AUTOR: Bc. Leona Vejrostová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Advertisements

Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_15_ČSR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_32_Číslovky.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_06_20 Lesy světa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_01_ Dopravní značky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_01 Co je přírodopis?
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_09 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_14 Domov, vlast
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_02 Podzim
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_19_ Test 1
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_29_Číslovky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_15 Prosinec a tradice
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Pravoúhlá soustava souřadnic
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_20_Dny v týdnu 1
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_16_ Dělení des. č. jednocif. přir. č. TEMA: Matematika 5. ročník ČÍSLO PROJEKKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

ANOTACE Materiál slouží jako doplněk učiva v rámci tématu Matematika a její aplikace. Materiál slouží k procvičení učiva Dělení desetinných čísel jednociferným přirozeným číslem. Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika pro pátý ročník základní školy. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován ve druhém pololetí školního roku 2012/2013.

Pamatuj Při dělení desetinného čísla jednociferným přirozeným číslem postupujeme stejně jako při dělení dvou přirozených čísel. Když při sepisování další číslice dělence překročíme desetinnou čárku, musíme ji napsat i do podílu.

Řešení příkladu 18,75 : 5 = 3,75 Zk: 3,75 37 . 5 25 18,75 0

Děl a prováděj zkoušky. 68,8 : 8 = 45,15 : 5 = 0,21 : 7 = 10,14 : 3 = 0,24 : 6 = 239,6 : 4 = 324,9 : 9 =

Vypočítej. (1,2 + 5,3) : 5 = (23,6 + 0,4) : 6 = (62,8 + 13,9) : 4 = (167,5 – 24,7) : 6 =

Proveď výpočet a napiš odpověď. 4 knihy stály 321,50 Kč. Kolik stály dvě knihy? Výp.____________________________________ Odp. 5 vitamínových nápojů stálo 75,30 Kč. Kolik stály 3 nápoje?

Počítej hbitě. Součet čísel 52,7 a 47,8 vyděl 10. Od čísla 54,6 odečti číslo 10 krát menší. Vypočítej: 3,6 : 9 + 10,1 : 10 – 0,6 Čtyřnásobek čísla 2,5 zmenši o 10.