KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Hydrosféra – Ledovce Tomáš Kvasný Zeměpis Duben ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí obrázků.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Stepi Natálie Prokopová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor:Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Rozmanitost reliéfu v ČR
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Savci biomů světa 8. ročník.
Přizpůsobivost rostlin
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Z7. 07 ASIE Autor: Mgr
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Základní společenstva - lesy
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Jméno autora výukového materiálu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kde jsou jen dvě roční období?
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Neživá příroda vzduch a voda.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - POVRCH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
KRKONOŠE a PODKRKONOŠÍ
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět 3. ročník
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Neživá příroda - vzduch
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_15_Louka_opakování
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Modelová oblast PR Příhrazské skály
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

KRAJINA VYSOKÝCH HOR

Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh netaje, ale zůstává po celý rok. Vrstva sněhu se stále zvětšuje, tlačí na spodní vrstvy a dole uložený sníh se mění v led. Pokus se vysvětlit rozdíl mezi horským a pevninským ledovcem. Ledovec Kitzsteinhorn leží ve výšce 3000 m.

Najděte v atlasu vysoká pohoří. Ve kterých světadílech se nacházejí? S výstupem do hor procházíme výškovými krajinnými stupni. Se stoupající nadmořskou výškou se mění rostliny a živočichové. Z velkých zvířat žije nejvýše jak domácí v horách Číny, Indie a Nepálu. Lidé ho využívají jako tažnou sílu a pro mléko. Najděte v atlasu vysoká pohoří. Ve kterých světadílech se nacházejí? Vysoké Tatry Alpy

V údolích pod horami lidé vykáceli původní listnaté lesy a vytvořili pole, zahrady a vysázeli lesy smrkové. Když z nížin stoupáme do hor, pomalu se ochlazuje. Častěji zde prší a sníh zde leží téměř do léta. Tady už rostou především jehličnaté lesy. Při stoupání se ještě více ochlazuje, fouká silný vítr, jehličnaté lesy začínají řídnout. Řídnoucí les přechází ve svahy porostlé jenom hustou trávou. Tento výškový stupeň nazýváme stupeň alpinských luk.

Po dalším výstupu se dostáváme do míst, kde i tráva řídne a rostou zde nízké byliny jako hořce nebo plesnivec alpský. Znáš rostliny na fotografiích?

Stoupáním výš po volně uložených kamenech a skalách přicházíme k horskému ledovci. Dále mohou vystupovat už jen horolezci se speciálním vybavením. Na samém vrcholu je jenom sníh, led a krásný výhled na okolní hory. Vysvětlete, proč v našich horách nenajdeme posledně jmenovaný výškový stupeň? Na internetu nebo z encyklopedie zjisti informace o výstupu na nejvyšší horu světa. Lidská činnost výrazně ohrožuje citlivé horské ekosystémy. Proto musejí být všichni návštěvníci hor opatrní a ohleduplní k okolní přírodě. Většina států chrání přírodu vyhlašováním území za národní parky nebo chráněné krajinné oblasti.

Poznáš tyto symboly? Co označují?

Použité zdroje: http://www.google.cz/search?q=n%C3%A1rodn%C3%AD+parky+logo&hl=cs&rlz=1W1ADRA_csCZ451&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=85MdT5CaCueo4gS3h9HBDQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBYQ_AUoAQ&biw=1093&bih=482 Fotografie z osobního archivu autora.