AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Socializace jedince Mgr. Marie Mikulcová.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regenerační přípravky I.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
City DUM_15.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Má země Česká republika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_ZJIŠŤOVÁNÍ TRHLIN_S4
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Centra kolegiální podpory
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Úvodní přednáška pro 1. ročník
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková STŘEDNÍ ŠKOLNÍ VĚK VY-32-INOVACE-PSY-208 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: žák, spolužák, identita, psychika, socializace

doba od 10 do 13 let Identita dítěte vyplývá ze zkušenosti se sebou samým důležité jsou názory, postoje a hodnocení jiných lidí sebedůvěru a sebeúctu dítěte podporují projevy pozitivních citových vztahů objevuje se racionální hodnocení identita se určuje i příslušností k určité sociální skupině (rodina, vrstevníci) dítě již není egocentrické, dokáže samo sebe posuzovat z více hledisek

dítě si začíná být vědomo stability vlastní identity začíná si uvědomovat originalitu vlastní identity je dobré, když usiluje o tzv. ideální identitu (na základě sebehodnocení a sebeúcty)

Psychika doba citové vyrovnanosti doba klidu a pohody (fáze latence dle Freuda) fáze přípravy na období dospívání dítě je optimistické, vidí svět spíše pozitivně

Socializace Role žáka: dochází ke změně postojů k učiteli jeho názor je již stabilnější Vztahy s vrstevníky: důležitá je identifikace s vrstevnickou skupinou vrstevnická skupina uspokojuje mnoho potřeb dítěte (bezpečí a citová jistota) ve skupině si osvojuje různé sociální kompetence

vrstevnická skupina si vytváří vlastní normy chování (spravedlnost, férovost apod.) důraz na společně sdílené aktivity preference vzájemné pomoci a solidarity vyhledávání skupiny stejného věku i vývojové úrovně potřeba identifikace se skupinou stejného pohlaví hodnocení vrstevníků dle zjevných projevů (příjemné či nepříjemné) sociálně zdatné děti bývají velmi populární, imponují ostatním

POUŽITÉ ZDROJE: VÁGNEROVÁ, Marie: Vývojová psychologie - Dětství a dospívání. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2012. 536 s. ISBN 978-80-246-2153-1 Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003 www.glassschool.cz