DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Právo sociálního zabezpečení Důchodové pojištění.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Druhy učení III Učení vhledem Učení řešením problémů.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
VÝVOJ DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU podle Victora Löwenfelda = tzv. stadiální vývoj 2.část.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny daňových teorií
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly.
Základní informace o poskytovateli
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 5
Dějiny právního myšlení Přednáška V. Účel práva / účel v právu
Zvuky hudebních nástrojů
Pedagogická psychologie
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Životní cyklus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Předškolní období Dítě ve věku 3-6 let.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Člověk jako bytost bio psycho sociální
VÝVOJ DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU podle Victora Löwenfelda = tzv
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU STADIÁLNÍ VÝVOJ DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU PODLE V.LÖWENFELDA MODIFIKACE SCHÉMATU

PRUŽNOST DĚTSKÉHO MYŠLENÍ Dítě, které v kresbě používá tentýž symbol beze změny, se jaksi za tento symbol schovává. Jedná se o tzv. obranné vnímání, které chrání úzkostné dítě před novými podněty, jež by mohly úzkost evokovat. Takové dítě bude mít rovněž tendenci v určitých situacích se vzdávat nebo se ukrývat za společenské stereotypy. Stereotypie znamená emoční útlum. Dítě citlivé bude tuto citlivost vyjadřovat ve změnách a diferenciaci kresebného pojetí pod vlivem zážitku.

Vnímání se však nesoustřeďuje pouze na pozorování vzhledu věcí, skládá se rovněž z informací přicházejících z dalších smyslů – sluchových hmatových chuťových a kinestetických

ZVÍŘE – OBMĚNA SCHÉMATU ČTYŘNOHÉHO TVORA

ZMĚNA SCHÉMATU NA ZÁKLADĚ VZTAHU DOSPĚLÉ ZVÍŘE x MLÁDĚ

ZMĚNA SCHÉMATU NA ZÁKLADĚ VZTAHU DOSPĚLÉ ZVÍŘE x MLÁDĚ

ZMĚNA SCHÉMATU NA ZÁKLADĚ VZTAHU DOSPĚLÉ ZVÍŘE x MLÁDĚ

KOČKOVITÉ ŠELMY

LIDSKÁ POSTAVA

použité zdroje: kopie dětských kreseb z vlastního archívu Lowenfeld, V, Brittain, L.: Creative and Mental Growth. New York, Macmillan 1964 Linaj, E.: PROZATIMNÍ STUDIJNÍ TEXTY Z DIDAKTIKY A TEORIE VÝTVARNÉ VÝCHOVY pro posluchače KS I. st. ZŠ na PF UJEP v Ústí n. Labem, 2004 kopie dětských kreseb z vlastního archívu Vypracovala: Mgr. Ladislava Linajová Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice