Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodářské cykly a ekonomický růst
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Mikroekonomie I Domácí produkt
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Agregátní poptávka a nabídka
Investiční výdaje. Podstata I = výdaje na kapitálové statky a změna stavu zásob Rozdíl mezi I a Ip. Ip = plánované investice, to co firmy chtějí vynaložit.
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Makroekonomické agregátní veličiny Ing. Vojtěch Jindra
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Inflace.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODEL AS-AD INFLACE V EKONOMICE HYPERINFLACE DEFLACE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Makroekonomické ukazatele
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
HDP= hrubý domácí produkt
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Ing.Vojtěch Jindra
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč25.01 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.07 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.08 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.13 Ročník1. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUM VY_32_INOVACE_E20.13 Ročník 2. ročník nástavbového studia podnikání Tematická oblast a předmět Národní hospodářství Ekonomika Název učebního materiálu Inflace Autor Mgr. Lenka Horňáčková Datum vytvoření 16. 2. 2013 Anotace Učební materiál je určen pro žáky nástavbového studia podnikání. Prezentace slouží k inovativnímu výkladu učiva o inflaci. Zároveň obsahuje řešené úlohy k prověření získaných znalostí. Prezentace zahrnuje 17 snímků, při jejichž zhotovení byly použity animace.

INFLACE OBSAH Definice inflace Důvody vzniku inflace Stupně inflace Měření inflace Negativní důsledky inflace Řešené úlohy Zdroje

1. DEFINICE INFLACE Co rozumíme inflací? Zvyšování cenové hladiny. Vzestup průměrné cenové úrovně v národním hospodářství. Inflace je projevem ekonomické nerovnováhy. Množství peněz v ekonomice roste rychleji než reálný produkt.

2. DŮVODY VZNIKU INFLACE Jaké dva důvody vzniku inflace rozlišujeme? 1. Důvod je na straně poptávky 2. Důvod je na straně nabídky

Čím je způsobena poptávková inflace? Agregátní poptávka Agregátní nabídka Ekonomické subjekty chtějí spotřebovávat větší množství produkce, než ekonomika při daných cenách vytváří. Dochází k růstu cen. Cenový vývoj obnovuje rovnováhu mezi agregátní poptávkou a nabídkou.

Čím je způsobena nabídková inflace? Zvyšováním cen výrobních faktorů. surovin a energií, Zvyšují se ceny práce – mzdy, kapitálu. Růst nákladů vstupů do výroby tlačí ceny nahoru.

3. STUPNĚ INFLACE Hyperinflace Jaké tři stupně inflace rozlišujeme? Pádivá inflace Mírná inflace 3. stupeň: 2. stupeň: 1. stupeň:

Co představuje mírná inflace? Pozvolný vzestup cenové hladiny. Její úroveň se pohybuje do 10%. Peněžní systém dobře funguje. Nevznikají vážnější ekonomické problémy.

Čím se vyznačuje pádivá inflace? Je rychlejší a není již považována za přijatelnou. Její míra je vyjadřována ve stovkách procent ročně. Peníze se znehodnocují. Snižuje se výkonnost ekonomiky.

Co představuje hyperinflace? Extrémní případ, kdy se rozpadá peněžní systém. Vzestup cenové hladiny se pohybuje v tisících až desetitisících procent ročně. Peníze nejsou schopné uchovat hodnotu v čase.

4. MĚŘENÍ INFLACE Změnu cenové hladiny za určité období vyjadřuje míra inflace. Míra inflace Cenová hladina v roce předcházejícím 100 Cenová hladina v daném roce

5. NEGATIVNÍ DŮSLEDKY INFLACE Jaké jsou negativní důsledky inflace? Klesají reálné mzdy a platy. Peníze ztrácejí svou hodnotu. Postihuje příjemce fixních důchodů. Roste hodnota hmotných statků. Klesá absolutní hodnota půjček.

6. ŘEŠENÉ ÚLOHY 1. Zodpovězte následující otázky. Definujte inflaci. Zvyšování cenové hladiny – vzestup průměrné cenové úrovně v NH. Jaký je rozdíl mezi poptávkovou a nabídkovou inflací? Poptávková inflace je způsobena převahou agregátní poptávky nad nabídkou, kdežto nabídková inflace růstem cen výrobních faktorů. Jaké tři stupně inflace rozlišujeme? Mírná inflace, pádivá inflace a hyperinflace.

Vypočítejte míru inflace v roce 2012 pomocí indexu spotřebitelských cen. Hodnoty indexů spotřebitelských cen v jednotlivých letech udává tabulka. Index spotřebitelských cen v roce 2011 117,1 Index spotřebitelských cen v roce 2012 121 Řešení: Index spotřebitelských cen 2012 Index spotřebitelských cen 2011 Míra inflace 100 Index spotřebitelských cen 2011 121 – 117,1 100 3,33% 117,1

7. ZDROJE Použitý text je tvorbou autora. Prezentace neobsahuje obrázky.