ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pilot G/GP Tvorba a ověřování pilotních ŠVP ve vybraných gymnáziích.
Advertisements

Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_12_ Státní vyznamenání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jan Palach Tomáš Jílek.
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Člověk a jeho svět - Dějiny ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pražské červnové povstání
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Velká písmena / velké osobnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Moderní dějiny.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_43A_STÁTNÍ SVÁTKY A VÝZNAMNÉ DNY V ČESKÉM KALENDÁŘI
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Pedagogická psychologie
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EU_32_sada1_15_SV_Seznam prezidentů 1_Cup
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Období vlády jedné strany
Ekonomika veřejného sektoru
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
Riskuj.
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SSSR (80. a 90. léta).
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OSVOBOZENÍ ČSR Autor: Lenka Mulačová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Informační a komunikační technologie
Revoluce ve Francii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
Dějepisné soutěže pro SŠ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s. Baví tě normalizace? Pavel Martinovský, ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.

Dějepis 9 prozatímní učební text dějepisu pro 9. ročník ZDŠ. Praha 1975.

Dohnal, Miloň a kol. : Dějepis 8 - pro 8. ročník experimentálních škol Dohnal, Miloň a kol.: Dějepis 8 - pro 8. ročník experimentálních škol. Praha, SPN 1978. 1. Jaká trojí opozice proti vedoucí úloze KSČ se formovala na jaře 1968 a v čem bylo její nebezpečí? 2. Proč došlo k zásahu spojeneckých vojsk v Československu v srpnu 1968? ...protisocialistické síly usilovaly o izolaci naší republiky od ostatních států socialistického společenství... (s. 177) (s.185) 3. Srovnejte sociální postavení a životní úroveň mladých manželství, rodin s více dětmi a starých lidí v buržoazním a socialistickém státě!

Dohnal, Miloň a kol. : Dějepis 8 - pro 8. ročník experimentálních škol Dohnal, Miloň a kol.: Dějepis 8 - pro 8. ročník experimentálních škol. Praha, SPN 1978.

Čapek, Vratislav a kol. : Dějiny 19. a 20 Čapek, Vratislav a kol.: Dějiny 19. a 20. století Dějepis pro dvouletá a tříletá střední odborná učiliště. Praha 1981. 1. Které problémy ve vnitrostranickém životě, v ekonomice i v národnostní politice vedly ke vzniku krize ve straně a ve společnosti? 2. Proč byla nutná internacionální pomoc socialistickým silám v Československu v roce 1968? (s. 211) Normalizace: ...budeme pokračovat v budování vyspělé socialistické společnosti. (s. 216) Otázky (s. 218) 1. Kdy se konal XIV., XV. a XVI. sjezd KSČ, čím se lišily a v čem se jejich linie shodovala? 2. Kdy se stal G. Husák generálním tajemníkem KSČ a kdy prezidentem ČSSR? Jakou úlohu hrál G. Husák v našem politickém vývoji od r. 1943, zejména od r. 1968?

Valachová A. a Vanát I.: Dejepis na pomoc učitel‘om - odborno-metodická príručka na vyučovanie v 3. a 4. ročníku gymnázií II. časť. Bratislava 1977.

Po roce 1989 originální filmový týdeník, časopisy, dobový tisk, textové a filmové dokumenty, internet, učebnice, atlasy, karikatury, fotografie, DVD od ÚSTRu, portál Jeden svět na školách, portál Moderní dějiny, stream – Slavné dny, vzpomínky pamětníků, vlastní vzpomínky, RWCT metody (evokace, uvědomění si, reflexe), dramatizace, skupinová práce – tvorba plakátů, videa, časové osy

Burešová, Jana a Hýsek, Ondřej: Dějepis 9 (moderní dějiny) Burešová, Jana a Hýsek, Ondřej: Dějepis 9 (moderní dějiny). Olomouc, Prodos 2008. Na podporu direktivního komunistického režimu zasáhl Sovětský svaz vojenským vpádem do Československa v noci na 21. srpna 1968. K vpádu do Československa byly přinuceny i armády dalších států Varšavské smlouvy. (s. 111)

Burešová, Jana a Hýsek, Ondřej: Dějepis 9 (moderní dějiny) Burešová, Jana a Hýsek, Ondřej: Dějepis 9 (moderní dějiny). Olomouc, Prodos 2008.

Brno, Nová škola – DUHA; Brno, Nová škola

Dějepis 9. Plzeň, Fraus 2017.

Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit. Brno, Didaktis 2014.

Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit. Brno, Didaktis 2014.

Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit Moderní dějiny pro střední školy – učebnice a pracovní sešit. Brno, Didaktis 2014.

Multimediální pomůcky

Beneš, Zdeněk: Bod zlomu – léta 1968-70, generační zážitek a historická paměť, in Dvojí rok 1968? Praha 2010. Okupace Československa ve filmu Pelíšky

Mohla by Vás bavit současná výuka? Záleží jen na učiteli (a vedení školy)... Děkuji za pozornost! www.asud.cz