KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Environmentální výchova pro základní školu
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Podpůrný metodický seminář I.
Systém kurikulárních dokumentů
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Rámcový vzdělávací program (RVP)
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Revize ICT kurikula, rok dva
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Školní vzdělávací program
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE obsah vzdělání /učivo/ v širším významu, veškerá zkušenost žáka, činnosti v procesu osvojování si učiva proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek, s jakými očekávanými efekty B Národní program rozvoje vzdělání v České republice – Bílá kniha školský zákon č. 56/2004Sb, o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání Rámcový vzdělávací program Školní vzdělávací program

CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení A k učení 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení B k řešení problémů 3. Vést žáky k všestranné komunikaci C komunikativní 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat 5. Připravovat k projevům svébytnosti D sociální a personální 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city E občanské 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti F pracovní 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE Český jazyk a literatura Cizí jazyk MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE ČLOVĚK A JEHO SVĚT ČLOVĚK A SPOLEČNOST Dějepis Výchova k občanství ČLOVĚK A PŘÍRODA Fyzika Chemie Přírodopis zeměpis UMĚNÍ A KULTURA Hudební výchova Výtvarná výchova ČLOVĚK A ZDRAVÍ Výchova ke zdraví Tělesná výchova ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE DOPLŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY Další jazyk Dramatická výchova

PRŮŘEZOVÁ TÉMATA TEMATICKÉ OKRUHY OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM A ZDRAVOTNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SOCIÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH MATERIÁLNÍ , PERSONÁLNÍ HYGIENICKÉ ORGANIZAČNÍ A JINÉ PODMÍNKY PRO USKUTEČŇOVÁNÍ RVP PŘÍLOHA: RVP ZV - PŘÍLOHA UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VÝCHOVNÉ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE ŠKOLY VÝCHOVNÉ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE VYUČOVACÍCHPŘEDMĚTŮ UČEBNÍ OSNOVY ROZPRACOVANÉ VÝSTUPY ROZPRACOVANÉ UČIVO HODNOCENÍ ŽÁKA HODNOCENÍ ŠKOLY Analýza školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání za období 2007–2011