Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Podmět (Po) - opakování
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Pamatujete si, jak jsme si v loňském školním roce hráli na pošťáky? Každé slovo byl dopis s adresou, který jsme museli správně doručit. Teď si všechny.
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Podmět Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0107 Název sady:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název:VY_12_INOVACE_ČJ_21 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 Autor: Mgr. Jolana Vaněčková Mgr. Jolana Vaněčková Ročník: 6. Tematický okruh, předmět:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_23   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_20   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_24   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název: VY_12_INOVACE_D_13   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní větné členy – přísudek
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 Autor:  Mgr. Jolana Vaněčková Ročník: 6. Tematický okruh, předmět: Čtenářská a informační gramotnost, Český jazyk Téma: Prezentace Datum: Anotace: Prezentace je určena pro žáky 6. ročníku, ve výuce je zařazena jako seznámení s novým učivem - podmětem. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2566

PODMĚT subjekt základní větný člen vyjadřuje původce děje nebo nositele činnosti, stavu či vlastnosti musí být ve vztahu ke slovesu

SLOVNÍ DRUHY V PODMĚTU podstatné jméno – Otec pracuje. přídavné jméno – Poslední se připraví. zájmeno – Kdo to udělal? infinitiv – Chybovat je lidské. spojka – To tvé věčné ale mě unavuje. částice – Ne je mé poslední slovo.

TYPY PODMĚTU vyjádřený – Petr to udělal. nevyjádřený – v 1. a 2. osobě – Dokážu to. ( já ). Namaluj obrázek. ( ty ) všeobecný – ve 3. osobě – V rádiu hlásili předpověď počasí. ( oni )

DALŠÍ TYPY PODMĚTU holý – Janička si hrála. rozvitý – Malá Janička si hrála. několikanásobný – Janička a Ivanka si hrály.

PODTRHNI VE VĚTÁCH PODMĚTY Petr a Pavel mě mají rádi. Hrklo ve mně. Špenát je zdravý. Zahradník očesal jabloně. Učení je hodně důležité. Na stromech seděli ptáci. V televizi říkali zprávy.

DOPLŇ DO VĚT VHODNÉ PODMĚTY ____________ uvařila oběd. Na pískovišti si hrála ________________. V boudě ležel starý _________________ . ____________________ se sešli u kina. Z lesa se ozývalo __________________ . ___________ to udělal? ___________ psal domácí úkol.

Použité zdroje: Vlastní archiv autorky. Přispěvatelé Wikipedie, Podmět [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 20. 02. 2012, 10:40 UTC, [citováno 4. 05. 2012] <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Podm%C4%9Bt&oldid=8160629> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Podmět [online]. c2012 [citováno 4. 05. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Podm%C4%9Bt&oldid=8160629>