VY_32_INOVACE_62.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
VY_32_INOVACE_63. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Další operace s vektory
Mocniny s racionálním exponentem I.
VY_32_INOVACE_67.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Obecná rovnice přímky - procvičování
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Aritmetická posloupnost
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Kvadratické nerovnice
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
„EU peníze středním školám“
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_66.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32_INOVACE_90.
Matematika Operace s vektory
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Rovnice s absolutní hodnotou I.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_65.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_MAT_VA_10 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení kvadratických nerovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_62

Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál obsahuje výklad učiva o variacích DATUM: květen 2012 AUTOR: Mgr. Lenka Krupová DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: variace –prezentace SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY: žádné VZDĚLÁVACÍ CÍL: logické uvažování, použití vzorců

Variace Mgr. Lenka Krupová

Definice: Značíme: Čteme: Výpočet: Variace je uspořádaná k-tice sestavená z n prvků. Značíme: Vk (n) = V (k,n) Čteme: Variace k-té třídy z n prvků Výpočet: Vk (n) = n∙(n-1)∙(n-2)∙ … ∙(n-k+1)

Výpočet: V5 (9) = 9∙(9-1)∙(9-2)∙ … ∙(9-5+1) = V3 (8) = 8∙7∙6 = 336 Vk (n) = n∙(n-1)∙(n-2)∙ … ∙(n-k+1) V5 (9) = 9∙(9-1)∙(9-2)∙ … ∙(9-5+1) = = 9∙8∙7∙6∙5 = 15120 V3 (8) = 8∙7∙6 = 336 V2 (7) = 7∙6 = 42

Příklad 1: Kolik dvojciferných přirozených čísel lze sestavit z číslic 4,5,6,7 tak, že se dané číslice neopakují?

Řešení: Mám k dispozici 4,5,6,7 => n = 4 Hledám dvojciferná čísla => k = 2 Na pořadí číslic záleží (45≠54) => Vk (n) Vk (n) = V2 (4) = 4∙3 = 12

Ověření: 45 54 64 74 46 56 65 75 => 12 47 57 67 76 Odpověď: Takovýchto dvojciferných čísel je dvanáct.

Příklad 2: Kolika způsoby můžeme rozdělit zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili mezi osm hokejových mužstev na mistrovství světa?

Řešení: Na pořadí záleží (zlato ≠ bronz) => variace n = 8, k = 3 Vk (n) = V3 (8) = 8∙7∙6 = 336 Odpověď: Medaile můžeme rozdělit celkem 336 způsoby.

Zdroje: HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ a SOU a nástavbové studium. Praha: Prometheus, 2004, ISBN 80 – 7196 – 165 – 5. MIKULČÁK,Jiří a kol. Matematické,fyzikální a chemické tabulky pro SŠ. Praha: Prometheus, 1988, ISBN 80 – 85849 – 84 – 4.