Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Nový občanský zákoník - co přinese NNO JUDr. Hynek Pečinka XIV. krajský sněm Unie nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje Olomouc /
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
POLITICKÉ REŽIMY – FORMY VLÁDY. Politický režim Politický režim je normativní subsystém politického systému Základem jsou politické normy  NORMY jsou:
Společenská změna. „Panta rei“ (vše plyne) Herakleitos.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Společné a koordinované politiky EU
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Rozvojová a humanitární pomoc
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Vůdcovství – leadership část 2.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Vznik pracovního poměru
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém
Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Společnost a její typologie
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Kultura, socializace a jedinec
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Sociální skupiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
POLITICKÝ PLURALISMUS
PhDr.hana pazlarová, ph.d
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Transkript prezentace:

Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí latinsky „cocietas“ zkoumá ji sociologie skupina lidí, kteří o sobě ví, komunikují spolu a tím mezi sebou vytváří vztahy lidská jednotka, žijící organizovaně na určitém místě a je obnovovaná sexuální reprodukcí svým trváním přesahuje jednotlivce

Lidská společnost síť mezilidských vztahů, které se ustavují vzájemnou komunikací soudržnost je zajištěna kulturou – jazyk, normy, hodnoty možnost dělení podle 3 kritérií: majetek vzdělání přístup k moci

Lidská společnost dělení skupin podle různých kritérií člení se na sociální útvary, skupiny – jakékoliv společenské seskupení dělení skupin podle různých kritérií (velikost, stabilita, funkce,…): členská referenční malá velká primární sekundární formální neformální otevřená polootevřená uzavřená

Sociální skupina - znaky společenské seskupení, minimálně 2 – 3 členové skupinové vědomí (pocit „MY“) společný cíl, společná činnost systém hodnot a norem hierarchie pozic a rolí

Malá skupina Velká skupina 3 – 45 členů osobní kontakt těsné sociální vztahy tvorba neformálních vztahů př. rodina, třída, zájmový kroužek 45 členů a více většinou formální anonymní lidé o sobě vědí, ale blíže se neznají prvky neosobnosti, lhostejnosti př. národ, studenti školy

Primární skupina Sekundární skupina menší počet členů (neformální vazby) výrazné až intimní vazby, osobní vztahy přináší pozitivní vazby a emoční uspokojení převládají city, vzájemné sympatie př. : rodina, přátelé, sousedství větší počet členů (formální vazby) vznikla za účelem dosažení cíle členové se neangažují celou osobností, neosobní vztahy řídí se předpisy př. : politická strana, pracovní kolektiv

Formální skupina Neformální skupina neosobní vztahy přesná hierarchie sociálních pozic vznikla nařízením, předpisy, pravidly, normami jasná pravidla př. : školní třída, vojenská jednotka, pracovní kolektiv vznikla z iniciativy s vazbou, obvykle emocionálního charakteru př. : zájmový kroužek, parta, rodina, sportovní kolektiv

Otevřená skupina Polootevřená skupina Uzavřená skupina volný pohyb svoboda rozhodování způsobilost ke změně možný vstup neosobní vztahy vznikla nařízením př. : školní třída není možný volný pohyb autoritářství kolektivismus stagnace př. : kasta, pánský klub

Členská skupina Referenční skupina jsme jejím členem dává jedinci model, s nímž se porovnává její mínění, přesvědčení a rozhodování jsou rozhodující pro členy ovlivňuje naše myšlení Vnitřní, vnější

Vedení skupiny demokratické autokratické liberální nejtěžší diskuse argumentace spolupráce vysoká výkonnost rozhoduje vůdce zárodky konfliktu ztráta výkonnosti slabý vůdce nestálá struktura každý dělá co chce neefektivní

Spolupráce ve skupinách hierarchický model – síť vztahů podřízenosti a nadřízenosti synergický model – spontánnost, každý řídí sám sebe a přitom spolupracuje s ostatními