Nákupní koš Cvičení 2 Jak mohou tyto obrázky souviset s mezinárodním obchodem s potravinami?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nová doba a ekonomika £ Jaký ekonomický systém je typický pro středověk? £ Proč už nyní nestačí? £ V čem se doba změnila? £ Nová doba si žádá nová řešení,
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Situace na trhu zemědělcům a potravinářům mnoho příležitostí nenabízí Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Sortiment a označování zboží Zbožíznalství 1. ročník.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Z3090 HUMÁNNÍ GEOGRAFIE Cvičení 2 3. říjen CVIČENÍ 2. Zadání: Navštivte potravinový supermarket a náhodně vyberte cca 50 položek potravin, průřezově.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Turistické značky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
Podnikatelský plán - čokoládovna Příklad zpracovaného projektu.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Využití ovoce v kuchyni
Obchod, trh Základy hospodaření.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Praktikum RuČNÍ programování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Přírodní zdroje na Zemi
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
ZAL – 9. cvičení 2016.
Makroekonomie E 7 - otázky.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Není příloha, jako příloha
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ POJMY, PŘEDEPISOVÁNÍ NA VÝKRESE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výroba pelet z biomasy v Habrech
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt Karmelka: Školní kiosek
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
Život bez střeva , Praha.
Diagnostika dítěte předškolního věku
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Transkript prezentace:

Nákupní koš Cvičení 2 Jak mohou tyto obrázky souviset s mezinárodním obchodem s potravinami?

Kvíz – původ potravin Hlavní cena: Romantická večeře s vyučujícím cvičení* *Vzhledem k výši doktorandského stipendia ji ovšem platí výherce

1) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

2) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

3) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

4) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

5) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

6) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

7) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

8) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

9) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

10) V jakém státu se tato potravina pro český trh vyrábí?

11) V jakém státu se tato potravina vyrábí?

Čeština s ruským přízvukem – pro pobavení http://www.youtube.com/watch?v=bw6TghxQH50

Zadání cvičení Navštivte potravinový supermarket (uvede jaký) a náhodně vyberte cca 50 položek potravin, průřezově napříč druhy. U každé položky se pokuste zjistit zemi, resp. region původu. Vytvořte schematickou mapu původu potravin vašeho „nákupního koše“ a přehlednou tabulku.

Závěr - otázky vztah dopravy a ekonomiky územní ekonomická provázanost Jde vysledovat, které potraviny se „vyplatí“ dovážet i na velké vzdálenosti, které pouze na menší? územní ekonomická provázanost Převládaly potraviny, jejichž dovoz je nezbytný (např. exotické) nebo jsou dováženy hojně i potraviny, jež lze vyrobit v domácích podmínkách? Jsou více ze zahraničí dovážené potraviny „značkové“ nebo „privátní“? Snaží se výrobce jejich původ do určité míry „tajit“, nebo se naopak „chlubí“ jejich původem? Používají potravinářské koncerny výrobu v „levných“ zemích jako konkurenční výhodu? Našli jste tradičně české značky vyráběné v zahraničí? Vliv na kvalitu? Lze odhalit nějaké prostorové vzorce rozmístění výroby (typické státy či regiony pro určité druhy potravin)?

http://ekonomika. idnes http://ekonomika.idnes.cz/eu-meni-pravidla-znaceni-potravin-dly-/eko_euro.aspx?c=A140514_141145_eko_euro_js http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/jihlavanka-z-polska-potraviny-ceske-ale-z-ciziny_275802.html http://ekonomika.idnes.cz/retezce-musi-urcit-puvod-potravin-puvod-potravin-v-supermarketech-11f-/ekonomika.aspx?c=A140706_185739_ekonomika_bse http://ekonomika.idnes.cz/coca-cola-je-podle-norem-typickym-ceskym-vyrobkem-f7b-/ekonomika.aspx?c=A120309_123857_ekonomika_spi http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=1013364&docType=ART&nid=11431 http://www.novinky.cz/ekonomika/342834-seznamy-v-obchodech-nebudou-resit-puvod-surovin-tvrdi-ministerstvo.html http://www.lidicky.cz/clanky/ceske-potraviny-nejsou-vzdy-ceske-clanek PDF materiál v ISu!!

!!TERMÍN ODEVZDÁNÍ!! So 22.10. do 20:00