NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro – hospodářská zvířata Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_418_TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ Téma: EKOSYSTÉMY,
Energetická hodnota potravin (EH)
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
Jméno autora výukového materiálu
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a mateřská škola Bukovec
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Ekosystém louka Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Pavouk Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_10_Pavouk.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Závislost elektrického odporu
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK: 3. NÁZEV MATERIÁLU: Potrava živočichů ČÍSLO MATERIÁLU: 15 JMÉNO AUTORA: Mgr. Petra Chválová Metodický list / anotace: -Prezentace je určena k využití v hodinách prvouky ve 3.ročníku při výuce kapitoly Živé organizmy, živočichové. -V této prezentaci se žáci seznámí s dělením živočichů podle druhu potravy, kterou se živí. Živočichy v prezentaci rozdělíme do třech skupin. Žáci se aktivně účastní prezentace, čtou text, vyhledávají potřebné informace v encyklopediích. Na závěr poznatky shrneme v části Opakování. Součástí opakování je i soubor obrázků zvířat, kde děti podle získaných informací rozdělují zvířata do 3 skupin.

POTRAVA ŽIVOČICHŮ

POTRAVA ŽIVOČICHŮ potravu přijímají všichni živočichové podle druhu potravy, kterou se živočichové živí, je dělíme do tří skupin: Býložravci Masožravci Všežravci

Býložravci býložravcem je živočich, který požírá pouze rostliny, nebo části rostlin oproti masožravcům mívají další dobu trávení patří sem většina domácích hospodářských zvířat (koza, ovce, kráva) a část lesní zvěře (zajíc, srnec, jelen) rostliny požírají: spásáním okusováním částí rostliny vyžíráním chodbiček sáním tekutin z bylin

Masožravci jejich potrava se skládá převážně z masa, jinou potravu mohou jíst, ale nepotřebují (med) někteří jsou draví, jiní mrchožrouti savci (šelmy) kočkovití (kočka domácí, tygr, lev) psovití (pes, hyena, kojot, vlk) ryby (dravé ryby) (štika, sumec, žralok) ptáci (dravci) (orel, sokol, káně, poštolka) + hmyzožravci (živí se hmyzem) (krtek, vlaštovka, netopýr, pavouci)

Všežravci nejsou zaměřeni na příjem masité nebo rostlinné potravy nezáleží na poměru množství patří sem: prase, husa, kachna, slepice, hlodavci

Poznáš, do které skupiny patří?

OPAKOVÁNÍ Čím se živí býložravci?  rostlinami Skupina živočichů, která se živí i rostlinami i živočichy se nazývá:  všežravci Do které skupiny živočichů patří dravci?  masožravci Do domácích hospodářských zvířat patří:  ovce, kozy, býk, kráva Která zvířata se živí hmyzem a říkáme jim hmyzožravci?  netopýr, vlaštovka, pavouci, krtek

ODKAZY UNKNOWN. wikipedie [online]. [cit. 7.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:House_mouse.jpg>. ARCHIV AUTORA ŠTIKOVÁ, V. Já a můj svět. Brno : Nová škola, 2008. ISBN 80-7289-097-2. s. 61