MBTI V NAŠÍ ŠKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Ing. Kateřina Lichtenberková
Název: PowerPoint DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_12
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní informace o poskytovateli
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
Informační gramotnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Psychologie test.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Práva a povinnosti členů rodiny
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Firemní brožura Tohle je skvělé místo pro cíle společnosti.
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Poměr v základním tvaru.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Strategické řízení a plánování
První pomoc.
Návykové látky Alkohol
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Hudební nástroje vnímání.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

MBTI V NAŠÍ ŠKOLE

TYPY TEMPERAMENTU nástroj porozumění a sdílení Přečtě te si pohádku  – Konverzační vstupenky / Měsíc na poslední chvíli Diskuze s rodiči nad textem: V čem jsou děti odlišné? Jak je vnímá okolí? Co jejich typ temperamentu způsobuje v jejich životě? Setkávají se s odlišnostmi dětí – jak s nimi nakládají? Představte si, že dostanete k textu od učitele na výběr mezi dvěma úkoly. Který si vyberete a proč? A Napište nebo řekněte krátké pokračování příběhu podle vašich zkušeností s vlastními dětmi. B Podtrhněte v textu výroky, které by řeklo vaše dítě. Děti volí úkoly podle svého temperamentového nastavení. Krátké představení čtyř typů temperamentu u dětí – např. prostřednictvím prvního odstavce na barevných papírech („Hodnoty, které vyznávají lidé tohoto typu:…“ – 3 klíčové body) Malí idealisté, hráči, racionálové, strážci

K čemu je dobré typy znát? Porozumění a sdílení v rodině v kolektivu dětí v týmu učitelů při plánování výuky a zadávání úkolů při řešení konfliktů při rozhodování a hledání kompromisů

KONKRÉTNÍ SITUACE Zadání měsíčního úkolu: „Postavte si na zahradě africkou vesnici. Uspořádejte rodinný rituál, vyfoťte se a popište zvyky vašeho kmenu.“ Reakce rodičů: „Úžasný úkol! Už teď se na něj těšíme. Děkujeme!“ „Můžeme poprosit o upřesnění úkolu? Jak dlouhý by měl být popis? Je zadaný materiál? Čeho by se měl rituál týkat? Dostanou děti nějaký návod ve škole?“ Hodina angličtiny: „To je skvělé, jak jsme hráli celou hodinu hry a zpívali!“ „Byl to strašný hluk a kluci dělali blbosti. Mám radši, když mám práci v sešitě a vím přesně, co bude.“ …

Přizpůsobování výuky typům osobosti Myslíte si, že by se měla výuka přizpůsobovat typu osobnosti dítěte? Diskuze, argumenty pro a proti. Co na to výzkumy? (Perpetuum – Mýty ve vzdělávání: „Studentům by neměly být předávány informace jen v jejich učebním stylu.“) Konkrétní výzkumy, poznatky k této otázce: Mnoho výzkumů je uvedeno v knihách na webu https://www.capt.org/catalog/MBTI-Books-Education.htm. Obecně: Když děti mohou pracovat i v souladu se svým učebním stylem, zvyšuje se jejich úspěšnost.

MBTI pro potřeby školy DOMINANTNÍ FUNKCE (od narození do puberty) snažíme se poznat potřeby dětí a zvědomovat je dětem, vytvořit bezpečné prostředí pro jejich učení, předcházet neporozumění, díky znalosti typů můžeme dětem ukazovat, co jim může pomoci, když narazí na obtíže ! Ale nepřipravujeme IVP šité každému na míru. Vedeme je k tomu, aby své potřeby poznávaly samy a dokázaly si říci o pomoc, navrhovaly úpravy úkolů, nabízíme strategie, které mohou využívat, když narazí na obtížný úkol.* SEKUNDÁRNÍ FUNKCE (od puberty) – kromě těch základních dítě rozvíjí ostatní funkce, aby se vypořádalo s okolním světem – od kdy? V bezpečném prostředí se dítě učí vypořádávat se situacemi a osobami, které nejsou v souladu s jeho typem osobnosti, učí se porozumět, sdílet, dohodnout… (proto se nebojíme těžších úkolů, ale velký důraz ve škole na podporu odborníků, malý počet dětí, konzultace…)

Souvislosti: Stres, úzkost, „opečovávání“ Poznat svůj typ osobnosti a typ osobnosti blízkých pomůže porozumění v komunikaci v rodině, s učiteli, dětmi… (kurz MBTI I. – J. Majerová, http://www.kritickemysleni.cz/nabidka.php?co=kurzy_otevrene&akce=1507717649 -23. a 24. ledna 2018) Poznat specifika projevů dětí pomůže snížit úzkost rodičů, jestli je s dítětem vše v pořádku, předejít konfliktům, přijmout reakce jako součást jeho osobnosti a porozumět, jak mu může rodič nebo učitel jako průvodce pomoci… (kurz MBTI II. – J. Majerová, http://www.kritickemysleni.cz/nabidka.php?co=kurzy_otevrene&akce=1507716763 – 15. a 16. května 2018) „Snowflakes children“ – přílišné opečovávání a chránění dětí před zátěžovými situacemi jim bere kompetence se učit a rozvíjet** Ve stresu reagujeme chováním, které neodpovídá našemu typu (naše stíny) – při řešení konfliktů, nejistot ohledně směřování dětí, správném výběru školy apod. – odhalujeme intimní stránky. Porozumět stresovým reakcím jednotlivých typů, pomůže tomu, abychom našli i tady konstruktivní řešení. (MBTI III. – J.Majerová - http://www.kritickemysleni.cz/nabidka.php?co=kurzy_otevrene&akce=1507716404 – 4. a 5. června 2018)

Další ilustrativní situace * Komfortní zóna, zóna učení a zóna stresu (zdroj: Marián Jelínek) – přílišné ochraňování zvětšuje komfortní zónu, ale ubírá zóně učení, často pak děti přechází z komfortu rovnou do stresu. Hodně záleží na tom, jaký význam situacím ve škole přisoudí rodič nebo učitel – „raději to nedělej“, „co se tím se učíš?“, „takhle to tedy nejde, to si s učitelem vyřídím“ - jako škola potřebujeme důvěru rodičů, že se dětem snažíme porozumět a že se ke každému novému „diskomfortu“ stavíme otevřeni najít cestu řešení ** C. Dwecková – Nastavení myslí – fixní vs. růstové nastavení mysli