Investice do rozvoje dalšího vzdělávání VY_32_INOVACE_1CJ2-5 Investice do rozvoje dalšího vzdělávání Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2597 Šablona: III/2 Ověřeno ve výuce dne: 19.11. 2012 Ročník: 1. Název materiálu: hláska a písmeno E,e Autor: Mgr. Jana Závadová a žáci 1. ročníků v období roku 2010 - 2013
Anotace Materiál sklouží k trvalému zafixování probírané hlásky a k ní náležejících písmen, pomáhá ke snadnějšímu vyvození uvedené hlásky, usnadňuje učitelům výběr návodných pomůcek, vychází z metodiky splývavého čtení SFUMATO K upevnění pomohou všechny smysly – zrak, hmat, sluch, čich viz doporučení následující stránka Kromě zvýšení čtenářské gramotnosti lze materiál využit v hodinách výtvarné výchovy, pracovních činností. prvouky , popř. předmětu Člověk a svět
Zapojení smyslů Elixíry čarodějnic z pohádek - přičichněte si k čaji, který uvaříte z čarodějných bylinek (čich) Ementál ochutnejte (chuť) Elektrické vedení , podívejte se při vycházce na elektrické vedení, připomeňte bezpečnost u elektrických zásuvek (zrak) Eskymák (hmat)– vyrob si podle následujících obrázků předměty, které ti budou připomínat e. Písmeno e hledej mezi vymodelovanými písmenyhledat se zavázanýma očima na vyšívaném obrázku, na modelovací hmotě
Vytvoř stejné tvary z drátků, modelovací hmoty Vytvoř stejné tvary z drátků, modelovací hmoty. Obtáhni písmena na tabuli, poté je opiš vedle i do vlastního sešitu.
e – čepice i brada tvoří tvar písmene Kde žijí eskymáci a čím se živí?
E, e - eskymák
Vyšité písmeno „e“ můžeme mezi ostatními hledat se zavázanýma očima.
Nakreslete, jak by mohl vypadat erb vaší rodiny Nakreslete, jak by mohl vypadat erb vaší rodiny. Jaký je původ tvého příjmení? Podtrhni E, e ve slovech: ERB - erb Elektřina, Eva, olej, Petr, učitel, čteme, jedeme, lavice
Jaký znak, popřípadě historický erb, se vyskytuje v naší obci a jejím okolí?
Jaký název pro předmět na obrázku použiješ? Kde se setkáš s eskalátorem?
Elektrické vedení. Jak nám pomáhá elektřina. Kdy se stává nebezpečnou Elektrické vedení. Jak nám pomáhá elektřina? Kdy se stává nebezpečnou? Nakresli 1 přístroj, který je poháněn elektřinou
Použité zdroje Obrázek eskymáka: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Inuit_women_1907.jpg/220px-Inuit_women_1907.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Eskym%25C3%25A1ci&h=267&w=220&sz=13&tbnid=uleyWEbBEyZc6M:&tbnh=90&tbnw=74&zoom=1&usg=__64MFerir42qD9qqFrafmn0U7Yf0=&docid=npqlVixI9n_g-M&sa=X&ei=khq3Ubi1JYnEsga7sYCgCg&ved=0CEMQ9QEwAw&dur=1745 Eskalátor: Microsoft PowerPoint Žákovské práce vyráběli žáci ZŠ a MŠ Březina pod vedením autorky Erb – autor malíř Miroslav Magni Fotografie znaků. Mgr. Jaroslav Wutka Fotografie el. vedení. autorka