Škola Střední průmyslová škola Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Advertisements

Věková hranice českého práva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
POTŘEBY DUM _13.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
City DUM_15.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Přímka a kuželosečka Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Filozofické disciplíny
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Občanská nauka Sociálně patologické jevy V. ; VY_32_INOVACE_D2_19
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín VY_32_INOVACE_49_09 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Nauka o společnosti Tematický okruh Základy etiky Téma Tematická oblast Název Moderní etické koncepce Autor Mgr.Jana Gerlichová Vytvořeno, pro obor, ročník Srpen 2012, technické lyceum 3. roč. Anotace Vysvětlení a diskuse o moderních etických koncepcích Přínos/cílové kompetence Další možnosti chápání významu morálky v životě člověka www.zlinskedumy.cz

Moderní etické koncepce - úvod Vysvětlení moderních etických koncepcí 19. a 20.století a diskuze o nich

Moderní etické koncepce Myslíte si, že většina lidí žije šťastným životem? 2) Myslíte si, že vy jste šťastní? 3) Co vám chybí k tomu, aby jste byli šťastní?

Tři složky člověka 1) tělo – materiální zabezpečení, strava 2)duševní oblast – city, vzájemné vztahy, psychika 3)duchovní oblast – touha po poznání pravdy,smyslu věcí, touha po nepoznaných věcech,víra transcendentno - nadpřirozeno

všechny tři složky člověka musí být v souladu, jinak by došlo k rozpadu člověka přesto vznikají koncepce, které upřednostňují jednu ze složek člověka Co si myslíte, která ze složek člověka je pro vás nejdůležitější?

Moderní etické koncepce Na základě upřednostnění některé ze složek vznikají tyto koncepce:

Hedonismus hedoné- slast, požitek -přeceňuje oblast tělesnou – jídlo, pití, alkohol, drogy, sex - honba za penězmi, které mohou člověku uskutečnit splnění těchto věcí, bez ohledu na mravnost

Eudaimonismus – morálka duševního blaha - radost z poznání, umělecké prožitky, radost ze cti a slávy

Utilitarianismus -utile – užitečné -vznikl v Anglii v 19.století, jako opozice proti hedonismu a eudaimonismu -zakladatelé J.Bentham a J.Mill

J.Bentham J.S.Mill

podle utilitarianismu je správný čin tehdy, pokud je užitečný pro dosahování štěstí mravně žádoucí(správné) jednání je to, které je žádáno,pokud se člověk nechová podle pravidel, následují sankce. -sankce vnitřní – fyzická nelibost, výčitky svědomí -sankce vnější – trestní postih, boží trest

Utilitarianismus činu – vykonej ten čin, který vede k největšímu užitku Utilitarianismus pravidla – vykonej ten čin, který zpravidla vede k užitku Jak vnímáte rozdíl, mezi těmito definicemi?

Utilitarianismus činu je schopen omluvit chování, které je z hlediska morálky nepřípustné, např. milosrdnou lež

Utilitaristé se domnívají, že nejvyšším kritériem pro posuzování jednání je užitek, protože: - lidé orientují své jednání na povinnost - přináší co možná největší štěstí co možná nejvíce lidem - lidé se na tom dohodli uzavřením společenské smlouvy - dosažením užitečnosti plníme závazky k Bohu

Zdroje a prameny HLADÍK, Jaroslav. Společenské vědy v kostce. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 108 s. ISBN 80-720-0044-6. EMMERT, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, 2003, 224 s. Odmaturuj!. ISBN 80-862-8568-5. BLAŽKOVÁ, Miloslava. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 160 s. Odmaturuj!. ISBN 978-80-7358-118-3. ČADOVÁ, Barbara, Jana PETRŽELOVÁ a Miroslava ČERMÁKOVÁ. Maturitní otázky - občanský a společenskovědní základ. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 224 s. Maturitní otázky. ISBN 978-80-253-0600-0.

Zdroje a prameny http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jeremy_Bentham_by_Henry_William_Pickersgill_detail.jpg, 14.8.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:John-stuart-mill_1.jpg, 14.8.2012