28. březen 1592 – 15. listopad 1670 Mgr. Hana Šenková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Advertisements

Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): České baroko: Exilová protestantská literatura Tematická oblast: Český jazyk.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Životopis1.část Jan Amos Komenský. - český pedagog a myslitel, teolog, poslední biskup Jednoty bratrské – stal se slavným již.
Spisovatelé a ilustrátoři. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Fukalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_.
Co znamená, že je „vdechnuté Duchem“, tedy inspirované?
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ 28.BŘEZNA LISTOADU 1670.
(1592 – 1670).  renesančně-barokní osobnost  poslední biskup jednoty bratrské  narozen na Moravě (Komňa, Nivnice, Uherský Brod)  studia na latinské.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče“
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Jan Amos Komenský Učitel národů. Jan žil s rodiči v Uherském Brodě. Jeho otec byl členem Jednoty bratrské. Rodný dům Jana Amose Komenského.
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
DUM II. / 19. významné osobnosti českých dějin
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Jan Amos Komenský
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Vývojová stádia člověka 5. ročník
ŠABLONA III/2 JAN AMOS KOMENSKÝ Mgr
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Velikost nářadí.
Didaktické zásady Literatura:
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
Literatura doby husitské
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁŘADÍ.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Život v rybníce Jana Kučerová.
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POVOLÁNÍ.
Vnímání, poznávací schopnosti
Má země Česká republika.
Jan Amos Komenský Jméno: A. Andršová Věk: 12 Třída: VII.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jan Amos Komenský Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Jan Amos Komenský (1592−1670) České baroko
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Polytechnika v dětské literatuře
Poznatky ze života zvířat
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 19
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
ŠABLONA 2/III Literární test pro 8. roč
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

28. březen 1592 – 15. listopad 1670 Mgr. Hana Šenková Jan Amos Komenský 28. březen 1592 – 15. listopad 1670 Mgr. Hana Šenková

Významná osobnost pedagog, filozof, teolog, politik, publicista, prozaik, básník, překladatel, historik biskup Jednoty bratrské autor jazykových učebnic, teoretických spisů reformátor školství zakladatel moderní pedagogiky, učitel národů přední myslitel 17. století

Život rodiště: Nivnice nebo Uherský Brod latinská vyšší bratrská škola v Přerově studium bohosloví na univerzitě v Heidelbergu rodina umírá na epidemii odchází do exilu Lešno, Anglie, Švédsko, Maďarsko, Nizozemí umírá uprostřed práce ve věku 78 let v Naardenu u Amsterodamu

Jednota bratrská církev vycházející z husitství inspirace myšlenkami Petra Chelčického žili prostě, podle zásad evangelia po bitvě na Bílé hoře nuceni odejít do exilu

Jednota bratrská program život ve víře, naději, lásce a chudobě odmítají násilí, zisk i obchod postupně ustupují od zásad dobrovolné chudoby přestávají odmítat vzdělanost stávají se jejími šiřiteli

Filozoficko-náboženská díla Labyrint světa a ráj srdce alegorická skladba autorova pouť světem zobrazeným jako bludiště poutník – touží po poznání světa, aby si zvolil správné povolání, chce najít smysl života Všezvěd Všudybud = zvídavost Mámení = nedokonalost lidského poznání zklamaný se uzavírá do ráje svého srdce – rozjímá realistické zachycení doby a smýšlení lidí

Pedagogická díla Škola hrou Velká didaktika soubor divadelních her netradiční učebnice dramatickou formou Velká didaktika systematické dílo o výchově a vzdělávání Svět v obrazech = Orbis pictus první obrázková učebnice na světě názorné ilustrace k textům

Základní myšlenky v centru pozornosti je žák, ne učitel důležitá názornost, přiměřenost základní vyučování je zdarma, pro všechny a v mateřském jazyce učit vědomostem, dovednostem s pochopením důraz na tělesnou výchovu a praktické dovednosti odmítání tělesných trestů

Koncepce vzdělávání 1. stupeň – do 6 let 2. stupeň – 6 – 12 let škola mateřská, v rodině 2. stupeň – 6 – 12 let škola obecná, národní, povinná, v každé obci 3. stupeň – 12 – 18 let střední škola, latinská, ve větších městech 4. stupeň – 18 – 24 let vysoká škola, univerzita, cestování

Myšlenky Lépe někdy začíti, než nikdy. (o učení) Moudrost dražší je, než kamení drahé. Nic není na světě, co by nemohl chápat člověk obdařený smysly a rozumem. My, Evropané, přece plujeme jakoby na jedné lodi… Činný život je vpravdě životem, zahálka hrob člověka zaživa. Je v zájmu každého člověka starat se o své zdraví.

Dějiny udatného českého národa http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/208552116230065-jan-amos-komensky/ 3 minuty

Zdroje http://www.google.cz/webhp?hl=cs http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/208552116230065-jan-amos-komensky/ 23.1.2012