Bonusy příkaz ministra a jeho dopady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Výzkumné projekty MPO řešené v r na ZČU náležitosti účetních dokladů na ZČU u projektů se samostatným bankovním účtem.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Daň z přidané hodnoty a její účtování
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náklady a výnosy.
Zadávací řízení dle pravidel PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“ Společně Měníme.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
ČASOVÉ ROZLIŠENÍ NÁKLADŮ A VÝNOSŮ
Konference INMED a 11. listopad Pardubice CEJIZA, s.r.o. – CEntrální JIhomoravský ZAdavatel.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Zákon č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách platí pro v š e c h n y dotované zadavatele.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Sedmá přednáška z UCPO TÉMA: Účtování o technických rezervách.
Pojem a význam řízení Cash Flow ve firmě
Účtování zboží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Z Á K O N, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů nebytových prostor v domě s byty, (sněmovní tisk.
Regulace lékového trhu MUDr. Tom Philipp Ph.D., MBA; náměstek pro zdravotní pojištění Mgr. Martin Mátl; ředitel odboru farmacie Podvýbor pro ekonomiku.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Současný stav v nákupu léčivých přípravků a zdravotnických prostředků v přímo řízených nemocnicích Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
§ 180i Doklad o cestovním zdravotním pojištění při pobytu do 90 dnů (1) Požadavky na cestovní zdravotní pojištění stanoví přímo použitelný právní předpis.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Přínosy inovativní léčby seminář
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Skupina poskytovatelů následné lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Skupina poskytovatelů akutní lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Bonusy příkaz ministra a jeho dopady

Tzv. zpětné bonusy jde o dlouhodobou praxi nejen ve státních nemocnicích praxe je z hlediska veřejnosti vnímána jako problematická v současné době se o praxi bonusů zajímá i Vrchní státního zastupitelství na neexistenci pravidel přijímání a využívání bonusů opakovaně upozorňuje i Nejvyšší kontrolní úřad

Příkaz ministra cíl je jasné stanovení pravidel pro přijímání bonusů, nakládání s nimi a vykazování zdravotním pojišťovnám jako forma byl zvolen příkaz ministra – jde o akt řízení vůči přímo řízeným nemocnicím nemocnice v přímé řídící působnosti Ministerstva zdravotnictví se jím budou řídit stanovením pravidel dojde ke zvýšení transparentnosti

Příkaz ministra - bonusy Úprava bonusů v příkazu ministra Za „bonus“ se pro účely těchto zásad považuje jakékoli dodatečné finanční i nefinanční (naturální) plnění/zvýhodnění, které dodavatel poskytuje odběrateli zpravidla, resp. zejména, při odběru většího množství zboží nebo při překročení určité hodnoty fakturace, resp. při dodržení dalších pro dodavatele výhodných podmínek v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů v situacích, kdy s ohledem na používanou obchodní a marketingovou praktiku není dodavatel ochoten nebo schopen tyto podmínky promítnout přímo do kupní ceny jednotlivých druhů dodávaného zboží. Jakékoli dodatečné plnění poskytnuté v souvislosti s dodávkou léčiv nebo zdravotnických prostředků je bonus.

Příkaz ministra - bonusy Adresné / neadresné bonusy bonusy dělíme na dva typy – adresné a neadresné adresné bonusy je možné přiřadit ke konkrétní dodávce, ke konkrétnímu druhu zboží a je možné zpětně vědět, kolik byla nákupní cena po odečtení bonusu na konkrétní položku léku nebo zdravotnického prostředku neadresné bonusy není možné určit výši bonusu na konkrétní položku léku nebo zdravotnického prostředků

Příkaz ministra - bonusy Pravidla pro přijímání bonusů bonusy je možné přijímat při splnění následujících pravidel pouze na základě písemné smlouvy při splnění pravidel registru smluv  zveřejnění řádné zaúčtování v účetnictví organizace neadresné bonusy budou zaúčtována na zvláštní analytický účet určený pouze pro tyto bonusy na jiných účtech nesmí být o neadresných bonusech účtováno

Příkaz ministra - bonusy Pravidla pro nakládání s bonusy příjmy z obdržených bonusů je možné použít na: úhradu nákladů z hlavní činnosti organizace, především na úhradu nákladů spojených s provozem zdravotnického zařízení a jeho modernizací o použití bonusů je nutné vést průkaznou evidenci pro účely případných kontrol

Příkaz ministra - bonusy Pravidla pro vyúčtování ZUM/ZULP zdravotním pojišťovnám dle metodiky se ZP vykazují ZUM/ZULP v „ceně, za kterou byl pořízen“ metodika = součást smlouvy mezi ZP a poskytovatelem jde o soukromoprávní vztah MZ: vykazovaná cena by měla být očištěna o všechny v době vykazování známé slevy, adresné bonusy apod. Pokud v době vykazování nejsou tyto skutečnosti známy, potom na žádost pojišťovny a způsobem, který bude se zdravotní pojišťovnou dohodnut, nemocnice sdělí výši adresných bonusů zpětně. neadresný bonus nelze přiřadit ke konkrétní vykazované položce a proto jej nelze promítnout do vykazované ceny

Příkaz ministra - bonusy Očekávané dopady nefinanční ? dekriminalizace bonusů ? sjednocení a ztransparentnění postupu přímo řízených organizací návod na „správnou praxi“ pro ostatní nemocnice předcházení nálezům NKÚ typu „nemocnice nedokáže vysvětlit, na co finanční prostředky z bonusů použila“, „Ministerstovo zdravotnictví nestanovilo pravidla pro přijímání bonusů“ atp. informace o velikosti „problému“ – bude možné přesně zjistit objem neadresných bonusů a s touto informací dále pracovat

Příkaz ministra - bonusy Očekávané dopady finanční zvýšení nákladů? zvýšení nákladů může vyvolat pouze vykazování nižší ceny ZUM/ZULP, a to ještě pouze tam, kde nejsou součástí paušálu (ambulantní, centrové léky hrazené jednotkovou cenou...) snížení dodatečných výnosů? u starých „gentlemanských dohod“, které dodavatel nebude chtít uzavřít písemnou formou Nepředpokládáme finanční dopady v takové míře, se kterými by si nemocnice neuměly poradit. Dopady budou spíše minimální. Hlavním smyslem příkazu ministra v této oblasti je sjednocení přístupu organizací a zvýšení transparentnosti.

Příkaz ministra – veřejné zakázky V příkazu ministra jsou dále stanovena některá pravidla pro nakupování ze strany nemocnic Používání jednacího řízení bez uveřejnění je podle zákona možným způsobem nakupování pokud jej organizace použije, zašle Ministerstvu zdravotnictví podrobné zdůvodnění použití této formy zadání doložení legality/legitimity prokázání, že do situace, kdy je nutné použít JŘBÚ se zadavatel nedostal vlastní vinou (nemohl situaci předvídat a ani ji nezpůsobil)

Příkaz ministra – veřejné zakázky V příkazu ministra jsou dále stanovena některá pravidla pro nakupování ze strany nemocnic Používání výjimky nahodilého nákupu postup dle § 19 odst. 3 zákona o zadávání veřejných zakázek je možné použít pouze při splnění všech následujících podmínek: zadavatel nákupem uspokojuje svoji aktuální potřebu potřebu podle bodu a) není možno objektivně předvídat ani naplánovat jednotková cena dodávky nebo služby je v průběhu účetního období proměnlivá, službu nižšího hodnoty se považuje takové plnění, jehož hodnota v jednotlivém případě nepřesáhne 500.000 Kč bez DPH zadavatel prokazatelně poptá dodávku nebo službu na relevantním trhu dojde k dodržení obecných zásad veřejného zadávání

Příkaz ministra – veřejné zakázky V příkazu ministra jsou dále stanovena některá pravidla pro nakupování ze strany nemocnic Používání výjimky nahodilého nákupu nelze aplikovat na léčivé přípravky plošně – každý nahodilý nákup musí být odůvodněn je nutné archivovat všechny doklady ospravedlňující postup 5 let ode dne uzavření smlouvy na poptávané plnění objem nákupů v rámci aplikace výjimky nahodilého nákupu bude organizace reportovat Ministerstvu zdravotnictví