CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.5 Opozita Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování písmen N, D
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Věta se skládá ze slov Název školy
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Maruše Žofková Název: Slabiky s hláskou B Téma: Hláska B
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Porozumění jednoduchému textu 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
(český jazyk pro 1. ročník)
Autor: PaedDr. Jana Čechová
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Samohlásky - procvičování
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola ZŠ a MŠ Stožec, okres Prachatice Téma Práce s textem Název materiálu VY_12_INOVACE_09_POPLACH Sada 2 Předmět Český jazyk a literatura Ročník 3. a 5. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Datum vytvoření 15. 10. 2012 Klíčová slova báseň, rým, rytmus, sloka, vřeští, vrčí, stříká, štoudve, džbery, džbánky, zdřevěněly

Anotace Prezentace je určena pro čtení ve 3. a 5. ročníku. Cílem je procvičení si rychlého čtení na rytmické básni. Jde o báseň s tématem poplachu, není tedy na co čekat. Před vlastním čtením básně se žáci nejprve seznámí s obtížnými slovy, která si zkoušejí číst společně nahlas. Pak následují pokyny k práci s básní, při kterých se žáci nebudou nudit.

Nejprve přečti tato slova: vřeští vrčí krčí stříká štoudve džbery džbánky zdřevěněly oněměly zbrojnici stříkačku zacpaly

Poplach Kdo to vřeští, kdo to vrčí, Se stříkačkou jedou bránou až se stromy k zemi krčí, prach se zvedá, bláto stříká, žáby skáčou do rybníka? Štoudve, džbery, ba i džbánky naskákaly do studánky. Hrnce zacpaly si uši, míč si strachem píchnul duši. Lesy naráz zdřevěněly, hory, doly oněměly. Komíny se v prachu boří, ve zbrojnici troubí hoří! Se stříkačkou jedou bránou kousek rovně a pak stranou, kde to vřeští, kde to vrčí. A najednou – stojí – trčí. Co to bylo za poplach? Z čeho měli vlastně strach? Až se smíchy válejí; osel vřeští, osel vrčí na motorce alejí! (Verše J. Bruknera k obrázkům J. Lady v knížce Kolotoč)

Úkoly k práci s básní: Nejprve si přečti báseň potichu. Čteme společně a budeme u toho tleskat do rytmu. Budeme počítat, kolikrát tleskneme v jenom verši. Postupně jdou vyvolaní žáci k tabuli a podtrhávají slova, která se rýmují. Kde se odpovídá na otázku vyslovenou v prvním verši (Kdo to vřeští …)? Přečti nebo napiš vhodnou odpověď. Nyní budeme opakovat slova, která se rýmují.

Zdroje: VYKOPAL, Zdeněk. Docvičujeme čtení: pro zábavu a poučení. 1. vyd. Praha: fi Blug, 1993. ISBN 80-85635-25-9.