Procenta v „autařské“ praxi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Malé početní hrátky 1. Matematika pro učební stavební obory 1. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Informační a komunikační technologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Procvičení a upevnění učiva
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Informační a komunikační technologie
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kontrolní test znalostí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Transkript prezentace:

Procenta v „autařské“ praxi Matematika pro automobilní obory 7. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

P R O C E N T A

Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro první či druhý ročník učebních automobilních oborů předmětu MATEMATIKA k tématu slovní úlohy. Ve třetím ročníku jej lze využit v rámci procvičení. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými příklady doplňuje výklad učitele a touto formou se snaží povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při procvičování – pro větší atraktivnost výuky. Úlohy mohou žáci řešit samostatně ve svých sešitech nebo na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Procenta v „autařské“ praxi Dnes se budeme zabývat procenty ve „vašem“ oboru a budeme se zabývat českými vozy…

Procenta v „autařské“ praxi Některé použité údaje nebudou možná přesně odpovídat skutečnosti, ale to pro naše výpočty vadit nebude …

Procenta v „autařské“ praxi O kolik procent se změnili hodnoty některých parametrů Octavie III oproti Octavii II : Maximální rychlost 192 km/h 194 km/h Zrychlení z 0 na 100 11,4 s  10,8 s Objem nádrží 55 l 50 l Rozvor 2 578 mm 2 686 mm Poznámka: výsledky udávejte s přesností na 2 desetinná místa Řešení :

Procenta v „autařské“ praxi Maximální rychlost ………. zvýšení o 1,04 % Zrychlení z 0 na 100 ……… zlepšení o 5,26 % Objem nádrží ……………… zmenšení o 9,09 % Rozvor ………………………….. zvětšení o 4,19 %

Procenta v „autařské“ praxi Brzdné síly na jedné nápravě vozidla se nesmí lišit o více jak 30 %. Jaké hodnoty můžeme naměřit na druhém kole, je-li na prvním kole brzdná síla 2,1 kN? Řešení :

Procenta v „autařské“ praxi Nejprve výpočet odchylky: 100 % ……….. 2,1 kN 30 % …………… x kN x = 0,63 kN Tolerance : 2,1 ± 0,63 kN Na druhém kole můžeme naměřit hodnoty v rozmezí od 1,47 kN do 2,73 kN

Procenta v „autařské“ praxi Účinnost spalovacího zážehového motoru je asi 36 %. Ze spáleného benzinu nám 19 % „projde výfukem“ , zbytek se přemění na teplo. Kolik litrů benzinu „se protopí“ (přemění na neužitečné teplo – netopíme-li v autě) při průměrné spotřebě 7,6 l / 100 km? Řešení :

Procenta v „autařské“ praxi Na teplo se přemění: 100 – 36 – 19 = 55 % Spotřeba: 7,6 l / 100 km ……….. 100 % x l / 100 km …………. 55 % 𝐱 𝟕,𝟔 = 𝟓𝟓 𝟏𝟎𝟎 x = 4,18 l / 100 km Při zadaných parametrech se nám na teplo přemění 4,18 l benzínu na 100 km jízdy.

Procenta v „autařské“ praxi Tloušťka brzdové destičky je 20 mm, na každém kole jsou dvě. Brzdný kotouč mezi destičkami má tloušťku 15 mm. Při každém intenzivním brždění při určité rychlosti se z každé destičky setře 0,002 mm a z kotouče 0,001mm. Pokud takto zabrzdíme 40 x, kolik procent bude činit opotřebení brzd?

Procenta v „autařské“ praxi Opotřebení brzdové destičky: 40 . 0,002 mm = 0,08 V procentech: 𝒙 𝟏𝟎𝟎 = 𝟎,𝟎𝟖 𝟐𝟎 => x = 0,4 % Opotřebení brzdového kotouče: 40 . 0,001 mm = 0,04 mm 𝒙 𝟏𝟎𝟎 = 𝟎,𝟎𝟒 𝟏𝟓 => x = 0,27 %

Procenta v „autařské“ praxi Výkon určitého motoru je 225 kW při 5 800 ot./min. Kolik bude asi přibližně výkon motoru při 3 000 ot./min. O kolik procent se sníží výkon motoru?

Procenta v „autařské“ praxi 225 kW ……. 5 800 ot./min x kW …………. 3 000 ot./min 𝐱 𝟐𝟐𝟓 = 𝟑𝟎𝟎𝟎 𝟓𝟖𝟎𝟎 = > x = 116,38 kW 225 kW ……….…. 100 % 116, 38 kW …………. x % 𝐱 𝟏𝟎𝟎 = 𝟏𝟏𝟔,𝟑𝟖 𝟐𝟐𝟓 = > x = 51,7 % Výkon klesne na 51,7 %, tj. o 48,3 %

Procenta v „autařské“ praxi Příště si opět prověříme znalosti v různých úlohách z automobilní praxe ! Děkuji za pozornost !

Procenta v „autařské“ praxi Použitá literatura: 0 Úlohy: autor s použitím podkladů mistra odborného výcviku Lukáše Boučka Použité obrázky a znázornění: Kliparty MS Office,