Na Šachtě 497/9, Praha 7 – Holešovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Advertisements

Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
§ Nařízení vlády č. 350/2002 Sb.. kterým se stanoví imisní limity a podmínky a způsob sledování, posuzování, hodnocení a řízení kvality ovzduší.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Nástroje územního plánování
ÚZEMNÍ PLÁN - VÝROK A ODŮVODNĚNÍ
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Michal Musil 10. listopadu 2011
ZADÁNÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 500/2006 Sb., o územně analytických.
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Půda – složka životního prostředí
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Životní prostředí v konceptu ÚP hl. m. Prahy Ing. arch. Martin Říha.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
! Územní plán (ÚP) Management a Rozvoj Obcí Nástroje – listopad
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Pozemkové právo – pojem, principy a systém, objekt a subjekty pozemkově- právních vztahů, metoda právní regulace JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
RNDr. Jiří Kocián, RNDr. Josef Glos AGERIS s. r. o. Jeřábkova 5, Brno
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
1 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD AKTUÁLNÍ STAV POŘIZOVÁNÍ ZASTUPITELSTVO MĚSTA
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Obchvat Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, Obchvat Prahy – úsek 519 duben ’14Bc. Roman Jemelka,
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Vodní režim krajiny v územním plánování Petr Birklen AOPK ČR.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Návrh 2. úplné aktualizace Pořizovatel a zhotovitel : Městský úřad Moravské Budějovice, oddělení výstavby a územního plánování Prezentace - Krajský úřad.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP Náměšť nad Oslavou Krajský úřad kraje Vysočina Příloha č. 3.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY 3. ÚPLNÁ AKTUALIZACE ODBOR ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU KÚ ÚK.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Ú Z E M N Í S T U D I E Ú V O Z O V Á A K E B Z D I N C E
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení ÚP na ZPF
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Specifický cíl 4.4 – Zlepšit kvalitu prostředí v sídlech
Lhůta pro pořízení územní studie
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Informace o metodickém výkladu k § 12 (4) ZOPK
Na Šachtě 497/9, Praha 7 – Holešovice
Krajský úřad Středočeského kraje
Koncepce dopravy v MPP Michal Lehečka, 14/5/2018.
Územně analytické podklady
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Informace o vyhlášených výzvách
Pozitivní ekologické dopady projektu
Transkript prezentace:

Na Šachtě 497/9, 170 00 Praha 7 – Holešovice VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M. PRAHY (METROPOLITNÍ PLÁN) NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ k projednání dle § 50 stavebního zákona II. Vlivy na životní prostředí - závěry Atelier T-plan, s.r.o. Na Šachtě 497/9, 170 00 Praha 7 – Holešovice 27. 06. 2018

Vazba SEA a ÚPD SEA ÚP HMP → Kap. 11 přílohy SZ → Metropolitní plán Návrh požadavků na rozhodování ve vymezených plochách z hlediska minimalizace vlivů na ŽP společné požadavky (1 – 3) specifické požadavky (4 – 9) Metropolitní plán

Koncepce Metropolitního plánu využití vnitřních potenciálů města (dostřednost) zastavení nekoordinovaného rozrůstání města do volné krajiny („1. čára“ + krajinné rozhraní) čl. 61 odst. 6 výrokové části MPP Vlivy Přímé Nepřímé Krajina +2 Lesy Půda +1 Voda Kulturní a historické hodnoty Ovzduší 0/-1 Hluk Obyvatelstvo -1

Článek 61 odst. (6) výrokové části návrhu MPP „V případě změn v území*) umístěných na rozhraní lokalit s odlišnými požadavky na způsob využití území musí být přiměřeně splněny podmínky využití, které jsou stanoveny přísněji, resp. podmínky vedoucí k nižší zátěži území.“ *) § 2 odst. 1 písm. a) SZ

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Společné požadavky (1) V lokalitách s předpokládanou hlukovou expozicí přesahující hodnoty platných hygienických limitů neumisťovat nové chráněné stavby do nadlimitně zasažených území. Umístění je možné za předpokladu: realizace účinných protihlukových opatření a prokázání jejich pozitivního účinku. v rámci vymezených obytných lokalit (T+R) navrhovat využití a prostorové uspořádání dílčích ploch tak, aby v nejvíce exponovaných plochách nebo jejich částech byly umisťovány stavby, jejichž účel využití umožňuje koexistenci se zvýšenou hlukovou zátěží (např. vybrané typy veřejné vybavenosti), přičemž tyto objekty mohou zároveň plnit ochrannou funkci pro navazující chráněnou zástavbu. Lokality: 065 – Nákladové nádraží Žižkov, 068 – Rohanské nábřeží, 070 – Nové Bubny, 072 – Smíchovské nábřeží 077 – Opatov Obytné plochy v kontaktu se dopravními stavbami: pl. 2217 v lokalitě 215 Řepy, pl. 2196 v lokalitě 056 – Nové Butovice, pl. 2013 v lokalitě 675 Výzkumný elektronický ústav

056 Nové Butovice + 675 Výzkumný elektronický ústav

675 Výzkumný elektronický ústav 056 Nové Butovice pl. 411/056/2196 675 Výzkumný elektronický ústav pl. 411/675/2013

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Společné požadavky (2) V okrajových částech území hl. města koordinovat vymezování zastavitelných ploch s územními plány přilehlých obcí na území Středočeského kraje s cílem zamezení srůstání zástavby prostorově dosud oddělených sídel.

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Společné požadavky (3) Pro vymezené plochy významných staveb silniční infrastruktury při upřesňování trasy a polohy mimoúrovňových křižovatek a v rámci navazujících nástrojů územního plánování uplatnit požadavky: na minimalizaci vlivů imisí na kvalitu obytného prostředí; za tímto účelem: v úsecích s prokázanými vlivy (viz dále) zajistit územní podmínky pro realizaci nezbytných ochranných opatření ke snížení jejích imisních příspěvků (vegetační bariéry apod.); neumisťovat emisně významná zařízení stavby (betonárny, obalovny, recyklační centra, stavební dvory apod.) do míst kontaktu s obytnou zá-stavbou. na minimalizaci vlivů na přírodní a krajinné hodnoty území, zejména pokud jde zásahy do ploch ZCHÚ přírody, prvků ÚSES a VKP a o zachování prostupnosti dotčeného území, přednostně v místech křížení s biokoridory ÚSES; na ochranu odtokových poměrů při křížení vodních toků; na minimalizaci záborů ZPF zejména nejkvalitnějších půd I. a II. třídy ochrany; toto opatření se neuplatní, pokud by tím došlo ke zhoršení vlivů předmětné stavby na obyvatelstvo a veřejné zdraví, na jevy obecné a zvláštní ochrany přírody ve smyslu zák. č. 114/1992 Sb., v platném znění nebo na režim a jakost povrchových a podzemních vod; na zajištění prostupnosti území pro pěší a cyklisty a omezení negativních důsledků fragmentace krajiny, přednostně v místech křížení stávající cestní sítě.

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky Požadavky k minimalizaci vlivů na ovzduší a na zdraví obyvatel (1) V případě navrhovaných dopravních staveb: 610/-/49, Městský okruh Pelc-Tyrolka - Štěrboholská radiála 610/-/1 až 610/-/4, Pražský okruh (SOKP) 610/-/87, Přeložka silnice I/12 - Pražský okruh (SOKP) - hranice hl. m. Prahy vytvořit územní podmínky pro prostorové oddělení obytné zástavby vegetační bariérou, tvořenou dřevinami se zvýšenou schopností zachytávat prach. V případě, že v době zprovoznění stavby budou platné limity v jejím okolí překročeny, nebo dojde k překročení v součtu s imisními příspěvky záměru, je nutno realizovat výsadby vegetace nebo jiná opatření v takovém rozsahu, který zajistí snížení imisního příspěvku PM10 v okrajové obytné zástavbě pod 1 % ročního imisního limitu.

610/-/49 MO Pelc-Tyrolka – Štěrboholská radiála Nový Zborov Nové Strašnice Kolonie V Rybníčkách

SOKP (Pražský okruh) Třeboradice Dolní Chabry Vinoř Satalice

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky Požadavky k minimalizaci vlivů na ovzduší a na zdraví obyvatel (2) V lokalitě 256 Lochkov zvážit změnu využití rozvojové obytné plochy 2295 případně podmínit její stanovené využití snížením imisní koncentrace NO2 pod úroveň platných imisních limitů a realizací opatření k zajištění ochrany před hlukem.

Lokalita 256 Lochkov - plocha 2295 AS – nadlimitní hluk z dopravy (noc) RS – NO2 průměrné roční koncentrace

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky Požadavky k minimalizaci vlivů na ovzduší a na zdraví obyvatel (3) V souvislosti s vymezením plochy 660/-/1 pro novou paralelní vzletovou a přistávací dráhu (RWY 06R/24L) letiště Praha/Ruzyně řešit územní rozvoj městských částí, dotčených rozvojem letiště, s ohledem na potřebu zajistit splnění imisních a hlukových limitů při vymezování nových ploch pro bydlení včetně ploch smíšených obytných a ploch veřejného občanského vybavení (zejména pro vzdělání a výchovu, sociální a zdravotní služby).

Letiště Praha, Ruzyně - nová paralelní VPD (RWY 06R/24L)

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky Požadavky k minimalizaci vlivů na klima Zlepšovat mikroklimatické podmínky města prostřednictvím víceúčelově pojaté zelené infrastruktury, zejména při řešení transformace, resp. rozvoje lokalit oblastech se špatnou nebo zhoršenou bonitou klimatu. Tepelný ostrov města Strategie adaptace hl. m. Prahy na klimatickou změnu (usn. Rady HMP č. 1723 ze dne 18.07. 2017)  specifický cíl „Zlepšovat mikroklimatické podmínky v Praze a snižovat negativní vliv extrémních teplot, vln horka a městského tepelného ostrova na obyvatele Prahy“. Nezastavitelné území + nestavební bloky (městské parky)  ochrana zelené infrastruktury (čl. 84 a 85) Zastavitelné nestavební lokality  parkový areál / parkové prostranství / parkový les (čl. 51 – 53) Minimální podíl městských parků v rámci VP  parametrický regulativ (čl. 86)

Modrá: JZ město, Záp. Město, Hor. Počernice-V Modrá: JZ město, Záp. Město, Hor. Počernice-V. Červená: Bubny, Kolbenova, Pod Bohdalcem + V Korytech, Nákl. n. Žižkov

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8 Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8. Požadavky k minimalizaci vlivů na biodiverzitu (1) Z návrhu MPP vypustit: rozvojovou obytnou plochu 2685 v lokalitě 231 Vinoř, lávku přes Vltavu u Zoologické zahrady 640/-/85.

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8 Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8. Požadavky k minimalizaci vlivů na biodiverzitu (2) V rámci dalších fází projektové přípravy navrhovaných silnic 610/-/36 (komunikační propojení podél letiště Letňany) a 610/-/46 (komunikační propojení Veselská - Toužimská) v prostoru letiště Letňany navrhnout opatření na ochranu populace sysla obecného, a to za účelem: znemožnění vnikání na vozovku umožnění průchodu silničním tělesem, zejména v případě silnice 610/-/46, která by jinak omezila důležitý směr migrace z plochy letiště.

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8 Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 8. Požadavky k minimalizaci vlivů na biodiverzitu (3) V rámci projektového řešení dále uvedených dopravních staveb minimalizovat vliv na předměty ochrany dotčených zvláště chráněných území a ostatní přírodní a kra-jinné hodnoty území dotčeného jednotlivými stavbami: 610//3 Pražský okruh (SOKP), stavba č. 519 (Suchdol - Březiněves) PP Sedlecké skály, PP Zámky segmenty ÚSES ostatní krajinotvorné prvky přírodního parku Drahaň – Troja. 640//34 Lávka na silničním mostě pražského okruhu PP Sedlecké skály, PP Zámky, 630//102 Západní vstup Rychlého spojení (vysokorychlostní železnice) NPP Barrandovské skály (požadavek na vyloučení vlivu)

SOKP Suchdol – Březiněves A. VI SOKP Suchdol – Březiněves A.VI. Výkres kumulativních a synergických vlivů (výřez)

Lávka na silničním mostě pražského okruhu Výkres A. III Lávka na silničním mostě pražského okruhu Výkres A.III.1 Vlivy na biodiverzitu – zvl. ochrana (výřez)

Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 9 Požadavky na rozhodování ve vymezených plochách Specifické požadavky 9. Požadavky k minimalizaci vlivů na krajinu V lokalitě 268 Újezd u Průhonic snížit rozsah vymezených rozvojových ploch pro bydlení v plochách zasahujících do přírodního parku Botič – Milíčov (plochy 2004, 2221, 2316 a 2317).

Lokalita 256 Újezd u Průhonic

Děkuji za pozornost 