Autor: Mgr. Karolina Pátková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.18 Název pro školu:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.01 Název pro školu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
13.1 Druhy vět + pořádek slov
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
DRUHY VĚT OZNAMOVACÍ ROZKAZOVACÍ TÁZACÍ PŘACÍ.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Skladba – věty podle modality
ČÁSTICE Název a adresa školy
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_09.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Křížovka 1. První divadelní představení se nazývá 2. Nápoj k povzbuzení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy vět Věty podle funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
SKLADBA STAVBA VĚTY. SKLADBA STAVBA VĚTY STAVBA VĚTY VĚTA - je uspořádaný jazykový celek složený ze slov, kterým sdělujeme nějakou myšlenku - na.
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Karolina Pátková
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Karolina Pátková Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_1B_03_Druhy vět Téma: český jazyk 2. třída Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1431

Anotace Vysvětlení pojmu druhy vět. Žáci poznají věty oznamovací, rozkazovací a tázací a seznámí se s psaním znamének za danými větami. Po vysvětlení a uvedení příkladů si sami vyzkouší rozlišovat věty.

DRUHY VĚT

Oznamovací věty Uveďte další příklady. Jsou věty, kterými něco říkáme, sdělujeme,oznamujeme. Píšeme za nimi tečku. Například: Líbí se mi červená barva. V sobotu pojedeme k babičce. Můj pejsek se jmenuje Hafík. Uveďte další příklady.

Rozkazovací věty Uveďte další příklady. Jsou věty, kterými něco přikazujeme nebo žádáme. Píšeme za nimi tečku nebo vykřičník. Například: Nekřičte tolik! Ukliď si hračky. Podej mi sešit. Uveďte další příklady.

Tázací věty Uveďte další příklady. Jsou věty, kterými se na něco ptáme, vlastně jsou to otázky. Píšeme za nimi otazník. Například: Jaká je tvá oblíbená barva? Kdy přijede děda? Můžu jít odpoledne ven? Uveďte další příklady.

Přací věty Uveďte další příklady. Jsou věty, kterými vyjadřujeme svoje přání. Většinou bývají na začátku takových vět slova Ať, Kéž, Kdyby tak…, Nechť. Píšeme za nimi tečku. Například: Kéž by už nepršelo. Ať se brzy uzdravíš. Kdyby tak byly prázdniny. Uveďte další příklady.

Známe tedy věty: oznamovací rozkazovací tázací přací

Určete druhy vět a doplňte znaménka: Co bude dnes k obědu Nehraj si na silnici Půjč mi pastelky Bolí mě břicho Ať se to splní Půjdu si napsat úkol Hned si napiš úkol Chutná ti špenát Špenát je zdravá zelenina Kdybych uměla létat ? Tázací ! Rozkazovací . Rozkazovací . Oznamovací . Přací . Přací