Autor: Mgr. Yvetta Kałužová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Ubytovací úsek hotelu Cíl: znát činnosti hotelové recepce, vrátnice a hospodyně, popsat poskytované služby a péči o hosty, umět pracovat s provozní.
Organizační a řídící struktury
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Pro předmět: hotelový provoz Vypracovala: Bc. Eva Cejnková
Hodnocení škol a školských zařízení
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Outsourcing a Facility Management
Organizační členění ÚO
Předmět: Řízení podniku 1
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Organizace a řízení hotelu
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
CHARAKTERISTIKA ÚČETNICTVÍ
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Ubytovací úsek hotelu Cíl: znát činnosti hotelové recepce, vrátnice a hospodyně, popsat poskytované služby a péči o hosty, umět pracovat s provozní.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Organizace hájící zájmy hotelů. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Organizační struktura hotelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Klasifikace hotelů a ubytovacích zařízení
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Management a řízení hotelu
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_13-1-05 Management hotelu Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Hotelový provoz Management hotelu

Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování

Management hotelu pojem management hotelu je používán jednak pro označení skupiny osob, které vykonávají řídící funkce v hotelu, nebo je tento pojem spojován s jednotlivými funkcemi rozlišujeme organizační, personální a finanční management

Management hotelu změna vlastnických vztahů, vývoj a stav hotelnictví v naší republice má za následek celou řadu změn provozovatelé jsou domácí podnikatelé nebo české hotelové společnosti

Management hotelu další hotely spolupracují se světovými hotelovými řetězci, využívají jejich know-how, rezervační systém, metody školení zaměstnanců, propagaci a pověst v ČR působí již více než 10 světových hotelových společností, a to buď ve svých vlastních objektech, nebo v jiných hotelích na základě smluvních partnerských vztahů různého charakteru vrcholový management těchto hotelů je buď zahraniční nebo domácí

Management hotelu způsob řízení a z toho vyplývající počet řídících pracovníků se liší. U menších hotelů je řada funkcí kumulována nebo dokonce chybí, zatímco u velkých hotelů je tomu naopak. Obvykle rozlišujeme tři manažerské úrovně: vrcholový management - top střední management - provozní nižší operační management - low

Top management správní rada společnosti generální ředitel právník ekonomický ředitel obchodní ředitel – sales manager prodejní a marketingový ředitel – marketing manager finanční ředitel personální ředitel Vrcholoví manažeři reprezentují zpravidla pracovníky, kteří usměrňují a koordinují hospodářskou politiku podniku. Na jejich činnosti v podstatě závisí konečné výsledky. Vrcholoví manažeři na sebe přebírají odpovědnost za vlastníky.

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Generální ředitel – General manager řídí činnost hotelu v souladu s příslušnými zákony a obecně závaznými předpisy zabezpečuje plnění úkolů a zodpovídá za řízení hotelu Právník z pověření ředitele jedná v právních záležitostech hotelu, např. řešení různých sporů soudní cestou, vymáhání pohledávek, návrhy smluv, poradenská činnost sleduje dodržování všech právních předpisů a norem z hlediska právní prevence, zejména v oblasti obchodního a pracovního práva

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Ekonomický ředitel – Economic Manager vykonává funkci statutárního zástupce ředitele odpovídá za využívání všech ekonomických nástrojů v řízení hotelu a za zvyšování efektivnosti hospodářské činnosti řídí vnitropodnikové plánování, mzdovou politiku, informační soustavu, kontrolní činnost, cenovou politiku a tvorbu cen.

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Obchodní ředitel – Sales Manager organizuje a řídí obchodní úsek spolupracuje s obchodními partnery zodpovídá za provádění rozborové a statistické činnosti stanovuje zásady a koncepce v rozvoji materiálně-technické základny, obchodní sítě a služeb hotelu odpovídá za organizování gastronomických akcí, plnění finančního plánu, poctivost prodeje, ochranu majetku, za řízení procesu zásobování kontroluje dodržování zúčtovacích systémů a vedení evidence.

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Prodejní a marketingový ředitel - Marketing Manager vytváří marketingovou strategii hotelu. zajišťuje výzkum trhu, propagaci a reklamu, zpracovává marketingové plány udržuje kontakty a vede jednání s obchodními partnery, připravuje návrhy smluv spolupracuje při řízení cenové politiky a tvorby cen.

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Finanční ředitel – Financial Manager zodpovídá za financování a rozpočet a vedení účetnictví provádí kontrolu všech podkladu k vyúčtování, kontrolu dosažených tržeb zajišťuje evidenci oběhu surovina zboží zabezpečuje inventarizaci majetku, vyhodnocuje výsledky a navrhuje opatření

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Personální ředitel – Human Resources Manager zodpovídá za dodržování a správné vedení personální a mzdové politiky provádí výklad mzdových a pracovně právních předpisů zajišťuje nábor nových zaměstnanců, zvyšování kvalifikace zpracovává rozbory čerpání mzdových prostředků, plán personálního rozvoje a vede předepsanou statistiku.

Náplň práce jednotlivých pracovníků: Manažer jakosti – Quality Manager zaměřuje se na požadavky zákazníků stanovuje politiku řízení jakosti zvyšuje povědomí, motivaci a zapojení pracovníků do systému řízení jakosti

Střední management – provozní management Střední manažeři zahrnují poměrně početnou a rozmanitou skupinu řídících pracovníků. Patří sem zejména vedoucí jednotlivých útvarů. V činnosti této skupiny manažerů zaujímá největší podíl poskytování a získávání informací. Tato činnost zabírá až 40% jejich pracovního času. Úkolem provozního managementu je zajistit plynulý provoz hotelu, který je obvykle členěn na část ubytovací, stravovací a technickou. Ubytovací úsek se dělí na příjmovou část (front office) a lůžkovou část (housekeeping). Stravovací část obsahuje odbytová a výrobní střediska.

Provozní management Vedoucí ubytovacího střediska – front office manager odpovídá za provoz ubytovacího střediska hotelu organizuje a řídí jeho činnost zodpovídá za účelné využívání ubytovací kapacity zajišťuje maximální spokojenost hostů poskytování služeb co nejvyšší úrovně a dosažení co nejlepších ekonomických výsledků

Provozní management Front office zahrnuje tyto provozy: recepci halové služby hotelovou vrátnici hotelovou pokladnu – směnárnu telefonní ústřednu rezervační oddělení sekretářské služby

Provozní management Vedoucí lůžkové části – housekeeping manager zodpovídá za organizaci a řízení ubytovací části hotelu kontroluje kvalitu poskytovaných služeb, práci podřízených, dodržování standardu hygienických a bezpečnostních předpisů včetně ochrany majetku odpovídá za udržování a opravy vybavenosti hotelových pokojů a ostatních souvisejících zařízení

Provozní management Pracovník pro styk s hosty - guest relations manager je zodpovědný za rozvíjení a udržování dobrých vztahů s hosty a reprezentování hotelu na veřejnosti je obvykle přímo podřízen front office managerovi a projednává s ním všechny záležitosti týkající se poskytování kvalitních služeb hostům a jejich spokojenosti

působí na hotelové hosty, potenciální klienty a jiné příchozí a současně upevňuje a udržuje dobré vztahy s hosty a se zaměstnanci spolupracuje, koordinuje a jedná s manažery ostatních úseků hotelu, zejména s rezervačním manažerem v otázce VIP hostů informuje Sales & Marketing o všech potenciálních klientech pro potenciální zákazníky provádí exkurze po hotelu (site-inspection).

Provozní management Vedoucí stravovacího provozu Food & beverage manager zodpovídá za činnost odbytových a výrobních středisek hotelu vypracovává rozpočet tržeb a nákladů určuje cenovou skladbu podávaných pokrmů organizuje nákup, vybírá vhodné dodavatele v souladu s předpisy stanovuje hygienické technické předpoklady provozu ve spolupráci s šéfkuchařem sestavuje jídelní lístek

Provozní management Vedoucí technického úseku odpovídá za MTZ hotelu a její rozvoj, údržbu provoz technických zařízené, za účelný nákup hmotného a nehmotného investičního majetku pro vybavení hotelových pokojů zabezpečuje a kontroluje bezpečnost provozu, správné používání, udržování a modernizaci technického zařízení, ostatních provozních prostředků a budov

Operační management management nejnižší úrovně jedná se o vedoucí jednotlivých středisek nebo pracovních skupin nebo směn, kteří bezprostředně řídí jednotlivé pracovníky

Operační management vedoucí recepce – řídí a organizuje práci jednotlivých pracovníků recepce (recepční, telefonistky, vrátné, sekretářské služby atd.), spolupracuje s rezervačním oddělení, přispívá k maximálnímu využití hotelové kapacity vedoucí rezervací – připravuje matriály pro recepci, řídí a organizuje práci na svém oddělení, zabezpečuje využívání lůžkové kapacity hotelu, informuje příslušné vedoucí pracovníky o příjezdech VIP hostů

Operační management vedoucí halových služeb (bell captain) organizuje a řídí práci podřízených (dveřníka, bagážisty) při příjezdech a odjezdech hostů, dbá na čistotu hotelové haly, zodpovídá za správnou evidenci a manipulaci se zavazadly hostů hotelová hospodyně – řídí a organizuje práci pokojských a uklízeček a spolupracuje s recepcí hotelu

Operační management Na úseku stravování jsou to např.: šéfkuchař – zodpovídá za činnost výrobních středisek, sestavuje výrobní programy, řídí a kontroluje práci podřízených, řídí zásobování zbožím a surovinami v souladu s potřebami vedoucí skladového hospodářství – řídí a kontroluje skladovací činnost v hotelu a zodpovídá za plynulé zásobování jednotlivých středisek, má hmotnou zodpovědnost, řídí práci skladníků vedoucí údržby – řídí činnost pracovníků údržby, zajišťuje veškeré údržbářské práce v hotelu, provoz garáží a hospodářského dvora vedoucí hotelové prádelny – organizuje a řídí provoz, vede evidenci, řídí a kontroluje podřízené, dbá na hospodárnost provozu.

Každý hotel má svá specifika, která přinášejí řadu odlišností v jeho činnostech. Z objemu a náplně hotelového provozu pak vychází zvolená organizační struktura, která odráží různý počet útvarů a jejich vzájemnou závislost a z toho vyplývající rozdělení pravomocí a odpovědnosti jednotlivých pracovníků.

Management hotelových a gastronomických podniků úspěšnost řídící práce není závislá jen na manažerovi, ale závisí z velké části i na struktuře pracovního týmu, charakteru řízeného procesu, stupni řízení apod. předmětem managementu je provozní činnost podniku, při kterých je nutné uplatňovat a dodržovat požadavky na:

Management hotelových a gastronomických podniků kvalitu, dodržení legislativních požadavků a maximální uspokojování požadavků a očekávání zákazníků hospodárnost, která je jedním z činitelů ovlivňujících rentabilitu dodržování termínu

Použité zdroje SMETANA, František; KRÁTKÁ, Eva. Podnikání v hotelnictví a gastronomii -- Pro střední a vyšší hotelové školy. Praha: Fortuna, 2009, ISBN 978-80-7373-054-3. METZ, Reinhold. Restaurace a host. Praha: Europa Sobotáles, 2008, ISBN 978-80-86706-18-4.