba v kanadách či bundách s nápisem POLICIE. Tak tomu v případě ministra Chovance zřejmě nebude, i když do policejního stejnokroje patřičně a v předstihu zhubnul. Navíc by nová vláda mohla svým způsobem vstoupit do historie. Nový ministr by konečně mohl uvažovat o změně názvu úřadu, aby nebyl spojován s orgány policie a vyšetřováním trestných činů. Podstata jeho činnosti a kompetencí se nyní přece dotýká výkonu a zajišťování veřejné správy v nejširším slova smyslu. Které politiky např. zajímají matriky, systém czech pointů nebo registry veřejné správy či výkon státní správy v obcích a krajích? 13. V podtržených souvětích určete slovní druhy 14. U jmen a sloves určete všechny mluvnické kategorie.

Použité zdroje a doporučené studijní materiály Jiří Němec: Poslední ministr vnitra?, Právo 17. ledna 2014, s. 6. BOLFOVÁ, K. – SRPOVÁ, H. Stylistika, Učební text pro distanční formu vzdělávání. 1. vyd., Orlová 2007. ISBN 978-80-87113-30-1. ČECHOVÁ, M. Český jazyk pro 1. ročník středních škol. 2. vyd. Praha: SPN, 2007. ISBN 978-80-7235-372-9.