Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o mnohoúhelnících – první část. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Konstrukce lichoběžníku
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Čtyřúhelník - kosodélník - konstrukce Číslo DUM: III/2/MAT/2/1/1-38 Vzdělávací předmět: Matematika Tematická oblast: Matematika a její aplikace Autor: Alena Čechová Anotace: Žák se seznámí s konstrukcí kosodélníku Výkladová hodina Klíčová slova: Kosodélník, úhlopříčky v kosodélníku, konstrukce kosodélníku Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a testy. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 6., 7.,8. a 9. ročníku Datum vzniku DUM: 25.3.2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.

Konstrukce kosodélníku

Kosodélník – opakování základních pojmů Kosodélník je rovnoběžník, jehož sousední strany mají různé délky a nejsou k sobě kolmé. α, β, γ, δ – vnitřní úhly a, b, c, d – strany kosodélníku A, B, C, D – vrcholy kosodélníku c D C δ γ d b α β a A B

Nyní se podíváme na vlastnosti vnitřních úhlů v kosodélníku Nyní se podíváme na vlastnosti vnitřních úhlů v kosodélníku. Tak jako v každém čtyřúhelníku je součet vnitřních úhlů roven 360⁰. α + β + γ + δ = 360⁰ V kosodélníku však platí ještě další vlastnosti pro úhly: Protilehlé úhly mají stejnou velikost. |α| = |γ| |β| = |δ| Úhly při jedné straně dávají součet 180⁰. α + β = β + γ = γ + δ = δ + α = 180⁰ γ δ α β

Při konstrukcích využíváme kromě délek stran: vlastností úhlopříček, které nám kosodélník dělí na 2 shodné trojúhelníky výšek v kosodélníku vlastností úhlů v₂ v₁ u₂ u₁

Příklad Sestroj kosodélník ABCD, jestliže |AB| = 70 mm, |AD| = 60 mm a |∢ DAB| = 120°. Řešení: Náčrtek + rozbor Zápis konstrukce Konstrukce Ověření konstrukce Počet řešení v jedné polorovině

Nejprve sestrojíme ∆ ABD podle věty SUS Nejprve sestrojíme ∆ ABD podle věty SUS. k ( S¡ 60 mm) C ∈ l (S¡ 70 mm) Při konstrukci využíváme toho, že protilehlé strany jsou stejně dlouhé. l k D C 60 mm 120° A 70 mm B

Konstrukce V jedné polorovině má úloha jedno řešení. B

Příklad Lze sestrojit kosodélník ABCD, kde úhly při straně AB mají oba velikost 100° ? Délky stran jsou libovolné.

Ne. Úhly při jedné straně kosodélníku dávají dohromady 180° Ne. Úhly při jedné straně kosodélníku dávají dohromady 180°. Protože protilehlé úhly mají stejnou velikost, neodpovídal by ani celkový součet vnitřních úhlů v kosodélníku. Kosodélník by nešel sestrojit. 100° 100°

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.